گیاهی که سیستم دفاعی بدنتان را ضدضربه می کند


گیاهی که سیستم دفاعی بدنتان را ضدضربه می کند

به گزارش بهداشت نیوز، (/fa/component/roojanews/frame.html?href=http://behdasht.news/) محسن محمدی کارشناس گیاهان دارویی گفت: رزماری علفی پایا از تیره نعنائیان و با ارتفاع یک متر از سطح زمین است که گلهای آن به رنگ روشن است. محمدی،...

به گزارش بهداشت نیوز، محسن محمدی کارشناس گیاهان دارویی گفت: رزماری علفی پایا از تیره نعنائیان و با ارتفاع یک متر از سطح زمین است که گلهای آن به رنگ روشن است.

محمدی، تصریح کرد: رزماری از گیاهان منطقه مدیترانه‌ای از جمله اسپانیا، مراکش و تونس بوده که در برخی کشورها مانند ایران نیز یافت می‌شود. "باناتش" مواد شیمیایی موجود در رزماری "بوزنئول"، "لیمونن"، "کامفن"، "سینئول" و اسیدهای "فنلی" است که برای ساختن داروهایی چون پمادهای ضددرد مفاصل و استخوانها و قطره‌های ضد ریزش مو استفاده می‌شود.

وی مهمترین خواص رزماری را ضد میکروب و ضد قارچ بودن آن عنوان کرد و اظهار کرد: خوردن رزماری هنگام غذا در هضم غذا و گردش بهتر خون در بدن مؤثر است، همچنین رزماری دارای خواص آنتی اکسیدان است که جزو داروهای ضد سرطان است.

محمدی به یافته‌های دانشمندان برای ساختن داروهای ضد آلزایمر از گیاه رزماری اشاره کرد و نوشیدن دم کرده این گیاه را در تقویت سیستم دفاعی بدن مؤثر دانست.

منبع: ایسنا

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سلامت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


رونمایی از خوانندگی سگ سخنگو با آهنگ صادق بوقی میگه آو آو آو آو...