رسوایی جنسی در یکی از خطوط هوایی آمریکا


یک مرد به دلیل آزار جنسی یکی از مسافران زن در داخل هواپیما، متهم شناخته شد.

رسوایی جنسی در یکی از خطوط هوایی آمریکابه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از نشریه هیل، یک مرد در هواپیمای متعلق به خطوط هوایی «اسپیریت ایرلاینز» آمریکا به دلیل آزار و اذیت جنسی یکی از مسافران زن متهم شناخته شد.

دادگاه، این مرد 35 ساله را به دلیل سوء استفاده جنسی از یک زن در ماه ژانویه در خطوط هوایی اسپیریت ایرلاینز آمریکا -- که از لاس وگاس به دیترویت در حرکت بود-- متهم شناخت.

یک زن 22 ساله که در این هواپیما بود، اعلام کرد: «زمانی که در هواپیما خوابیده بودم ناگهان از خواب بلند شدم و دیدم که این مرد کنار من نشسته است و می خواهد مرا مورد آزار و اذیت جنسی قرار دهد. من مجبور شدم او را به عقب هل دهم و او به همسرش که کنار دستش نشسته بود، برخورد کرد.»

گزارش‌ها حاکی از آن است که این مرد با یک «ویزای اشتغال» در آمریکا حضور داشته است و پس از گذراندن دوران محکومیت خود در زندان، از آمریکا اخراج خواهد شد.

این در حالی است که این مرد همه این اتهامات را تکذیب کرد و گفت به دلیل مصرف قرص خواب متوجه کارهایی که انجام می داده نشده است. همسر این مرد برای دفاع از او اظهارات ضد و نقیضی در این خصوص مطرح کرد.

آمارهای اخیر حاکی از آن است که فقط در سال گذشته میلادی سازمان اف بی آی 63 مورد گزارش آزار و اذیت جنسی در داخل هواپیماهای این کشور دریافت کرده است. این درحالی است که در سال 2014، تعداد این گزارش‌ها 38 مورد بود.

حدود یک ماه پیش هم ان بی سی نیوز در مطلبی به معضل آزار و اذیت جنسی مکرر مسافران و مهمانداران در پروازهای آمریکایی اشاره کرد. در این گزارش آمده است شاید علت افزایش آمارها این باشد که مردم بیشتری این روزها به خود جرأت می دهند درباره اینگونه جنایات صحبت کنند، اما با این وجود آخرین آمار ارائه شده احتمالا نشان‌دهنده بخشی از این حوادث است زیرا قربانیان آزار جنسی به طور معمول این مسئله را پیگیری نمی‌کنند. حتی اگر آنها این مسئله را پیگیری هم کنند، هیچ آژانسی وجود ندارد که به طور جامع به بررسی این گزارش‌ها بپردازد. بر اساس این تحقیقات، بیش از دو سوم مهماندارهای هواپیماهای خطوط هوایی آمریکا در طول پرواز یکبار مورد آزار جنسی قرار گرفته اند!

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


چه عواملی باعث می‌شود نتیجه انتخابات آمریکا غیرقابل پیش‌بینی باشد؟