آلودگی هوا ادارات سیستان را تعطیل کرد


آلودگی هوا ادارات سیستان را تعطیل کرد

عبدالرحمن شهنوازی دیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان از تعطیلی ادارت و نهاد‌های شهرستان‌های زابل، زهک، هیرمند، هامون و نیمروز در روز سه شنبه خبر داد.

آلودگی هوا ادارات سیستان را تعطیل کرد

عبدالرحمن شهنوازی دیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان اظهار داشت: در این مدت تنها ادارات خدمات رسان نظیر اورژانس و مراکز درمانی آماده ارائه خدمات به مردم درگیر توفان هستند.

وی به مردم سیستان بویژه بیماران، سالمندان و کودکان توصیه کرد در این مدت از تردد‌های غیر ضروری خودداری کنند.
به گفته کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان، وزش باد شدید همراه با گرد و خاک از روز سه شنبه تا پایان هفته جاری شهرستان‌های زابل، زهک، هیرمند، هامون و نیمروز در شمال این استان را در بر می‌گیرد.

مرتضی فرجی اظهار داشت: در این مدت سرعت وزش باد به بیش از ۹۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد به طوری که در نقاط مستعد، گرد و خاک و در برخی مسیر‌های مواصلاتی نیز کاهش دید افقی را به همراه دارد.

وی بیان کرد: براثر بروز این پدیده دما در نیمه شمالی سیستان و بلوچستان چهار تا ۶ درجه خنک‌تر می‌شود.
کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: در نواحی مرکزی و نوار غربی این استان نیز در این مدت غبار محلی در برخی ساعات وزش باد پیش بینی می‌شود.

سیستان و بلوچستان با وسعتی حدود ۱۸۷ هزار و ۵۰۲ کیلومتر مربع (معادل ۵/۱۱ درصد مساحت کشور) و ۱۹ شهرستان و بیش از ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر جمعیت، پهناورترین استان کشور محسوب می‌شود که امکان دارد همزمان چندین پدیده از جمله توفان، بارندگی، سیل، خشکسالی و مواج شدن دریا را تجربه کند.
سیستان با پنج شهرستان زابل، زهک، هامون، هیرمند و نیمروز در شمال سیستان و بلوچستان واقع شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اوکراین درباره وقوع جنگ جهانی سوم هشدار داد