آشنایی دانش‌آموزان با دستاوردهای نظام از وظایف معلمان است


آشنایی دانش‌آموزان با دستاوردهای نظام از وظایف معلمان است

گروه سیاست و اقتصاد- نماینده ولی فقیه در سپاه ناحیه طارم با مقدس خواندن جایگاه معلمان گفت: آشنایی دانش‌آموزان با دستاوردهای مختلف نظام و ترویج ارزش‌های اسلامی از مهمترین وظایف معلمان در حال حاضر است.

آشنایی دانش‌آموزان با دستاوردهای نظام از وظایف معلمان استبه گزارش ایکنا از زنجان، حجت‌الاسلام عباس رجبی نماینده ولی فقیه درسپاه ناحیه طارم در دیدار با مسئولان آموزش و پرورش این شهرستان جایگاه معلم را بسیار رفیع توصیف کرد و گفت: خداوند خود اولین معلم بشریت است همان گونه که قرآن تصریح می‌کند در بدو آفرینش انسان، پروردگار متعال اسما را به بشر آموخت و از همین‌جا نخستین مراحل آموزش آغاز شد.
وی با اشاره به اینکه شهید مطهری الگوی بی‌بدیل برای فرهنگیان است، ادامه داد: شهید مطهری متفکری کم‌ نظیر بود که اندیشه‌های ناب اسلامی را با بیانی بلیغ، بدیع و قلمی محکم و مستدل آن‌هم در دوره‌ای که جامعه بیش از هر زمان دیگری، تشنه فراگیری مبانی توحیدی و معارف اسلامی بود به بهترین شیوه ممکن، منتشر کرد.
وی افزود: معلمی در قرآن به عنوان جلوه‏‌ای از قدرت لایزال الهی، نخست ویژه ذات مقدس خداوند تبارک و تعالی دانسته شده است و در نخستین آیات قرآن که بر قلب مبارک پیغمبر اکرم (ص) نازل شد، به این هنر خداوند اشاره شده است.
حجت الاسلام رجبی گفت: معلمان در دوران دفاع مقدس علاوه بر تعلیم و تعلم دانش‌آموزان در حفاظت از آب و خاک جمهوری اسلامی ایران در مقابل رژیم بعثی عراق نقش بسزایی داشتند.
وی تاکید کرد: آشنایی دانش‌آموزان با دستاوردهای مختلف نظام و ترویج ارزش‌های اسلامی از مهمترین وظایف معلمان در حال حاضر است و امیدواریم این کار بیش از پیش اجرا شود.
در ادامه این دیدار نیز سرهنگ اقبال جهانبخشی فرمانده سپاه ناحیه طارم در دیدار با مسئولان آموزش و پرورش این شهرستان، با تاکید بر اینکه با توجه به نقش تاثیرگذار معلم در حوزه تعلیم و تربیت همه ما باید قدردان معلم باشیم، اظهار کرد: این امر باید به عنوان سنت حسنه در تمام آحاد جامعه خصوصا دانش‌آموزان و اولیا نهادینه شود.
وی با مطلوب ارزیابی کردن تعامل و همکاری دستگاه تعلیم و تربیت در اجرای برنامه‌های مختلف به ویژه برنامه‌هایی که به صورت مشترک بین سپاه و آموزش و پرورش اجرا می‌شود، ادامه داد: امیدوارم این همکاری به صورت گسترده و تنگاتنگ ادامه داشته باشد تا دانش‌آموزان با آرمان‌های شهدا و هشت سال جنگ تحمیلی بیشتر آشنا شده و راه آنان را ادامه دهند.
فرمانده سپاه ناحیه طارم به اجرای طرح هجرت و برنامه‌های هفته دفاع مقدس اشاره کرد و افزود: در این زمینه باید پیگیری‌های لازم صورت گیرد تا طرح مربوطه به خوبی اجرا شود و برای شروع سال تحصیلی مدیران با مشکلی مواجه نشوند.
در ادامه این دیدار نیز یعقوب رحمانی، مدیر آموزش و پرورش شهرستان طارم با اشاره به حضور پر شور معلمان در تمامی عرصه‎های انقلاب اسلامی، اظهار کرد: دوران طلایی دفاع مقدس مهمترین عرصه حضور معلمان در عرصه انقلاب اسلامی ایران بود.
وی از قشر فرهنگیان به عنوان شریف‌ترین و پاک‌ترین اقشار در همه دوران‌ها یاد کرد و گفت: معلمان منشا تمام برکات جامعه هستند زیرا تمامی خیرات از معلم نشئت می‌گیرد.
این مسئول با اشاره به عظمت کار فرهنگیان، اظهار کرد: کار دستگاه آموزش و پرورش را با هیچ جای دیگری نمی‌توان قیاس کرد، زیرا مغزها در اختیار معلم است و معلم اندیشه‌ها را می‌سازد.
انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس عجیبی که منوچهر هادی از دخترش موقع سال تحویل رو کرد+ عکس