از فکس استفاده نکنید هک می شوید!


از فکس استفاده نکنید هک می شوید!

استفاده از فکس کار دشواری نیست. اما این روزها به جز برخی از افراد در ادارات کمتر فردی از فکس استفاده می کند. جالب است بدانید، اکنون هکرها از طریق هک فکس به اطلاعات شخصی افراد دست پیدا می کنند.

از فکس استفاده نکنید هک می شوید! اتاق خبر 24: استفاده از فکس کار دشواری نیست. اما این روزها به جز برخی از افراد در ادارات کمتر فردی از فکس استفاده می کند. جالب است بدانید، اکنون هکرها از طریق هک فکس به اطلاعات شخصی افراد دست پیدا می کنند. هکرها چگونه از فکس استفاده می کنند؟

در عصر اینترنت فکس یک فناوری قدیمی محسوب می‌شود اما برای هکرهایی که دنبال کشف اسرار از کمپانی‌های هستند، یک معدن طلا محسوب می‌شود.

محققان چک پوینت می‌گویند ماشین‌های فکس که هنوز در بسیاری از ادارات وجود دارد، دچار نقص امنیتی جدی هستند. این آسیب‌پذیری به هکرها اجازه سرقت فایل‌های حساس را از طریق فکس به شبکه‌های بزرگ ادارات می‌دهد.

فکس های اچ پی در خطرند

این محققان به‌طورگسترده راه نفوذ به شبکه‌های رایانه‌ای از طریق پرینترهای اچ پی را به نمایش گذاشتند. فکس‌های مستقل کمتر بوده و امروز بخشی از سیستم‌های موسوم به all-in-one هستند.

فایل حاوی کد مخرب به‌صورت عکس به فکس ارسال می‌شود. این فایل در مموری پرینتر ذخیره‌شده و رمزگشایی می‌شود و سپس از طریق این فایل‌ها نفوذ به شبکه رایانه‌ای اداره آغاز می‌شود.

تهدیدات اینترنتی شامل چه مواردی می شود؟

این روزها با هوش مصنوعی با تهدیدات اینترنتی مبارزه می‌شود و تمرکز برای امن کردن شبکه پیچیده شده است اما رهاکردن دستگاه فکس خطرآفرین است.

گزارش‌شده است که بیش از ۴۶ میلیون ماشین فکس فعال وجود دارد که ۱۷ میلیون آن در آمریکا است و کمپانی‌ها برای امن کردن شبکه‌های خود باید دیتای حساس خود و فکس‌ها را از هم جدا کنند.

هکر بودن چه مفهومی دارد؟

یکی از جذاب ترین مباحثی که تقریبا تمامی افراد جامعه به آن علاقه دارند، مباحث هک و نفوذ است. هک کردن به این معنا نیست که شما مثلا نرم افزار خاصی را نصب کنید و نفوذ و هک یک سیستم را با فشردن دکمه ای خاص انجام دهید.

هک معمولا شاخه ها و زیرمجموعه های زیادی را شامل و به صورت گروهی انجام می شود. به این دلیل که هر فرد دانش و مهارت تخصصی خاص خود را دارد. یک هکر ماهر معمولا باید دانش های متفاوتی مانند برنامه نویسی، مهندسی اجتماعی، شبکه و … را داشته باشد.

البته به کار بردن واژه هک در این مقاله دلیل بر قانونی بودن این عمل نیست. هک کردن سایت یا هر سیستمی اگر جنبه تخریب یا جاسوسی یا سرقت اطلاعات را داشته باشد قطعا در هر جامعه جرم محسوب شده و شخص خاطی نیز مجرم شناخته می شود. اما شاید با واژه هک قانونی نیز آشنا باشید. این نوع هک معمولا برای تست نفوذ و پیدا کردن باگ های برنامه و راه های نفوذ به برنامه است تا بتوان امنیت یک سیستم را نیز افزایش داد. در ادامه این مقاله حداقل پیش نیازهای مهم برای دانش هک قانونی را ارائه داده ایم.


حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن دیکته شب کلاس دوم ابتدایی برای همه درس ها