ایسفانبول کجاست؟


ایسفانبول کجاست؟ آیا تا به حال نام ایسفانبول به گوش تان خورده؟ اشتباه نکنید، منظورمان استانبول نیست، همان ایسفانبول را می گوییم. شما را با یکی از بزرگترین و مجهزترین پارک های موضوعی اروپا آشنا خواهیم کرد. پارک موضوعی مرکزی تفریحی است که بریا رفاه حال بیشتر کاربران طراحی شده و چیزی بین شهربازی و پارک معمولی است. این پارک ها معمولا حول موضوع یا تِم...

ایسفانبول کجاست؟ آیا تا به حال نام ایسفانبول به گوش‌تان خورده؟ اشتباه نکنید، منظورمان استانبول نیست، همان ایسفانبول را می‌گوییم. شما را با یکی از بزرگترین و مجهزترین پارک‌های موضوعی اروپا آشنا خواهیم‌کرد. پارک موضوعی مرکزی تفریحی است که بریا رفاه حال بیشتر کاربران طراحی شده و چیزی بین شهربازی و پارک معمولی است. این پارک ها معمولا حول موضوع یا تِم خاصی شکل می‌گیرند. در ایسفانبول چه جاذبه‌هایی خواید دید؟ چرا ایسفانبول خاص است؟

ایسفانبول کجاست؟

ایسفانبول در محله یشیل پینار در استانبول قرار دارد. برای رسیدن به آن از راه های مختلفی می توانید استفاده کنید. اتوبوس، مترو و حتی تاکسی هایی به صورت رایگان از ایستگاه ها و ساعت های مشخصی در شهر استانبول به مقصد پارک ایسفانبول حرکت می‌کنند.

چرا ایسفانبول خاص است؟

در دنیا و البته در ترکیه، ایسفانبول، تنها پارک موضوعی یا تِم پارک است که مراکز خرید، سینما،رستوران، شهربازی و... را یک جا جمع کرده است. سرمایه گذاری کلانی روی این پارک انجام شده، حدود 650 میلیون دلار. سال 2013 درهای این مکان تفریحی به روی گردشگران باز شده است. در بخش مراکز خرید ایسفانبول، شما می توانید در محوطه ای حدود 600 هزار متر مربع قدم بزنید و از مراکز خرید و مغازه هایی که هم در فضای باز و هم در فضای سر پوشیده قرار گرفته اند، بازدید کرده و خرید کنید. تقریبا اکثر برندهای معروف دنیا دذر زمینه پوشاک و... در AVM پارک ایسفانبول هستند. بنابراین در هر رده سنی و با ر سلیقه‌ای که باشید می توانید انتخاب دلخواه‌تان را انجام دهید. در مزاسم ستاره اروپا در سال 2016، ایسفانبول در میان 800 پارک موضوعی در اروپا بین 10 پارک برتر قرار گرفت و همین موضوع ایسفانبول را بیش از پیش خاص می‌کند.

در ایسفانبول چه چیزهایی خواهیم دید؟

بازی های ایسفانبول:

ترن هوایی، جت اسکی، چرخ فلک و رفتینگ در دریای خروشان که نام بازی آن وایکینگ است از وسایل بازی پرطرفدار در ویالند (بخش شهربازی ایسفانبول) است. در وایکینگ سوار بر وسیله ای مانند کشتی از ارتفاع 15 متری رها شده و روی ریلی که در میان آب است، فرود می آیید. راستی! اگر موقع بازی وایکینگ خیس شدید، اصلا نگران نباشید چون با 2 لیر می‌توانید از وسایل خشک‌کن داخل پارک استفاده کنید.

ایسفانبول کجاست؟

خوب است بدانید 27 وسیله بازی جذاب در انتظار شما و فرزندان‌تان است.

کنسرت در فضای باز:

در تاریخ های مختلف در ایسفانبول، کنسرت خوانندگان محبوب نسل جوان ترکیه، برگزار می شود. با خرید بلیط می توانید از حدود ساعت 18:30 در این کنسرت ها شرکت کنید و علاوه بر لذت بردن از موسیقی و آواز خوانندگان در این شب، از هوای مفرح استانبول در فضای باز سالن کنسرت نیز استفاده کنید.

ایسفانبول کجاست؟

غذا و نوشیدنی:

حتما پس از گشت و گذار در ایسفانبول احساس گرسنگی یا تشنگی خواهید داشت، رستوران ها و کافی‌شاپ‌های ایسفانبول آماده پذیرایی از شما هستند. چه طرفدار فست فود باشد یا عاشق غذاهای سنتی ترکیه، می‌توانید برای ذائقه دلخواه‌تان غذای مورد علاقه‌تان را بیابید. کافی شاپ وایکینگ در ایسفانبول هم آماده سرو انواع نوشیدنی است.

مغازه های ایسفانبول:

برای ایجاد تنوع بین بازی و سرگرمی‌‎تان می توانید سری به مغازه‌های ایسفانبول بزنید و برای عزیزان‌تان سوغات و هدیه بخرید. قدم زدن برای خرید در فضای باز یا بسته، انتخابش با شماست چون مغازه‌های ایسفانبول هم در فضای باز هستند و هم بسته.

ایسفانبول کجاست؟

ایسفانبول کجاست؟

در ایسفانبول به سینما بروید:

در سینمای ایسفانبول بیش از 10 فیلم و کارتون مختلف نمایش داده می‌شود. علاوه بر فیلام‌های ترکی فیلم‌های روز مبطو به سینمای آمریکا یا هند نیز نمایش داده می‌شوند. در ضمن سینمای ایسفانبول امکان نمایش فیلم‌های سه بعدی را دارد و در بعضی سانس‌ها فیلم‌ها به صورت سه‌بعدی پخش می‌شوند.

روز من چطور بود؟

این عنوان عنوان جالب حرکتی است که در ایسفانبول انجام می‌شود و در ترکیه نخستین بار و در ایسفانبول تنها جاییست که پوشش داده شده است. قضیه از این قرار است: قبل از ورود با پرداخت مبلغی مشخص یک دستبند به دست شما بسته خواهد شد. سپس در وسایل مشخصی بدون اینکه خودتان آکاه باشید از شما عکاسی و فیلمبرداری می شود و شما می‌توانید هنگام خروج در صورت تمایل عکس و فیلم خود را تحویل بگیرید. خنده‌ها و لحظات شادتان در ایسفانبول را ثبت کنید.


1397/05/30 | کد مطلب: 1445
برچسب‌ها: دیدنی و خواندنی
ایسفانبول کجاست؟
ایسفانبول کجاست؟ هانیه کاظمی
ایسفانبول کجاست؟

مهندس برق، فوق لیسانس مدیریت، عاشق ورزش، موسیقی، مطالعه و تماشای فیلم


گردآوری و تنظیم: تحریریه دالاهو
لطفا در نشر دانسته‌های خود کوشا باشید.
برداشت و استفاده غیرتجاری از مطالب این وب‌سایت، حتی بدون ذکر منبع آزاد است.


به اشتراک بگذارید:

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گردشگری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین واکنش منوچهر هادی به ویدئوی جنجالی یکتا ناصر