معاملات 5 هزار میلیارد ریالی تخمه در خوی قابل پیش بینی است


معاملات 5 هزار میلیارد ریالی تخمه در خوی قابل پیش بینی است

ارومیه ـ ایرناـ مدیر جهاد کشاورزی خوی با اشاره به اینکه برداشت و عرضه تخمه آفتابگردان و کدو در این شهرستان آغاز شده، گفت: امسال معاملات پنج هزار میلیارد ریالی انواع تخمه آفتابگردان و کدو در شهرستان قابل پیش بینی است.

مهران زینال زاده روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا تعداد غرفه های خرید و فروش تخمه در این شهرستان را 300 واحد عنوان کرد و افزود: 100 واحد فرآوری تخمه نیز در این شهرستان فعال است و در مجموع سه هزار نفر به صورت مستقیم در این بخش اشتغال دارند.
وی اضافه کرد: تخمه های آفتابگردان و آجیلی طی سال زراعی جاری در 23 هزار هکتار از مزارع این شهرستان کشت شده که 22 هزار هکتار آن مربوط به آفتابگردان و یکهزار هکتار دیگر مربوط به کدوی آجیلی است.
وی برداشت بیش از 30 هزار تن محصول از مزارع تخمه‌های آفتابگردان و کدو در این مزارع را پیش بینی کرد و افزود: واردات دانه های آجیلی کدو و تخمه آفتابگردان در سه سال اخیر بازار این محصول مهم را در خوی فلج کرده بود اما با بازنگری در تعرفه واردات این محصول توسط دولت تدبیر و امید و پیگیری مجلس، فضای اقتصادی مناسبی نسبت به قبل برای کشاورزان ایجاد شده است.
به گزارش ایرنا در شهرستان خوی بیش از 15 هزار خانوار با کاشت این محصولات امرار معاش می کنند؛ این شهرستان با تولید 40 درصد تخمه های آجیلی آفتابگردان و کدو قطب اول تولید این محصولات در کشور است
7123/3072

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ دیوونم دیوونم دیوونه حال امشبمو جز تو کی میدونه احسان خواجه امیری