مشکلات زیرساختی بازارچه مرزی شوشمی نوسود باید رفع شود


مشکلات زیرساختی بازارچه مرزی شوشمی نوسود باید رفع شود

کرمانشاه - ایرنا - معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمانشاه، بازارچه مرزی شوشمی را یکی از بازارچه های فعال استان دانست و گفت: این بازارچه مشکلات زیرساختی همچون راه ارتباطی، محوطه سازی و پوشش ارتباطی اینترنت و تلفن دارد که باید هرچه سریعتر توسط ادارات مرتبط رفع شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا؛ ابراهیم الهی تبار روز چهارشنبه در نشست بررسی مسائل و مشکلات بخش مرزی نوسود شهرستان پاوه در بخشداری؛ سرعت بخشیدن به عملیات اجرای فیبر نوری، هماهنگی و تعامل ادارات صنعت، معدن و تجارت و گمرک در راستای رفع مشکلات موجود در کارت های مرزنشینان را نیز مورد تاکید قرار داد.
وی مهمترین موضوع جلسه را توجه به توسعه راه های ارتباطی و حذف نقاط حادثه خیز بخش نوسود عنوان کرد و گفت: برای این موضوع، مبلغ 40 میلیارد ریال از سوی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اختصاص داده شده است.
الهی تبار افزود: همچنین مقرر شد از محل اعتبارات مناطق حادثه خیز مبلغی برای رفع نقاط حادثه خیز راه ارتباطی پاوه به نوسود اختصاص داده شود.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمانشاه در ادامه تصریح کرد: در حوزه گردشگری هم با توجه به ظرفیت های بیشمار گردشگری شهرستان پاوه و بخش نوسود مقرر شد با حمایت های سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان و دیگر دستگاه ها از این منبع پایدار درآمدی برای توسعه بخش و رونق اقتصادی، ایجاد اشتغال و کمک به معیشت مردم بهره گرفته شود.
در ادامه معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمانشاه در نشستی با اعضای شورای اسلامی و شهردار نوسود مسائل و مشکلات بخش عمران شهری نوسود را نیز بررسی کرد.
در ادامه این جلسه نیز بخشدار نوسود با ارائه گزارشی از وضعیت بخش در حوزه های مختلف سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، در سه بخش مشکلات، نیازمندی ها و ظرفیت های بخش نوسود را بیان کرد.
سعدی مصطفی زاده، مهمترین مطالبات مردم این بخش را رسمی شدن مرز شوشمی، توسعه راه های ارتباطی بخش به عنوان اساس توسعه و تقویت گردشگری به عنوان مهمترین ظرفیت و پتانسیل برای ایجاد اشتغال و منبع پایدار درآمدی در راستای تأمین معیشت مردم عنوان کرد.
در ادامه مشکلات بخش در بخش های راه، آب و فاضلاب شهری و روستایی، طرح هادی روستا، عمران شهری، بهداشت و درمان و ورزش بیان شد و مدیران کل ادارات مرتبط برای رفع و حل مشکلات پاسخ و قول هایی دادند.
بخش مرزی نوسود از توابع شهرستان پاوه با بیش از 10 هزار نفر جمعیت دارای 2 بازارچه مرزی است.
3033/7448

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه تجارت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پست عجیب یکتا ناصر پس از جشن تولد شوهرش منوچهر هادی + ع کس