ولایت مداری نوید بخش بصیرت و آگاهی بخشی است


ولایت مداری نوید بخش بصیرت و آگاهی بخشی است

تهران - ایرنا - رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی، ولایت مداری را نوید بخش بصیرت و آگاهی بخشی دانست و گفت:مسلمانان باید در پرتو ولایت مداری در عین مسئولیت پذیری در مقابله با دشمنان اسلام به طور قاطع حرکت کنند.

حجت الاسلام محمد حسین مختاری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار فرهنگی ایرنا، با تبریک اعیاد سعید قربان و غدیر خم و همچنین دهه مبارک ولایت و امامت، اظهارداشت: این دهه یادآور نقش ولایت مداری در بقای اسلام ناب و راستین است؛ اسلامی که توام با جنبش، تحرک و بیداری پیروانش همراه شده و انسان را از آلودگی های مختلف ازجمله غفلت ها، انحرافات، گرایش های نادرست و نامعقول نجات می دهد.
به گفته رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی طبیعی است که بندگی، عبودیت و اطاعت از ذات اقدس الهی با ولایت مداری گره خورده و یک ارتباط وثیقی بین آنها بوجود آورده است.
این استاد حوزه و دانشگاه یادآور شد: در احادیث آمده ولایت مداری زیرساخت دینداری است.
حجت الاسلام مختاری در عین حال تاکید کرد: ولایت مداری نویدبخش بصیرت و آگاهی بخشی و به یک معنا این مهم مستلزم بصیرت و دشمن شناسی است.
به گفته وی ولایت مداری انسان را از غفلت، عمق جهالت، نادانی و افراط گری خارج کرده و از قرائت های نادرست و نابخردانه رها می سازد و در واقع ولایت مداری یک قدم به سمت جلو است که در پیشبرد اهداف یک مسلمان تاثیرگذار است.
رئیس بنیاد بین المللی عروة الوثقی با بیان اینکه امروز دشمنان بی رحم و خشونت طلب ازهمه امکانات و توانایی های خود برای کوبیدن اصل اسلام، تحقیرمسلمانان و به سخره گرفتن اعتقادات و مقدسات آنان بهره می گیرند، تاکید کرد: باید با اقتدار در پرتو ولایت مداری و مسئولیت پذیری با دشمنان اسلام و مسلمین بخصوص ایادی استکبار جهانی و گروهک های افراطی و تکفیری که با فرقه ظاله تصویر منفی و غیر واقعی از اسلام ارائه می کنند، مقابله کرد.
به گزارش ایرنا، فاصله بین اعیاد قربان تا غدیر به نام دهه امامت و ولایت نامگذاری شده است و همه ساله با حضور دستگاههای مختلف کشور با محوریت و هماهنگی بنیاد بین المللی غدیر برنامه ها و فعالیت های ویژه و متنوعی در داخل و خارج کشور برگزار می شود.
واقعه غدیر بنابر باور شیعیان از مهم‌ترین وقایع تاریخ اسلام است که در آن، پیامبر اسلام(ص) هنگام بازگشت از حجة الوداع در 18 ذی‌الحجه سال دهم قمری در مکانی به نام غدیر خم، امام علی(ع) را ولی و جانشین خود معرفی کردند.
فراهنگ ** 1355 ** 1418

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه شنبه 1 اردیبهشت 1403 با معنی و تفسیر دقیق