با ارزش ترین ارزهای جهان ؛ با گران ترین واحدهای پولی دنیا در سال 2018 آشنا شوید


مطلب با ارزش ترین ارزهای جهان ؛ با گران ترین واحدهای پولی دنیا در سال 2018 آشنا شوید برای اولین بار در وب سایت تکراتو - اخبار روز تکنولوژی نوشته شده است. - تکراتو - اخبار روز تکنولوژی - - https://techrato.com/ قیمت دلار در چند ماه گذشته رشد چشمگیری داشته و به عقیده بسیاری از ایرانیان قدرتمندترین واحد پولی حاضر به حساب می‌آید. در این...

قیمت دلار در چند ماه گذشته رشد چشمگیری داشته و به عقیده بسیاری از ایرانیان قدرتمندترین واحد پولی حاضر به حساب می‌آید. در این نوشته به ۱۰ مورد از با ارزش ترین ارزهای جهان در سال ۲۰۱۸ آشنا خواهید شد.

در پی سیاست‌های نادرست سیستم اقتصادی حاکم بر ایران و تصمیمات غلط دست اندرکاران و پس از خروج آمریکا از برجام در کنار فساد سازمان یافته و گسترده در سیستم اقتصادی، ارزش پول ملی ایران سقوطی فاحش داشت و ریال که تا چند ماه پیش با فاصله نسبتا زیاد، رتبه دوم ضعیف ترین و بی ارزش ترین واحدهای پولی جهان را به خود اختصاص داده بود، با اقتدار به ونزوئلا نزدیک‌تر شد. هرچند در حال حاضر نرخ برابری دلار دولتی با ریال ۴۲.۰۰۰ واحد اعلام شده، اما اوضاع بسیار فاجعه بار تر از این بوده و در بازار آزاد در دلار آمریکا با رقمی در حدود ۱۱.۰۰۰ تومان مبادله می‌شود.

بیشتر بخوانید: کم ارزش ترین ارزهای جهان ؛ با بی ارزش ترین واحدهای پولی دنیا آشنا شوید

با ارزش ترین ارزهای جهان

در این مطلب با ۱۰ مورد از قدرتمندترین و با ارزش ترین ارزها و واحدهای پولی دنیا آشنا خواهید شد. برخی از کشورهای اشاره شده در این فهرست در همسایگی ما قرار داشته و شرایط مشابهی از لحاظ منابع زیرزمینی دارند و نام برخی نیز ممکن است تابحال به گوش شما نرسیده باشد!

دلار آمریکا

ارزش به پولی ملی: بیش از ۱۱۰.۰۰۰ ریال نماد: $ نام لاتین: Dollar کد واحد پولی: USD نرخ برابری با دلار آمریکا: ۱

دلار آمریکا سالیان سال است که به عنوان واحد پول جهانی مورد استفاده قرار می‌گیرد. ایالات متحده از اواخر دهه ۱۷۸۰ میلادی آن را به عنوان واحد رسمی پول خود انتخاب کرده و با توجه به گستردگی و قدرت اقتصاد، صنعت، هنر و … این کشور، دلار آمریکا به عنوان یکی از گران ترین قدرتمندترین و با ارزش ترین ارزهای جهان به حساب می‌آید.

فرانک سوییس

ارزش به پول ملی: ۱۱۰.۰۰۰ ریال نماد: Fr نام لاتین: Franc کد واحد پولی: CHF نرخ برابری با دلار آمریکا: ۱.۰۰۳

کشور کوچک اروپایی سوییس نه تنها یکی از ثروتمندترین کشورهای اروپایی بوده، بلکه یکی از باثبات‌ترین کشورهای جهان نیز به حساب می‌آید. محصولات مدرن و با استفاده از تکنولوژی روز این کشور نیز مشتریان بسیاری در سرتاسر جهان داشته و واحد پولی آن نیز با نرخ برابری ۱.۰۰۳ با دلار آمریکا یکی از قدرتمندترین ارزهای جهان است.

بیشتر بخوانید: اعلام قیمت جدید خودروهای داخلی امروز ۳۰ مردادماه ۹۷

دلار جزایر کیمن

ارزش به پول ملی: ۱۳۰.۰۰۰ ریال نماد: CI$ نام لاتین: Cayman Island Dollar کد واحد پولی: KYD نرخ برابری با دلار آمریکا: ۱.۲۰۳

جزایر کیمن سه جزیره از مستعمرات بریتانیا بوده که در دریای کاراییب و جنوب کشور کوبا قرار دارد. این کشور بسیار کوچک با جمعیتی در حدود ۷۰.۰۰۰ نفر صاحب یکی از با ارزش ترین واحدهای پولی جهان با نرخ برابر ۱.۲ نسبت به دلار است. عمده درآمد این کشور از گردشگری و بانکداری بوده و به دلیل انجام برخی فعالیت‌های مرتبط با پولشویی مورد توجه بسیاری از سیستم‌های مافیایی و تبهکاری جهان قرار گرفته است.

یورو (اتحادیه اروپا)

ارزش به پول ملی: ۱۲۰.۰۰۰ ریال نماد: € نام لاتین: Euro کد واحد پولی: EUR نرخ برابری با دلار آمریکا: ۱.۱۴

یورو واحد رسمی پول اتحادبه اروپا بوده که پس از دلار آمریکا، پر استفاده ترین ارز دنیا به حساب می‌آید. این واحد از سال ۲۰۰۲ میلادی مورد استفاده نزدیک به ۲۰ کشور اروپایی است. هر یورو به ۱۰۰ سنت تقسیم شده و اسکناس های آن در مبالغ ۵ و ۱۰ و ۲۰ و ۵۰ و ۱۰۰ و ۲۰۰ و ۵۰۰ یکی از با ارزش ترین ارزهای جهان به حساب می‌آیند.

بیشتر بخوانید: عربستان در لوسید موتورز یک میلیارد دلار سرمایه گذاری کرد

پوند انگلستان

ارزش به پول ملی: ۱۳.۲۰۰ ریال نماد: £ نام لاتین: British Pound کد واحد پولی: GBP نرخ برابری با دلار آمریکا: ۱.۲۷

پوند بریتانیا یا پوند استرلینگ پول رایج این امپراطوری و زیرمجموعه‌های آن است. پوند را می‌توان قدیمی ترین و پرسابقه ترین واحد پولی جهان که هنوز هم به صورت گسترده و رسمی مورد استفاده قرار می‌گیرد دانست. این واحد علاوه بر قرار گرفتن در فهرست ببا ارزش ترین ارزهای جهان ، رتبه چهارم پر استفاده ترین ارز جهان را پس از دلار آمریکا، یورو و ین ژاپن در اختیار دارد.

پوند جیبرالتار (جبل الطارق)

ارزش به پول ملی: ۱۴۰.۰۰۰ ریال نماد: £ نام لاتین: Gibraltar کد واحد پولی: GIP نرخ برابری با دلار آمریکا: ۱.۲۸

جیبرالتار (Gibraltar) یا جبل الطارق، یکی از ممالک تحت حاکمیت بریتانیا و اسپانیا بوده که در جنوب اروپا و کشور اسپانیا قرار دارد. این منطقه بسیار کوچک با جمعیتی در حدود ۳۴.۰۰۰ نفر از واحد پول مخصوص خود استفاده کرده که با نرخ برابری ۱.۲۸ نسبت دلار آمریکا، یکی از قدرتمندترین و گران ترین ارزهای جهان به حساب می‌آید.

بیشتر بخوانید: ابر تورم چیست ؛ بررسی تاریخچه ابرتورم در کشورهای مختلف و تفاوت آن با نرخ تورم بالا

دینار اردن

ارزش به پول ملی: ۱۵۵.۰۰۰ ریال نام لاتین: Jordanian Dinar کد واحد پولی: JOD نرخ برابری با دلار آمریکا: ۱.۴۱

اردن کشوری است پادشاهی از نژاد عرب با تمدنی بسیار قدیمی که در غرب آسیا و در همسایگی کشورهای عراق، سوریه و عربستان قرار دارد. اردن در سال ۱۹۴۶ به عنوان یک کشور مستقل شناخته شد و از تحت ااحمایت بودن بریتانیا خارج گردید. این کشور جمعیتی در حدود ۱۰ میلیون نفر داشته و عمده درآمد آن را فعالیت‌های توریستی و گردشگری و مناطق دیدنی از جمله دریای مرده یا بحر المیت (Dead Sea) و تشکیل می‌دهد.

ریال عمان

ارزش به پول ملی: ۲۷۰.۰۰۰ ریال نام لاتین: Omani Rial کد واحد پولی: OMR نرخ برابری با دلار آمریکا: ۲.۶۰

عمان کشوری است پادشاهی و عرب نشین در منطقه استراتژیک و حساس خلیج فارس که با امارات متحده عربی، عربستان سعودی و یمن مرز مشترک دارد. این کشور از متحدین اصلی ایالات متحده آمریکا در خاورمیانه بوده و از قرن ۱۷ میلادی به عنوان یک کشور مستقل شناخته می‌شود. پیشینه این کشور به هزاره سوم پیش از میلادی باز می‌گردد. منبع اصلی درآمد این کشور صادرات نفت بوده و در کنار آن کشاورزی و ماهیگیری به عنوان درآمدهای جانبی آن محصوب می‌شوند.

به دلیل روابط بسیار دوستانه با غرب به خصوص ایالات متحده آمریکا و سرمایه‌گذاری‌های خارجی در بخش نفت و پتروشیمی به دلیل موقعیت استراتژیک جغرافیایی، پول ملی عمان با نرخ برابری ۲.۶ نسبت به دلار آمریکا به یکی با ارزش ترین ارزهای جهان در سال ۲۰۱۸ تبدیل شده است.

بیشتر بخوانید: دست راست شریعتمداری و جعبه سیاه وزارت صنعت و معدن بازداشت شد

دینار بحرین

ارزش به پول ملی: ۲۷۵.۰۰۰ ریال نام لاتین: Bahrain Dinar کد واحد پولی: BHD نرخ برابری با دلار آمریکا: ۲.۶۵

بحرین نیز یکی دیگر از کشورهای منطقه استراتژیک خاورمیانه بوده که پول رسمی آن رتبه دوم را در فهرست با ارزش ترین ارزهای جهان در سال ۲۰۱۸ به خود اختصاص داده است. این کشور بسیار کوچک از ۳۳ جزیره تشکیل شده و جمعیتی در حدود ۱ میلیون نفر دارد. بحرین در زمان ساسانیان بخشی از قلمروی امپراطوری ایران به حساب می‌آمد. در قرن‌های ۱۵ و ۱۶ میلادی این کشور تحت حاکمیت پرتغال قرار گرفت ولی در زمان شاه عباس صفوی دوباره به امپراطوری ایران ملحق گردید. در انتهای قرن ۱۷ میلادی نیز تحت سلطه بریتانیا قرار گرفت. در سال ۱۹۷۱ نیز بحرین به صورت رسمی مستقل شد و ایران و حکومت محمد رضا شاه پهلوی نیز آن را به رسمیت شناخت.

درآمد اصلی بحرین از تجارت‌هایی مانند بانکداری، شرکت‌های هواپیمایی و کشتی سازی و همچنین صدور نفت تامین می‌گردد و رتبه ۵ را در تولید فلز آلومینیوم در جهان به خود اختصاص داده است. با تکیه بر روابط مناسب با کشورهای جهان و همچنین صدور آلومینیوم، بحرین یکی از آزادترین اقتصادهای منطقه را داشته و دینار آن با نرخ برابری ۲.۶۵ با دلار آمریکا، دومین ارز ارزشمند جهان در سال ۲۰۱۸ به حساب می‌آید.

بیشتر بخوانید: بررسی اپلیکیشن پولیک ؛ برنامه ای برای کسب درآمد اینترنتی (به همراه لینک دانلود)

دینار کویت ؛ ارزشمندترین و گران ترین ارز جهان

ارزش به پول ملی: ۳۴۵.۰۰۰ ریال نام لاتین: Kuwait Dinar کد واحد پولی: KWD نرخ برابری با دلار آمریکا: ۳.۳

گران ترین و قدرتمندترین پول جهان در سال ۲۰۱۸ مانند چندین سال گذشته دینار کویت بوده که رتبه نخست را در جدول با ارزش ترین ارزهای جهان به خود اختصاص داده است. این کشور بسیار کوچک امیرنشین ۴ میلیون نفری، با در اختیار داشتن ۱۰ درصد از کل منابع نفتی جهان و صدور نزدیک به ۳ میلیون بشکه نفت در روز، اقتصادی تک قطبی دارد. کویت از خشکی با عراق و عربستان مرز مشترک داشته و در سال ۱۹۶۲ میلادی استقالال یافته است.

روابط بسیار نزدیک و دوستانه با ایالات متحده و موقعیت بسیار حساس جغرافیایی و مدیریت حاکمان و شاهان، این کشور را به یکی از قدرتمندترین اقتصادهای جهان تبدیل نموده و دینار آن را به با ارزش ترین ارز جهان با نرخ برابری ۳.۳ نسبت به دلار آمریکا تبدیل نموده است.

بیشتر بخوانید: واردات خودرو به ایران ؛ نگاهی به فساد در بالاترین سطوح مدیریتی اقتصاد کشور!

سایر ارزها و واحدهای پولی قابل ذکر

از دیگر واحدهای پولی که ارزش بالایی داشته ولی در فهرست با ارزش ترین ارزهای جهان به آن اشاره نشده، می‌توان به مواردی مانند دلار استرالیا با نرخ برابری ۰.۷۴ با دلار آمریکا و قیمتی در حدود ۷.۶۰۰ تومان، دلار کانادا با نرخ برابری ۰.۷۷ و قیمت ۸.۰۰۰ تومان، دینار لیبی با نرخ ۰.۷۴ و منات آذربایجان با نرخ برابر ۰.۶۰ اشاره کرد.

بیشتر بخوانید:

مقایسه سرعت اینترنت در مناطق مختلف جهان ؛ کدام کشور اینترنت سریعتری دارد؟ جنگنده کوثر ؛ از نخستین جت جنگنده ایرانی رونمایی شد هزاران خودروی لوکس سرگردان در جاده‌های ایران ؛ وقتی قانون به سخره گرفته می‌شود! معرفی گران ترین خودروهای ایران با قیمتی بیش از ۱ میلیارد تومان معرفی بهترین فیلم های ۲۰۱۸ معرفی بهترین انیمیشن های ۲۰۱۸ بررسی اپلیکیشن کنکوراطور ؛ اپلیکیشن کنکور نظام جدید به همراه لینک دانلود

با ارزش ترین ارزهای جهان در یک نگاه

رتبه نام کشور واحد پول نرخ برابری با دلار ارزش به ریال
۱ کویت دینار ۳.۳ ۳۴۵.۰۰۰
۲ بحرین دینار ۲.۶۵ ۲۷۵.۰۰۰
۳ عمان ریال ۲.۶۰ ۲۷۰.۰۰۰
۴ اردن دینار ۱.۴۱ ۱۵۵.۰۰۰
۵ جبل الطارق پوند ۱.۲۸ ۱۴۰.۰۰۰
۶ انگلستان پوند ۱.۲۷ ۱۳۲.۰۰۰
۷ اتحادیه اروپا یورو ۱.۱۴ ۱۲۰.۰۰۰
۸ جزایر کیمن دلار ۱.۲ ۱۳۰.۰۰۰
۹ سوییس فرانک ۱.۰۰۳ ۱۱۰.۰۰۰
۱۰ دلار آمریکا ۱ ۱۱۰.۰۰۰

گالری تصاویر گران ترین پول های جهان

منبع: Google Finance

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


طرفداری عجیب شیلا خداداد از تتلو / او را خیلی دوست دارم ! + عکس