مشکلات عمومی پیکسل 2 و پیکسل 2 ایکس ال و نحوه برطرف کردن آن‌ها


مشکلات عمومی پیکسل 2 و پیکسل 2 ایکس ال و نحوه برطرف کردن آن‌ها

گوشی پیکسل 2 ایکس ال گوگل یک طراحی بی‌نظیر به همراه یک سخت‌افزار فوق‌العاده دارد، به همین دلیل است که ما این گوشی را یکی از بهترین گوشی‌های اندرویدی در جهان می‌دانیم. البته برادر بزرگ‌تر آن، یعنی پیکسل 2 نیز دست‌کمی از این گوشی ندارد. با تمام این صحبت‌ها، گزارش‌ها و نظرات مختلفی از کاربران و انجمن‌های گوناگون پیرامون برخی مشکلات...

گوشی پیکسل ۲ ایکس ال گوگل یک طراحی بی‌نظیر به همراه یک سخت‌افزار فوق‌العاده دارد، به همین دلیل است که ما این گوشی را یکی از بهترین گوشی‌های اندرویدی در جهان می‌دانیم. البته برادر بزرگ‌تر آن، یعنی پیکسل ۲ نیز دست‌کمی از این گوشی ندارد. با تمام این صحبت‌ها، گزارش‌ها و نظرات مختلفی از کاربران و انجمن‌های گوناگون پیرامون برخی مشکلات عمومی از این محصولات به دست ما رسیده است. با بررسی این مشکلات، راه‌حل‌هایی را ارایه داده‌ایم، بنابراین اگر یکی از کاربران و مشتریان این محصولات فوق‌العاده هستید، این مقاله را دنبال کنید تا به‌صورت کامل با مشکلات عمومی آن‌ها آشنا شوید و نحوه برطرف کردن آنها را نیز بدانید.

مشکل اول: گاهی دوربین پشت گوشی کار نمی‌کند

اگر به دنبال یک گوشی با دوربین باکیفیت هستید، یقینا یکی از بهترین گزینه‌های شما استفاده از پیکسل ۲ و پیکسل ۲ ایکس ال است. این دو گوشی دارای بهترین سخت‌افزار و نرم‌افزار موجود برای گرفتن عکس‌های حرفه‌ای هستند و تقریبا در هر حالتی گرفتن عکس با این گوشی‌ها از تجربه‌های بسیار کم‌نظیر است.

اگر یک دوربین بهترین مشخصات را داشته باشد ولی کار نکند، به درد هیچ‌کس نخواهد خورد. بعضی از کاربران گوشی‌های پیکسل ۲ و پیکسل ۲ ایکس ال گزارش داده‌اند که مشکلی در دوربین پشت گوشی وجود دارد. این کاربران زمانی که اپ دوربین را در گوشی خود باز می‌کنند، با پیغام “خطای اجرا” مواجه می‌شوند و این برنامه قطع می‌شود.

راه‌حل‌ها:

شرکت گوگل این مشکل را در بعضی از گوشی‌های خود مشاهده کرده و به دنبال راه‌حلی برای آن است. اگر شما نیز با این مشکل روبرو شدید، می‌توانید با مرکز کمک‌رسانی تلفن همراه پیکسل در گوشی خود یا مرورگر وب ارتباط برقرار کنید. نمایندگی‌های گوگل در برطرف کردن این مشکل به شما کمک می‌رسانند و اگر احیانا این مشکل برطرف نشود، گوشی شما را تعویض خواهند کرد.

مشکل دوم: وای‌فای قطع می‌شود

بعضی از نظرات کاربران نشان می‌دهد که آنها با مشکل قطعی پیاپی وای‌فای روبه‌رو هستند. ظاهرا اغلب این کاربران هنگامی‌که به یک وای‌فای خانگی متصل می‌شوند، با این مشکل مواجه شده‌اند. مسئله قطعی وای‌فای یک موضوع طولانی در انجمن پشتیبانی گوگل است. متأسفانه راه‌حلی کلی برای آن وجود ندارد، البته ما بهترین راه‌حل‌ها را در زیر ذکر کرده‌ایم.

تعمیرات احتمالی:

برزخی از کاربران گزارش داده‌اند که آپدیت سیستم‌عامل گوشی این مشکل را رفع می‌کند. از قسمت Settings به بخش System رفته و روی System update بزنید و مطمئن شوید که سیستم‌عامل گوشی شما به‌روز است. همیشه این احتمال وجود دارد که با ری استارت کردن روتر و گوشی شما این مشکل برطرف شود. پس حتما قبل از هر کاری این عمل را انجام دهید. اطمینان حاصل کنید که مشکلی در ارتباط با روتر شما وجود ندارد. دفترچه راهنمای روتر را بررسی کنید تا مطمئن شوید که مشکل احتمالی با آن وجود ندارد. تعدادی از کاربران پیکسل ۲ گفته‌اند که اختصاص دادن یک آدرس IP ثابت به گوشی این مشکل را برطرف می‌کند. روش این کار بستگی به روتر شما دارد، ولی برای این عمل شما نیاز به آدرس مک گوشی خود خواهید داشت. برای دیدن مک آدرس خود وارد Settings شوید و بعد به قسمت System از آنجا به About Phone بروید و در بخش Status، می‌توانید Wi-Fi MAC address خود را مشاهده کنید.

راه‌حل‌ها:

بعضی از کاربران گزارش داده‌اند، هنگامی‌که وای‌فای گوشی روشن است، اگر اینترنت دیتای موبایل را خاموش کنید، این مشکل برطرف می‌شود. برزخی گزارش‌های دیگری به دست ما رسیده که در هنگام مواجه با این مشکل اگر بلوتوث خود را خاموش کنید و همچنین اسکن بلوتوث خود را غیرفعال کنید، مشکل رفع می‌شود. برای خاموش کردن اسکن بلوتوث از Settings بخش Location وارد منو (سه نقطه عمودی در بالا سمت راست) شوید و Scanning را غیرفعال کنید.

مشکلات عمومی پیکسل 2 و پیکسل 2 ایکس ال و نحوه برطرف کردن آن‌ها

مشکل سوم: عدم دریافت پیام کوتاه و پیام چندرسانه‌ای

امروزه امکانات زیادی به گوشی‌های هوشمند لحظه‌به‌لحظه اضافه می‌شود، اما زمانی این موارد اهمیت دارد که بتوان از آنها استفاده کرد. ازاین‌رو بسیار مسئله بزرگی است که پیکسل ۲ و پیکسل ۲ ایکس ال در ارایه امکانات اولیه یک تلفن همراه به کاربران خود مشکل داشته باشند. بعضی از کاربران این گوشی‌ها در سایت پشتیبانی گوگل، گزارش‌هایی مبنی بر وجود مشکل در ارسال و دریافت پیام کوتاه داده‌اند.

ظاهرا عمده این مشکلات با شبکه مخابراتی AT T است و البته بعضی از خبرهای اولیه تصدیق کرد این مشکل از شبکه مخابرات AT T بود که تنظیمات نادرستی برای APN (نام نقطه دسترسی به شبکه) در تلفن همراه ثبت کرده است.

راه‌حل‌ها:

بیشتر کاربران گزارش داده‌اند که با آپدیت ماه آوریل این مشکل با تغییر مشخصات APN رفع شده است. اگر شما نیز با این مشکل مواجه هستید، مطمئن شوید که سیستم‌عامل گوشی شما به آخرین نسخه به‌روزرسانی شده است. برای این کار از قسمت Settings به بخش System رفته و روی System update بزنید. اگر با وجود آپدیت سیستم‌عامل دستگاه، همچنان با مشکل روبه‌رو هستید؛ پاک کردن مشخصات APN می‌تواند موقتا این مشکل را برطرف کند. توجه داشته باشید که با ری استارت کردن سیستم مشخصات APN برگشته و دوباره احتمالا با این مشکل مواجه می‌شوید. بهترین کار در این موقع تماس با نمایندگی گوگل است. هرچند که ظاهرا از ۲۷ مارس (آپدیت جدید سیستم‌عامل) این مشکل به‌طور کامل برطرف شده و هیچ کاربری گزارشی مبنی بر آن ارایه نشده است.

مشکل چهارم: باتری به‌سرعت تمام می‌شود

مشکلات تمام شدن سریع باتری قالبا برای همه دستگاه‌ها اتفاق می‌افتد و اکثرا مقصر آن برنامه‌های زیادی است که همیشه فعال هستند. بااین‌وجود، اخیرا بعضی از کاربران گوشی‌های پیکسل ۲ و پیکسل ۲ ایکس ال با مشکل تخلیه سریع باتری مواجه شده‌اند که علت آن نامعلوم است. بعضی از گفته‌ها در سایت پشتیبانی گوگل، Reddit و انجمن برنامه نویسان XDA حاکی از آن است که این مشکل تخلیه سریع باتری با آپدیت اخیر سیستم‌عامل، توسط خود شرکت گوگل ارتباط دارد. به نظر می‌رسد که سرویس گوگل پلی مقصر این اتفاق باشد و شرکت گوگل با تحقیقات و بررسی‌ها جدید در پی رفع آن است.

راه‌حل‌ها:

به قسمت Settings بخش Apps notifications رفته و از بین تمام برنامه‌ها Google Play Services را پیدا کنید. بعضی از کاربران گزارش داده‌اند که با پاک کردن داده‌ها و حافظه کش این برنامه، به‌صورت موقت این مشکل برطرف می‌شود، اما ممکن است در آینده دوباره با این مشکل مواجه شوید. شما همچنین می‌توانید تمام آپدیت‌های سرویس گوگل پلی را پاک کنید، اما بیشتر کاربران گزارش داده‌اند که به‌صورت خودکار این آپدیت‌ها دومرتبه نصب می‌شوند. بعضی دیگر از کاربران می‌گویند که اگر وای‌فای خاموش باشد، مشکل تمام شدن سریع باتری نیز حل می‌شود، اما یقینا این یک راه‌حل همیشگی و دائمی به‌حساب نمی‌آید.

راه‌حل احتمالی دیگر:

می‌توانید از حالت safe mode استفاده کنید. برای این عمل دکمه روشن/خاموش دستگاه را فشار داده و نگه دارید، سپس روی Power off ضربه بزنید و نگه دارید تا دستگاه شما به‌صورت safe mode اجرا شود. کمی با گوشی خود، کار کنید تا ببینید آیا مشکل باتری حل شده است یا نه. اگر این عمل مشکل تخلیه سریع باتری شما را رفع کرد، به‌احتمال‌زیاد مقصر این اتفاق یکی از برنامه‌های گوشی‌تان است. شما می‌توانید به‌صورت تک‌تک برنامه‌های خود را پاک ‌کنید و امتحان کنید که مشکل از کدام برنامه است. همچنین شما می‌توانید بازگشت به تنظیمات کارخانه را بزنید و به‌صورت انتخابی برنامه‌های خود را نصب کنید. پیشنهاد می‌کنیم که اگر بازگشت به تنظیمات کارخانه را می‌خواهید انجام دهید، چند مدتی بدون نصب مجدد برنامه‌ها با گوشی کار کنید تا با دقت بیشتری متوجه شوید که آیا ایراد از یک برنامه بوده یا آنکه از آپدیت سیستم‌عامل توسط گوگل است.

مشکل پنجم: باز کردن قفل گوشی با استفاده از اثرانگشت کمی کند است!

بسیاری از کاربران گوشی پیکسل ۲ ایکس ال گزارش داده‌اند که با آپدیت نسخه ۸.۱ سیستم‌عامل اندروید اوریو، مشکل باز کردن قفل گوشی با استفاده از اثرانگشت به وجود آمده است. یکی از کاربران یک ویدئو را منتشر کرده که در آن دو گوشی در کنار هم قرار دارند که یکی این مشکل را دارد و دیگری هنوز با این مشکل مواجه نشده است. ظاهرا تمامی گوشی‌های پیکسل با این باگ مواجه نشده‌اند، اما قطعا تعداد زیادی از آنها دچار این مشکل هستند.

راه‌حل:

شرکت گوگل از مشکل به‌خوبی آگاهی دارد و در حال کار، بر روی آن است. تاکنون این شرکت با انتشار یک آپدیت جدید این مشکل را رفع نکرده، با این‌ حال، برخی از کاربران می‌گویند که روشن کردن حالت Always On display این مشکل را برطرف می‌کند.

مشکلات عمومی پیکسل 2 و پیکسل 2 ایکس ال و نحوه برطرف کردن آن‌ها

مشکل ششم: این گوشی‌ها به‌صورت تصادفی ری‌استارت می‌شوند

در چند هفته گذشته، چندین کاربر گزارش داده‌اند که گوشی‌های پیکسل ۲ و پیکسل ۲ ایکس ال به‌صورت تصادفی گاهی خاموش یا ری‌استارت می‌شوند. هرچند که کاملا اتفاقی این عمل رخ می‌دهد، اما برخی از کاربران روشن بودن اینترنت سیم‌کارت و بعضی دیگر روشن بودن وای‌فای را مقصر این اتفاق می‌دانند.

راه‌حل:

خوشبختانه شرکت گوگل این مشکل را به‌درستی شناسایی کرده و در وب‌سایت محصولات گوگل چنین نوشته که تا هفته آینده آپدیتی منتشر می‌شود که به‌طور کامل این مسئله را برطرف خواهد کرد. پس چند روزی صبر کنید و مطمئن شوید که نسخه سیستم‌عامل شما آپدیت شده است. از قسمت Settings به بخش System رفته و روی System update بزنید.

مشکل هفتم: سوختگی نمایشگر

از آغاز، در مورد نمایشگر پیکسل ۲ ایکس ال نگرانی‌هایی وجود داشت، ازاین‌رو شرکت گوگل وادار شد که گارانتی دوساله برای صفحه‌نمایش این محصول قرار دهد. بعضی گزارش‌های کاربران حاکی از آن است که نمایشگر این دستگاه دچار سوختگی می‌شود. بعضی از کاربران در قسمتی از صفحه خطوط و یا آیکون یک برنامه را حک‌شده مشاهده کرده‌اند. وجود این سوختگی‌ها در قسمتی از صفحه‌نمایش، قطعا برای همه آزاردهنده است.

راه‌حل‌ها:

در آپدیت ماه نوامبر، شرکت گوگل میزان حداکثری نور صفحه‌نمایش را کاهش داد. با این عمل مشکلات سوختگی‌ و حک‌شدگی‌های آیکون‌ها حل شد. بنابراین اگر این مشکل را دارید، گوشی خود را آپدیت کنید. شما در سایت پشتیبانی گوگل می‌توانید این بیانیه را پیدا کنید. این شرکت ضمانت‌نامه صفحه‌نمایش پیکسل ۲ ایکس ال را گسترش داده است. اگر همچنان مشکل سوختگی در صفحه‌نمایش این محصول را دارید، حتما با نمایندگی گوگل تماس حاصل کنید تا در مورد تعویض گوشی به شما اطلاع دهند.

مشکلات عمومی پیکسل 2 و پیکسل 2 ایکس ال و نحوه برطرف کردن آن‌ها

مشکل هشتم: کیفیت صفحه‌نمایش پایین است

بسیاری از کاربران کیفیت نمایشگر پیکسل ۲ ایکس ال را پایین ارزیابی می‌کنند. بیشترین شکایت‌ها از نمایشگر این محصول این است که تنوع رنگ به‌اندازه قابل‌انتظار نیست. البته نمایشگرهای pOLED در نمایش رنگ‌های آبی و تفکیک آنها کمی مشکل خواهند داشت، اما قطعا انتظار نمی‌رود که در تنوع رنگ دچار مشکل باشند. همچنین بعضی دیگر از کاربران لکه‌دار شدن صفحه و ماتی آن را نیز گزارش داده‌اند.

راه‌حل‌های ممکن:

در آپدیت ماه نوامبر سیستم‌عامل، شرکت گوگل امکان انتخاب حالت طبیعی و اشباع‌شده رنگ را برای کاربران قرار داد. اگر شما احساس می‌کنید که نمایشگر گوشی‌تان دچار این مشکل شده، بهتر است تنظیمات رنگ را در حالت اشباع‌شده قرار دهید. برای این کار به Settings رفته و از آنجا در قسمت Display وارد Advanced شوید. از این قسمت می‌توانید تنظیمات مربوط به صفحه‌نمایش خود را تغییر دهید. اگر همچنان حالت انتخاب صفحه‌نمایش برای شما وجود ندارد، سیستم‌عامل گوشی خود را آپدیت کنید. اگر مشکل تنوع رنگ در گوشی شما به‌کلی برطرف شود، انتظار نداریم که مشکلاتی مانند وجود لکه در صفحه و مات بودن نیز وجود داشته باشد. اگر شما در گوشی خود این مشکل را دارید با نمایندگی گوگل تماس بگیرید و با آنها این مشکل را در میان بگذارید، اگر مشکل از صفحه‌نمایش باشد، گوگل گوشی شما را تعویض می‌کند.

مشکل نهم: هنگام قفل و باز کردن صفحه گوشی، نمایشگر چشمک می‌زند

بعضی از کاربران گزارش داده‌اند که نمایشگر گوشی پیکسل آنها هنگامی‌که صفحه قفل یا باز می‌شود، چشمک می‌زند. بعضی دیگر از کاربران این چشمک صفحه‌نمایش را هنگام ری‌استارت کردن دستگاه نیز مشاهده کرده‌اند.

راه‌حل ممکن:

بعضی از کاربران گزارش داده‌اند که این مشکل زمانی که نمایشگر محیطی (Ambient Display) را از تنظیمات خاموش یا روشن می‌کنند، برطرف می‌شود. از قسمت Settings وارد Battery شوید و روی Ambient Display بزنید؛ در این قسمت می‌توانید نمایشگر محیطی را خاموش یا روشن کنید.

مشکل دهم: حالت افقی برای گرفتن عکس سلفی کار نمی‌کند

بعضی از کاربران خبر داده‌اند که نمی‌توانید با گوشی پیکسل ۲ و پیکسل ۲ ایکس ال به‌صورت افقی، با دوربین جلوی گوشی عکس سلفی بگیرند. خوشبختانه این مشکل نیز توسط شرکت گوگل در آپدیت جدید دوربین آن رفع خواهد شد.

راه‌حل:

برنامه پلی استور را باز کنید. اطمینان حاصل کنید که به اینترنت متصل هستید و سپس از قسمت منو (سه خط افقی) در برنامه پلی استور وارد بخش My apps games شوید و برنامه‌های خود را به آخرین نسخه آپدیت کنید.

مشکلات عمومی پیکسل 2 و پیکسل 2 ایکس ال و نحوه برطرف کردن آن‌ها

مشکل یازدهم: صدای کلیک و نویز بلندی در هنگام برقراری تماس وجود دارد

بعضی از کاربران گوشی پیکسل ۲ در هنگام اتصال تماس با مشکلات صوتی مواجه شده‌اند. بعضی در هنگام تماس صدای کلیک و بعضی دیگر صدای نویز بلند می‌شوند و البته تعدادی از کاربران نیز هر دو مشکل را گزارش داده‌اند.

راه‌حل‌ها:

شرکت گوگل در آپدیت خود در ماه نوامبر این مشکل را برطرف کرده است. اگر همچنان شما نیز این مشکل را دارید، سیستم‌عامل خود را آپدیت کنید. از قسمت Settings به بخش System رفته و روی System update بزنید. با نمایندگی گوگل تماس بگیرد و مشکل را گزارش دهید. از قسمت Settings بخش Support tips نیز می‌توانید بخش Phone or Chat را انتخاب کنید تا این مشکل را گزارش دهید و در جهت بررسی آن کمک کنید. اگر مشکل صدا حل نشود، نمایندگی گوشی شما را تعویض خواهد کرد. البته توجه داشته باشید که چون همچنان علت دقیق این مشکل معلوم نیست، ممکن است شما در گوشی جدید نیز با آن مواجه شوید.

مشکل دوازدهم: اتصال بلوتوث با مشکل همراه است

از زمان آپدیت نسخه ۸.۱ سیستم‌عامل اندروید اوریو گزارش‌های زیادی در مورد مشکلات بلوتوث شنیده شده است، اما اخیرا برخی کاربران چند مشکل دیگر دراین‌ ارتباط را گزارش داده‌اند. بعضی از کاربران در اتصال بلوتوث بعضی دیگر در برخی از برنامه‌های به‌خصوص و عده‌ای در فرمان صوتی مشکل دارند، آپدیتی برای این مشکل طراحی شده است، هرچند که ممکن است برای همه کار نکند.

راه‌حل‌ها:

مشکل بلوتوث گوشی‌های پیکسل با ارایه آپدیت بعدی حل خواهد شد. یکی از سخنگوهای شرکت گوگل گفت که ما به‌خوبی از مشکل آگاه هستیم و در یک آپدیت همه آنها حل خواهند شد. این آپدیت احتمالا در ماه نوامبر یا دسامبر ارایه می‌شود. البته ما چند راه‌حل دیگر را به شما خواهیم گفت. اگر به‌هیچ‌وجه نمی‌توانید به یک دستگاه دیگر متصل شوید، به Settings رفته و از آنجا به Connected devices قسمت Bluetooth بروید. آیکون چرخ‌دنده‌ای کنار نام وسیله‌ها را انتخاب کرده و پس‌ از آن روی Forget بزنید. می‌توانید تمام دستگاه‌های متصل شده را پاک کرده و دوباره پس از روشن و خاموش کردن بلوتوث اقدام به اتصال به یک دستگاه جدید بکنید. اگر به ماشین یا یک دستگاه دیگر متصل هستید و آهنگی را اجرا کرده و پخش نمی‌شود، ابتدا اطمینان حاصل کنید که به‌طور کامل به آن دستگاه متصل شده‌اید. سپس کنترل کنید که صدای دستگاه شما باز است. به Settings رفته و از آنجا وارد Connected devices قسمت Bluetooth بروید. آیکون چرخ‌دنده‌ای کنار نام وسیله‌ها را انتخاب کرده و مطمئن شوید که کادر کنار Media audio تیک خورده باشد. اگر مشکل شما تماس از طریق بلوتوث است به Settings رفته و از آنجا وارد Connected devices شده و به قسمت Bluetooth بروید. آیکون چرخ‌دنده‌ای کنار نام وسیله‌ها را انتخاب کرده و مطمئن شوید که کادر کنار Phone audio تیک خورده باشد.

مشکل سیزدهم: تاچ نمایشگر در گوشی‌ها کار نمی‌کند

بعضی از کاربران گزارش داده‌اند که نمایشگر گوشی پیکسل ۲ آنها در لبه‌ها کار نمی‌کند. بااینکه تمام صفحه به‌درستی و خوبی کار می‌کند، اما در انتهای گوشه‌های نمایشگر تاچ صفحه به‌درستی کار نمی‌کند.

راه‌حل:

گوگل از این مشکل آگاه است و در آپدیت بعدی آن را رفع خواهد کرد. البته این مشکل تنها در بعضی از گوشی‌ها دیده شده و در نقاط انتهایی صفحه‌نمایش وجود دارد، بنابراین ممکن است، حتی اگر این مشکل در گوشی شما نیز وجود داشته باشد، اصلا متوجه آن نشده باشید.

مشکلات عمومی پیکسل 2 و پیکسل 2 ایکس ال و نحوه برطرف کردن آن‌ها

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دزدِ بهادر