خواص روغن گردو؛ 20 خاصیت بی نظیر روغن گردو برای پوست و مو


گردو همیشه به عنوان یک منبع عالی از اسیدهای چرب امگا 3 شناخته شده است. روغن گردو از دانه های گردو به دست می آید و به عنوان یکی از روغن های طبیعی گران قیمت در بازار شناخته شده است. روغن گردو حاوی چربی های غیر اشباع مانند لینولئیک اسید و گاما لینولین اسید می باشد […] The post خواص روغن گردو؛ 20 خاصیت بی نظیر روغن گردو برای پوست و مو...

خواص روغن گردو؛ 20 خاصیت بی نظیر روغن گردو برای پوست و موروغن گردو

مزایای روغن گردو عبارتند از :

مراقبت از پوست بهبود سلامت قلب درمان شوره سر کنترل دیابت تقویت سیستم ایمنی

خواص روغن گردو برای پوست و مو

1. جوان سازی پوست صورت

روغن گردو یک روش طبیعی برای کاهش چروک پوست صورت می باشد و مصرف منظم آن می تواند باعث جوانسازی پوست صورت شود.

2. درمان اگزما و پسوریازیس

مصرف خوراکی و موضعی روغن گردو می تواند به درمان بیماری های پوستی اگزما و پسوریازیس کمک کند.

شما می توانید روغن گردو را به صورت موضعی بر روی پوست بمالید یا می توانید آن را به سالاد خود اضافه کنید و یا مقداری روغن گردو را به آب وان حمام اضافه کنید.

3. درمان سیاهی دور چشم

روغن گردو برای درمان سیاهی دور چشم مفید می باشد. هر روز مقداری روغن گردو را به آرامی زیر چشم ماساژ دهید تا به رفع سیاهی دور چشم کمک کند.

4. ماساژ با روغن گردو

ماساژ با روغن گردو می تواند برای درمان پوست خشک و رفع چروک پوست صورت مفید باشد.

مقداری روغن گردو را به صورت حرکات دایره ای ملایم بر روی پوست بمالید، بگذارید 10-15 دقیقه بماند و سپس با آب گرم بشویید.

ماسک روغن گردو برای صورت

روغن گردو را با عسل، پودر جو دوسر و ماست مخلوط شود مقداری از آن را بر روی پوست صورت بمالید و بگذارید تا خشک شود سپس با آب گرم بشویید.

این ماسک را حداقل یک بار در هفته استفاده کنید تا پوست شما نرمتر و پرانرژی تر شود.

5. جلوگیری از ریزش مو

روغن گردو حاوی مقادیر زیاد اسیدهای چرب امگا 3 می باشد که از ریزش مو جلوگیری می کند.

6. درمان شوره سر

روغن گردو پوست را ضد عفونی کرده و برای جلوگیری از پوسته پوسته شدن پوست سر و درمان شوره سر مفید می باشد.

7. تقویت و افزایش رشد مو

روغن گردو مقادیر بالایی پتاسیم دارد که باعث تقویت و افزایش رشد مو می شود.

ماسک روغن گردو برای مو

روغن گردو را با زرده تخم مرغ نرکیب کنید و آن را بر روی موها بمالید، بگذارید 15 دقیقه بماند و سپس با آب و شامپو بشویید. این ماسک مو برای نرم شدن و درخشان تر شدن موها مفید می باشد.

8. تقویت ریش

روغن گردو حاوی مقادیر زیادی ویتامین ای می باشد که می تواند برای تقویت و افزایش رشد ریش مفید باشد. نصف فنجان روغن جوجوبا و نصف فنجان روغن نارگیل و روغن گردو را با هم ترکیب کنید و بر روی ریش ها بمالید، بگذارید یک شب بماند و روز بعد با آب گرم بشویید.

9. تقویت ابرو

ویتامین ای موجود در روغن گردو برای تقویت و افزایش رشد ابرو ها مفید می باشد. مقداری روغن گردو را به آرامی در حرکات دایره ای بر روی ابرو ها ماساژ دهید، بگذارید 15 تا 20 دقیقه بماند و سپس با آب گرم بشویید.

فواید دارویی و درمانی روغن گردو

10. قلب

مصرف روغن گردو موجب کاهش سطح کلسترول خون شده و به این ترتیب برای پیشگیری و درمان بیماری های قلبی عروقی مفید می باشد.

11. کاهش چربی شکم

مصرف خوراکی روغن گردو باعث کاهش اشتها شده و با جلوگیری از پرخوری به لاغری و کاهش وزن و در نتیجه کاهش چربی شکم کمک می کند.

12. دیابت

روغن گردو می تواند به تنظیم قند خون و افزایش تولید انسولین در پانکراس کمک کند و برای درمان دیابت مفید باشد.

در واقع روغن گردو پس از خوردن وعده ی غذایی، انتشار گلوکز به جریان خون را کاهش می دهد و با اثر بر روی پانکراس به افزایش سنتز انسولین در بیماران مبتلا به دیابت نوع 2 کمک می کند.

13. تقویت سیستم ایمنی

روغن گردو دارای خواص آنتی اکسیدانی و ضد باکتریایی می باشد که می تواند عملکرد سیستم بدن را بهبود بخشیده و باعث تقویت سیستم ایمنی بدن شود.

14. استرس و افسردگی

روغن گردو برای آرامش، کاهش استرس و درمان افسردگی بسیار مفید می باشد.

15. سرطان

چربی های غیراشباع موجود در روغن گردو، دارای خواص آنتی اکسیدانی قوی هستند که خطر آسیب اکسیداتیو که باعث ابتلا به سرطان می شوند را کاهش می دهند.

علاوه بر این گفته می شود که روغن گردو بر روی ژن هایی که باعث ابتلای افراد به سرطان می شوند، اثر گذاشته و آن ها را غیر فعال می کند.

16. درمان بی خوابی

روغن گردو به طور طبیعی غنی از ملاتونین (یک انتقال دهنده ی عصبی که در تنظیم چرخه خواب و بیداری نقش دارد) بوده و به درمان طبیعی بی خوابی شبانه کمک می کند.

17. درمان ناباروری مردان

روغن گردو یکی از بهترین روش های طبیعی برای افزایش تعداد اسپرم و بهبود حرکت و شکل آن هاست. همچنین روغن گردو با بهبود جریان خون در آلت تناسلی و رفع اختلالات نعوظ، به درمان ناباروری در آقایان کمک می کند.

18. آلزایمر

روغن گردو به دلیل خواص ضد التهابی که دارد و همچنین با بهبود جریان خون به مغز، مهارت های شناختی را در سالمندان بهبود می بخشد، باعث تقویت حافظه می شود و خطر ابتلا به آلزایمر و زوال عقل را کاهش می دهد.

19. روماتیسم و آرتروز

روغن گردو دارای خواص ضد التهابی است و علاوه بر این به دلیل مقادیر بالای اسید های چرب امگا 3 و امگا 6 که دارد خطر ابتلا به بیماری های التهابی مانند روماتیسم و آرتروز را کاهش می دهد.

20. تعادل هورمون های بدن

روغن گردو غنی از مواد مغذی و یک منبع عالی از سلنیوم، فسفر، منیزیم، روی، آهن و کلسیم است که به تعادل هورمون های بدن کمک می کنند.

چگونه روغن گردو را بگیریم؟

مغز گردو را در غذاساز بریزید و خوب خرد کنید، توجه داشته باشید که مغز ها را آرام آرام به غذاساز اضافه کنید تا خمیری نشود، پودر گردو را در قابلمه ای بریزید و بر روی آن آب بریزید. بگذارید به مدت 45 دقیقه بپزد و سپس مواد به دست آمده را در دستگاه روغن گیر بریزید تا روغن گردو را بگیرد.

روغن به دست آمده را از صافی رد کنید، روغن گردو آماده است آن را درون یک بطری تیره که در برابر نور مقاوم باشد بریزید، درب آن را محکم ببندید و در یخچال بگذارید.

یادتان باشد که روغن گردو را تا دو ماه می توانید نگه دارید. روغن گردو به حرارت حساس است پس بهتر است آن را بر روی سالاد بریزید و استفاده کنید.

عوارض و مضرات روغن گردو

برای اکثر مردم استفاده از روغن گردو کاملا بی خطر است اما ممکن است برخی افراد با مصرف روغن گردو دچار مشکلاتی از جمله معده درد، نفخ و اسهال شوند.

روغن گردو ممکن است با دارو های کاهش دهنده قندخون تداخل دارویی داشته باشد.

ارزش غذایی روغن گردو

کالری : 884 چربی : 100 گرم کربوهیدرات : 0 فیبر : 0

در ادامه بخوانید : خواص گردو برای لاغری

منابع : medicaldailystylecrazenaturalfoodseries

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سلامت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان