به گزارش طبنا(خبرگزاری سلامت)، دکتر فرشاد هاشمیان با اشاره به برگزاری هفدهمین همایش انجمن علمی داروسازان ایران اظهار داشت: موضوع باروری، ناباروری و اختلالات جنسی از محورهای اصلی این همایش است که در راستای سیاستگذاری‌های کلان کشور و رفع مشکلات بیماران در گردهمایی بزرگ داروسازان مورد بحث و گفت‌گو قرار می‌گیرد و تازه‌های علمی توسط اساتید و صاحبنظران برجسته در این زمینه‌ها ارائه‌ خواهد شد.

وی افزود: برخی‌ داروهایی که بیماران مصرف می‌کنند در کوتاه مدت یا دراز مدت سبب بروز اختلالات جنسی می‌شود که ارتقا سطح آگاهی پزشکان و داروسازان در این زمینه در کمک به بیماران و بهبود کیفیت زندگی آنها بسیار موثر است.

دبیر علمی هفدهمین همایش انجمن علمی داروسازان ایران ادامه داد: مدیریت این مشکل بیماران توسط پزشکان و داروسازان با روش‌هایی همچون تغییر ساعت مصرف دارو و یا تجویز داروهای دیگر امکان پذیر است و درصورتی که این موضوع به بیمار اطلاع داده نشود و پزشک هم آگاهی خود را نسبت به این عارضه ارتقا ندهد، بیمار به سمت قطع مصرف داروی اصلی و یا درمان خودسرانه رفته که این خود مشکل را پیچیده خواهد کرد؛ لذا توجه به این مسئله امری ضروری است.

هاشمیان گفت: هفدهمین همایش انجمن علمی داروسازان ایران یکم تا سوم شهریورماه در قالب سخنرانی، برگزاری پنل تخصصی و اجرای برنامه در سالن‌های مجاور انجام می‌شود تا سطح آگاهی داروسازان و پزشکان عمومی در مواجه با این بیماران افزون و راهکاری بهتر، کم هزینه و موثرتر برای آنها ارائه شود.

این متخصص داروسازی بالینی خاطرنشان کرد: اختلالات جنسی دلایل مختلفی داشته و برای درمان در گام‌نخست باید علت یابی شود همچنین باید توجه داشت که عملکرد جنسی امری پیچیده بوده و اختلال در آن سبب کاهش کیفیت زندگی و اعتماد به نفس فرد می‌شود لذا هر قدمی جهت رفع آن گامی مهم برای خدمت به بیماران است.