گوگل در حال توسعه‌ اپلیکیشن پادکست جدیدی به نام Shortwave است


گوگل در حال توسعه‌ اپلیکیشن پادکست جدیدی به نام Shortwave است

گوگل قصد دارد به‌زودی اپلیکیشن پادکست جدیدی به نام Shortwave را به بازار معرفی کند.

گوگل، بی‌سروصدا مشغول توسعه و تست نمونه‌ی اولیه و آزمایشگاهی اپلیکیشن پادکست جدیدی به نام Shortwave است. این برنامه‌ی جدید به کاربران کمک می‌کند تا بتوانند فایل‌های صوتی را جستجو و پخش کنند؛ و در صورت تمایل لینک‌های مربوط به فایل‌های صوتی را با دیگران به‌اشتراک بگذارند.

در فایل تجاری منتشر‌شده در مورد این برنامه، فرمت و نوع فایل صوتی که می‌توان از طریق این برنامه بدان دسترسی پیدا کرد مشخص نشده است؛ ولی یکی از نمایندگان گوگل اعلام کرد که تمرکز برنامه، بر محتوای کلمات گفتاری بنا نهاده شده است. باوجودی که گوگل در اپلیکیشن‌های قبلی پادکست خود، ویژگی‌هایی همچون انتخاب هوشمند، ترجمه و دیگر ویژگی‌های مبتنی بر هوش مصنوعی را معرفی کرده بود؛ ولی تا این لحظه‌، اطلاعات کمی در مورد این اپلیکیشن جدید منتشر‌ شده است.

سخنگوی گوگل تاکید کرد که برنامه‌ی جدید در انکوباتور Area ۱۲۰ شرکت در حال توسعه است و به‌ هیچ‌یک از محصولات موجود گوگل ارتباطی ندارد.

گوگل در حال توسعه‌ اپلیکیشن پادکست جدیدی به نام Shortwave است

سخنگوی گوگل در ادامه‌ی صحبت‌های خود گفت:

پروژه‌های بسیاری در Area ۱۲۰ در جریان است و برنامه‌ی Shortwave نیز یکی از آنها است. این اپلیکیشن پادکست جدید به کاربران کمک می‌کند تا بتوانند با روش‌های جدیدی فایل‌های صوتی را جستجو و مورد استفاده قرار دهند. این برنامه نیز، همانند پروژه‌های دیگر Area 120 در مراحل تست اولیه‌ی خود قرار دارد و به‌همین دلیل اطلاعات زیادی در مورد آن منتشر‌ نشده است.

گوگل در ماه ژوئن (خردادماه) و تقریبا یک ماه قبل از تاریخ فایل منتشر‌شده، اپلیکیشن پادکست اندرویدی فعلی خود را منتشر کرده است؛ که از ویژگی‌هایی همچون یکپارچه‌سازی عمیق و همگام‌سازی با گوگل اسیستنت برخوردار است. هنوز مشخص نیست که برنامه‌ی جدید Shortwave، چه تفاوت‌هایی با برنامه‌ی فعلی دارد؛ هرچند احتمال دارد هر کدام از اپلیکیشن‌ها به‌صورت جداگانه توسعه یافته باشند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کودکان قربانیان قلدری اینترنتی