تعبیر خواب مو: 6 تعبیر خواب ریزش مو، کوتاه کردن مو و همه خوابها درباره مو


تعبیر خواب مو: 6 تعبیر خواب ریزش مو، کوتاه کردن مو و همه خوابها درباره مو

از دیرباز تعبیر خواب مو و تفسیر و تعبیر نمادها و نشانه ­های خواب مو امری پیچیده بوده است. حاکمان خاندان مروونژی‌های فرانسه بر این باور بودند که مو قدرت جادویی دارد. همین کوتاه کردن مو بود که باعث مرگ سامسون (شمشون) شد. کری راسل در نمایش ‘Felicity’ موهای خود را از دست داد. واضح است که مو تأثیر زیادی بر زندگی و رویاهای ما...

از دیرباز تعبیر خواب مو و تفسیر و تعبیر نمادها و نشانه ­های خواب مو امری پیچیده بوده است. حاکمان خاندان مروونژی‌های فرانسه بر این باور بودند که مو قدرت جادویی دارد. همین کوتاه کردن مو بود که باعث مرگ سامسون (شمشون) شد. کری راسل در نمایش ‘Felicity’ موهای خود را از دست داد. واضح است که مو تأثیر زیادی بر زندگی و رویاهای ما دارد.

تعبیر خواب مو: 6 تعبیر خواب ریزش مو، کوتاه کردن مو و همه خوابها درباره مو

تمام کارهایی که در زندگی روی موهای‌مان انجام می­دهیم مانند کوتاه کردن آن، استفاده از محصولات، مواد شیمیایی و وسیله‌های آرایشی برای آن است که ظاهر بیرونی موی خود را شبیه تصویر درونی خودمان کنیم. تعبیر خواب مو دنیای عجیبی دارد و خواب مو بیش از آنکه در مورد ظاهر فیزیکی یک فرد باشد در مورد دنیای درون او است. به طور کلی می توان گفت علای تعبیر خواب مو به چند دسته­ اصلی تقسیم می شوند.

در ادامه ۶ تعبیر خواب مو آمده است

– خواب ریزش مو

– خواب اکستنشن مو

– خواب سالن زیبایی مو

– خواب کوتاه کردن مو

– خواب رنگ کردن مو

مدل مو در خواب

هر یک از انواع خواب­های فوق در ادامه با جزئیات بیشتر بررسی شده ­اند.

مطلب مرتبط: تعبیر خواب بارداری: ۱۲ تعبیر تمام خواب های مربوط به حاملگی

۱. وقتی که مو در خواب می­ریزد

مو چیزی فراتر از فولیکول­های پروتئینی ساده است. مو نماد ایده­ها و افکاری است که در روان هر فردی جریان دارد و پرورش می‌یابد. خب، معنی ریختن مو در خواب چیست؟

ریختن مو در خواب می­تواند تعبیرهای زیر را داشته باشد:

– ایده­های رها شده

– خلاقیت از دست رفته

– احساس بی کفایتی

– احساس از دست دادن قدرت یا کنترل

– از دست دادن انرژی

ریختن مو در خواب نشان دهنده­ی یک وضعیت استرس زا است، وضعیتی که در آن بیننده خواب احساس می­کند کسی موهایش را می­کشد.

مشابه کسی که هیچ کنترلی روی ریزش موی خود ندارد، چنین خوابی نیز نشان دهنده­ی آن است که بیننده احساس می­کند هیچ کنترلی روی شرایط ندارد. اگر بخواهیم تعبیر صادقانه­تری داشته باشیم می­توانیم بگوییم که باید کاملا مشخص شود که آیا فرد احساس عدم قدرت می­کند یااحساس می­کند کنترل همه چیز را از دست داده است زیرا این دو مورد با هم تفاوت­های عمد­ه­ای دارند.

مطلب مرتبط: تعبیر خواب ناخن: ۵ تعبیر دیدن ناخن در خواب که خیلی واقعی است

۲. خواب اکستنش مو

گاهی اوقات خواب اکستنشن مو چیزی بیش از آرزوی دستیابی به موی بلند در دنیای بیداری نیست. اما گاهی اوقات علامت چیزی فراتر از بلند کردن مو است.

درست همانند اکستنش مو که غیر طبیعی است، خواب اکستنش مو نیز می­تواند تمایل شدید فرد به پیدا کردن یک راه میانبر غیر طبیعی باشد که از شر وضعیتی دردناک در زندگی خلاص شود. برای مثال به جای تجربه­ی درد، ممکن است فرد به دنبال داروهای بی حس کننده و الکلی باشد تا درد را حس نکند.

در حالی که استفاده از این داروها ممکن است به تسکین موقت کمک کند، اما هرگز مشکل را حل نمی­کند و همچنین تغییرات بلند مدتی ایجاد نمی­کند که به فرد کمک کند در شرایط مشابه از پس مشکلات بر بیاید.

مطلب مرتبط: تعبیر خواب مرده: ۵ نکته در مورد تعبیر دیدن مرگ و مردن در خواب

تعبیر خواب مو ۳. نماد سالن زیبایی مو

خواب رفتن به سالن زیبایی مو می­تواند نشان دهنده­ی تغییر و تحول باشد. اگر کسی صبح از خواب بیدار شود و خوابِ رفتن به یک سالن مو با احساس منفی را دیده باشد می­تواند به این معنی باشد که تحول و تغییری که فرد تجربه کرده موجب ناراحتی او شده است یابرای او خوشایند نبوده است.

گاهی اوقات حس منفی نسبت به سالن­های زیبایی مو در خواب می­تواند به این معنی باشد که تصور فرد از خودش دچار آسیب شده است. اگر فردی در خواب از سالن زیبایی مو رضایت داشته باشد به این معنی است که تغییراتی که رخ می­دهند مطلوب، طولانی و دلپذیر هستند.

تحول در درون فرد بیننده ی خواب رخ می­دهد و ممکن است در ظاهر فیزیکی که توسط آن با دنیا روبرو می­شود نیز نمود خارجی داشته باشد.

مطلب مرتبط: تعبیر خواب خیانت: ۶ معنی دیدن خیانت در خواب از نظر متخصصان

۴. خواب کوتاه کردن مو

کلید اصلی تعبیر اینکه کوتاه کردن مو در خواب جنبه­ی مثبت یا منفی دارد این است که به حسی که در خواب داشتید توجه کنید. زمانی که فرد از خواب بیدار می­شود و خواب کوتاه کردن مو دیده است و احساس راحتی یاخوشحالی می­کند، می­تواند به این معنی باشد که تحول درونی مثبت در بیننده­ی خواب رخ داده است.

خواب کوتاه کردن مو با حس مثبت می­تواند به این معنی باشد که بیننده­ از چیزی که دیگر کارایی برایش ندارد صرفنظر کرده و آن را کنار گذاشته است. در واقع اصلاح موی سر در برخی از ادیان و فرهنگ­ها می­تواند نشان دهنده­ی تغییر درونی فرد باشد. اما اگر در خواب کوتاه کردن مو حس منفی داشته باشید چه؟

خواب کوتاه کردن مو با حس منفی می­تواند معانی زیر را داشته باشد:

– یک نفر مجازات شده است

– حس ندامت یا گناه

– قدرت شخصی یک نفر به طور بی رحمانه‌ای در حال از دست رفتن است.

در کتاب مقدس، تراشیدن موی سر اغلب به عنوان نوعی مجازات در نظر گرفته شده و نشانه­ای از این است که فرد به دلیل کارهایی که کرده احساس گناه می­کند. زمانی که موی سر تراشیده می­شود، ماحصل آن این است که کل دنیا نتیجه را می­بینند و شاید علت اصلی تراشیدن موی سر این بوده است که یک اقدام تنبیهی یانوعی مجازات به حساب می‌آمده است.

اگر شخص احساس کند که قدرت او به زور و با خشونت از او گرفته می‌شود، تشخیص هویت کسی که در حال کوتاه کردن مو است می‌تواند نماد همان کسی باشد که منبع انرژی را قطع می‌کند.

مطلب مرتبط: تعبیر خواب مار: ۶ نکته اثبات شده درباره تعبیر دیدن مار در خواب

تعبیر خواب مو ۵. مدل مو

مو در داخل بدن تشکیل می­شود و سپس از آن بیرون می­آید. در واقع مو از طریق پوست رشد نمی­کند بلکه بخش تغییر یافته­ای از پوست است. مو فقط روی سر درنمی­آید بلکه کل بدن را پوشانده است. با این حال بسیاری از خواب ­ها در مورد موی سر هستند و سر محل فعالیت­های ذهنی است.

موی سر نماد فعالیت‌های ذهنی است مانند:

خلاقیت

– الگوها / سیکل­های ذهنی

موی آسیب دیده می­تواند نشان دهنده­ی این باشد که افکار فرد خود-ویرانگر یا عمدتا منفی هستند. موی ژولیده و درهم می­تواند نشان دهنده­ی درگیری ما در زندگی پیچیده­ی هنگام بیداری باشد. موی سالم نشان دهنده­ی این است که فرد در وضعیت لذت بخشی قرار دارد.

موی سالم در خواب نشاندهنده­ی:

اعتماد به نفس

– قدرتمندی

– قانع بودن

سلامت ذهنی

– وضعیت خوب فیزیکی است.

بررسی دقیق وضعیت مو در خواب می­تواند سرنخ­های مهمی در مورد معنای خواب بدست بدهد.

مطلب مرتبط: کابوس: ۲۵ رایج ترین کابوس شبانه که باید معنی آن ها را بدانید

۶. خواب رنگ کردن مو

رنگ در خواب همیشه عامل مهمی در تعبیر آن است. رنگ مو هم از این قاعده مستثنی نیست.

رنگ مشکی: اگر کسی موهای خود را در خواب مشکی تیره یادکلره کرده باشد می­تواند نشانه­ی افسردگی او باشد. دکلوره کردن مو شاید به این معنی باشد که زندگی فرد بی رنگ و بی معنی است یادچاد معناباختگی شده است.

رنگ قرمز: قرمز یک رنگ پیچیده است و می­تواند نماد مفاهیمی چون سرزندگی، خشم یاحتی تحولات عمیق روانی باشد که در روان فرد اتفاق می‌افتند.

نتیجه گیری در مورد علائم و تعبیر خواب مو

نمادهای قدرتمندی که در خواب می‌بینیم معمولا از وضعیت­های قدرتمند رخ داده در زندگی ما در بیداری نشات می‌گیرند. هر چقدر فردی بیشتر به موی خود اهمیت بدهد، احتمال بیشتری دارد که در مورد مو خواب ببیند.

برای کسانی که اهمیت خیلی زیادی به موهای‌شان می­دهند، خواب مو می­تواند نشانه­ی جدی مسائل احتمالی در زندگی باشد مانند احساس قدرت کردن یا از دست دادن قدرت یا نیاز به تغییر هویت فردی.

از آنجایی که معمولاً کنترل موی هر فردی دست خودش است، اما زمانی که فرد دیگری کنترل موهای ما را به دست می­گیرد، اینکه آن فرد چه کسی است و روی موهای ما چه می­کند می­تواند بسیار اهمیت داشته باشد. آیا آن فرد با ما هم عقیده است؟ آیا تغییر مو باعث ایجاد اعتماد به نفس یا اضطراب ما می­شود؟

خواب­ها، پیشگو هستند

– به یاد داشته باشید که خواب­ها آینده را پیشگویی نمی­کنند، در عوض نشان دهنده­ی این هستند که هر فرد چه حسی دارد و ذهن ناخودآگاه او در دنیای بیداری چگونه به آن حس پاسخ می­دهد.

– خواب اطلاعاتی به شما می­دهد ؛ برای مثال چگونه در شرایطی که باعث هرج و مرج شده­اند تغییرات عمده ایجاد کنید یا شرایط را بهتر کنید و رفاه و آسایش خود را بهبود بخشید.

– در بند تفسیر و تعبیر خواب­های خود نمانید در عوض از آن به عنوان کاتالیزور (فروکاو) استفاده کنید تا خود را از نظر شخصی توانمندتر کنید.

برای مطالعه بیشتر درباره تعبیر خواب و دانستن معنی و تعبیر خوابهای گوناگون اینجا کلیک کنید.

ترجمه: تحریریه سایت کسب و کار بازده- کامروا ابراهیمی

منبع: exemplore

تعبیر خواب مو: ۶ تعبیر خواب ریزش مو، کوتاه کردن مو و همه خوابها درباره مو

نوشته های مرتبط

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پرستار سنگدل پس از قتل فجیع پیرزن پسر معلولش را در اتاق زندانی کرد / کشف جسد در کمد دیو...