اگر در یک بازی آنلاین به کسی توهین کنید چه پیامدی دارد؟


اگر در یک بازی آنلاین به کسی توهین کنید چه پیامدی دارد؟

همه ما می‌دانیم که آنلاین بازی کردن با دیگران علاوه‌بر تمام لذتی که دارد گاهی می‌تواند باعث عصبانی شدن افراد نیز بشود؛ «یوبی‌سافت» (Ubisoft) نیز از این مورد مطلع است و سعی دارد که جلوی بازیکنانی که در بازی Rainbow Six: Siege به دیگران توهین می‌کردند و یا از الفاظ بی‌ادبانه استفاده می‌کنند را بگیرد. این شرکت سیستمی را خلق...

همه ما می‌دانیم که آنلاین بازی کردن با دیگران علاوه‌بر تمام لذتی که دارد گاهی می‌تواند باعث عصبانی شدن افراد نیز بشود؛ «یوبی‌سافت» (Ubisoft) نیز از این مورد مطلع است و سعی دارد که جلوی بازیکنانی که در بازی Rainbow Six: Siege به دیگران توهین می‌کردند و یا از الفاظ بی‌ادبانه استفاده می‌کنند را بگیرد. این شرکت سیستمی را خلق کرده است که به طور خودکار هرگونه کلمه نژادپرستانه را شناسایی می‌کند و باعث می‌شود که آن بازیکن به طور خودکار بن شود، البته این اقدام خشم تعداد زیادی را نیز در بر داشته است.

اگر یوبی‌سافت این قدرت را دارد که این افراد را محدود کند و به انزوا بکشاند، بازی‌های مطرح دیگر چه رویکردی برای مبارزه با نژادپرستی و توهین به افراد پیش گرفته‌اند؟ ما نگاهی داشتیم به عملکرد کمپانی‌های دیگر مانند: «والو» (Valve)، «بلیزارد» (Blizzard) و تعداد دیگری کمپانی مطرح تا رویه کاری آن‌ها را مشاهده کنیم ونوع مجازاتی را که برای این افراد اعمال می‌کنند مورد بررسی قرار داده‌ایم.

اگر در یک بازی آنلاین به کسی توهین کنید چه پیامدی دارد؟

1- League of Legends

شرکت «رایوت» (Riot) چگونه با مزاحمت‌ها برخورد می‌کند؟

بازی «لیگ آف لجندز» (League of Legends) در مقایسه با بازی‌های دیگر در این لیست، گسترده‌ترین سیستم کنترل بازیکنان را دارد. بازی از یک سیستم بررسی با سرعت بالا استفاده می‌کند که البته تا به امروز تغییراتی هم درون خودش دیده است. کار این سیستم بررسی به اینگونه است که درون چت‌های بازیکنی که متهم به توهین است را چک می‌کند و بعد از پانزده دقیقه اگر فرد مقصر باشد، گزارش تخلف برایش ارسال می‌کند. برای بار اول فرد متخلف برای ده بازی از چت کردن محروم می‌شود، سپس 25 بازی، پس از آن به مدت دو هفته از انجام بازی محروم می‌شود و اگر باز هم به کار خود ادامه داد برای همیشه از بازی بن می‌شود. همچنین هربار که بازیکن بن می‌شود یک پیام درون بازی برایش ارسال می‌شود که دلیل محکومیت خود را درون آن مشاهده می‌کند.

بازیکنان چگونه می‌توانند به شرکت کمک کنند؟

بازیبازان می‌توانند در انتهای هر مچ بازیکن متخلف را ریپورت کنند تا سیستم بازی طی پانزده دقیقه تصمیم خود را درباره آن فرد بگیرد. در بعضی موارد، نه همیشه، شخصی که فرد مزاحم را ریپورت کرده است ممکن است که پیامی دریافت کند که محتوای آن درباره عملی شدن مجازات آن فرد است. البته رایوت گفته است که حتی اگر پیامی دریافت نکنید به این معنی نیست که آن فرد بدون هیچ مشکلی به کار خود ادامه داده است.

طراح اصلی رایوت گیمز «کیمبرلی ول» (Kimberly Vol) طی صحبتی که با تیم PC Gamer داشت درباره این سیستم اینگونه صحبت می‌کند: «ما دوست داریم که در آینده بازی لیگ آف لجندز عاری از هرگونه صحبت بی‌ادبانه و یا توهین به افراد باشد، و مطمئنا فقط با جریمه کردن افراد نمی‌توانیم این آینده را محقق کنیم. طی این سال‌ها ما سعی بر فرهنگسازی و ایجاد هنجار و ناهنجار داشته‌ایم، همانند ورزش که در آن اخلاقیات تحسین می‌شود؛ ما سعی داریم تا داشتن اخلاقی خوب بین گیمرها تبدیل به یک مرام شود، در غیر این‌صورت فقط با جریمه کردن افراد این صنعت هیچ‌گاه از شر چنین افرادی خلاص نمی‌شود. همانطور که «جف کاپلان» (Jeff Kaplan) درباره بازی «اورواچ» (Overwatch) گفته بود که با اعمال زور و محروم کردن بازیکنان فقط پول خود را در جای غلط هزینه می‌کنیم، همچنین این کار باعث می‌شود که بینش و تعداد مخاطبان ما نیز محدود شود.»

اگر در یک بازی آنلاین به کسی توهین کنید چه پیامدی دارد؟

2- Fortnite

شرکت «اپیک گیمز» (Epic Games) چگونه با مزاحمت‌ها برخورد می‌کند؟

هنوز میزان جریمه برای بازیکنانی که نظم بازی را بر هم می‌زنند در «فورت نایت» (Fortnite) مشخص نیست. کافی است در اینترنت یک سرچ کوچک بکنید تا با بازیکنانی مواجه شوید که دچار بن موقت با دائم شده‌اند، که البته تمام این افراد به خاطر همکاری با دیگران در حالت تک‌نفره جریمه‌ شده‌اند. در بازی هیچ سیستم چت متنی وجود ندارد و فقط چت صوتی برای صحبت با هم‌تیمی خود در بازی موجود است. به نظر می‌رسد که توجه اپیک گیمز بیشتر صرف بازیکنان متقلب می‌شود و در این زمینه شدت عمل نیز به خرج می‌دهند، همانطور که در گذشته بر علیه دو بازیکن متقلب شکایت تنظیم کردند، همچنین بازی به گیمر هیچ هشداری نمی‌دهد که هنگام شکست یا پیروزی ادب و نزاکت خود را حفظ کند.

فورت نایت در قوانین خود ذکر می‌کند که: «صحبت‌های نژادپرستانه، توهین و ابراز تنفر، تهدید کردن و یا اسپم کردن در بازی جریمه دارد.» همچنین تیم ما به اپیک گیمز ایمیلی ارسال کرده است تا درباره کار این سیستم بیشتر توضیح بدهند ولی هنوز جوابی دریافت نکرده‌ایم.

بازیکنان چگونه می‌توانند به شرکت کمک کنند؟

بازیکن در فورت نایت می‌تواند پس از کشته شدن در بازی، اگر احساس کرده است که رقیبش تقلب کرده است کار او را گزارش دهد. اگر بخواهید بازیکنی را در خارج از مچ ریپورت کنید و یا هم‌تیمی خود را به شرکت گزارش دهید باید به منوی Feedback درون بازی بروید. همچنین می‌توانید از بخش پشتیبانی مربوط به بازی در سایت اپیک گیمز هم استفاده کنید.

اگر در یک بازی آنلاین به کسی توهین کنید چه پیامدی دارد؟

3- Dota 2

شرکت والو چگونه با مزاحمت‌ها برخورد می‌کند؟

کمپانی والو از سیستمی استفاده می‌کند که هرچقدر بیشتر گزارش شوید، مدت زمان محرومیت شما بیشتر می‌شود. ابتدا شما به مدت ده دقیقه الی یک ساعت از بازی کردن محروم می‌شوید. اگر دوباره کار خود را تکرار کنید به مدت یک روز محروم می‌شوید. در نهایت اگر از کار خود احساس پشیمانی نکنید به مدت یک هفته، یک تا شش ماه و در نهایت برای همیشه از بازی بن می‌شوید. والو هیچگونه اطلاعاتی از نحوه کار این سیستم ارائه نمی‌دهد و روند کار را گنگ نگه داشته است. البته بازی زودتر از موعد به بازیکن متخلف اخطار می‌دهد که اگر به کار خود ادامه دهند دوره محرومیت آنها افزایش پیدا خواهد کرد.

بازیکنان چگونه می‌توانند به شرکت کمک کنند؟

والو سیستم گزارش ساده‌ای دارد، ولی فقط بعد از اتمام مسابقه قابل استفاده است. بازیکن باید نوع مزاحمت را از سه مجموعه مختلف انتخاب کند و دلیل خود را بنویسد، هر بازیکن در هفته می‌تواند سه نفر را ریپورت کند. در نهایت اگر بر علیه بازیکن کارشکن اقدامی صورت بگیرد شما نیز مطلع می‌شوید.

اگر در یک بازی آنلاین به کسی توهین کنید چه پیامدی دارد؟

4- PUBG

شرکت «PUBG Corporation» چگونه با مزاحمت‌ها برخورد می‌کند؟

اگر یکی از بازیکنان «پابجی» (Player Unknown Battle Ground) از کلمات بی‌ادبانه استفاده کند و یا مستقیم به فردی توهین کند یک محرومیت سه روزه دریافت خواهد کرد. تکرار این عمل مدت زمان محرومیت را به یک هفته، یک ماه و در نهایت محرومیت دائمی افزایش می‌دهد. می‌توانید به آمارهای جامع شرکت سازنده نگاه کنید تا متوجه شوید که چگونه این مشکلات حل می‌شوند.

قوانین پابجی این موارد را گوش‌زد می‌کند: «توهین کردن، استفاده از کلمات نژادپرستانه و یا تهدید کردن افراد به خاطر ملیت و یا جنسیت آنها تحت هر شرایطی غیر قابل قبول است.»

بازیکنان چگونه می‌توانند به شرکت کمک کنند؟

در حال حاضر هیچ راهی برای گزارش دادن رفتار بازیکنی شما را نکشته است نیست، به همین خاطر اطلاع دادن بی‌احترامی در بازی کمی سخت است. طبق گفته‌های شرکت بازیکن باید در انجمن پابجی گزارش ثبت کند که در آن نام فرد متخلف، زمان و تاریخ وقوع آن اتفاق و همچنین جزئیاتی از اتفاق نیز باید در آن باشد. مطمئنا وجود چنین سیستمی باعث می‌شود که تعداد زیادی از بازیکنان عطای این کار را به لقایش ببخشند.

پابجی البته این اجازه را می‌دهد که بعد از کشته شدن توسط یک بازیکن او را گزارش دهید که البته نزدیک‌ترین مورد برای الفاظ نژادپرستانه و یا توهین مستقیم بخش «نام مستعار نامناسب» است. همانطور که مشاهده می‌کنید این سیستم مناسب مبارزه با مزاحمت دیگر بازیکنان نیست.اگر در یک بازی آنلاین به کسی توهین کنید چه پیامدی دارد؟

5- CS:GO

شرکت والو چگونه با مزاحمت‌ها برخورد می‌کند؟

«کانتر استرایک» (Counter Strike: Global Offensive) از یکی از کارآمدترین سیستم‌های اتوماسیون شده برای مبارزه با افراد متقلب استفاده می‌کند که VACnet نام دارد؛ متاسفانه این سیستم هنوز بازیکنانی که از کلمات نژادپرستانه و یا به کسی توهین می‌کنند را محروم نمی‌کند. این سیستم تمرکز خود را بر روی هکرها و بازیکنانی گذاشته است که لذت بازی کردن را از دیگران می‌گیرند. این سیستم گیمرهای باتجربه را که سابقه تخلف ندارند را به کار می‌گیرد و به آنها این ابزار را می‌دهد که بازی افراد متخلف را مشاهده کنند و درباره آن فرد قضاوت کنند. اگر تشخیص داده شود که فردی مزاحم دیگران می‌شود با توجه به نوع مزاحمت خود محرومیت یک ماهه و یا دائم دریافت می‌کند.

والو به خوبی با افراد تقلب‌کار برخورد می‌کند ولی هنوز مشخص نیست که آن‌ها جلوی افرادی که توهین کلامی استفاده می‌کنند را می‌گیرند یا این افراد را به حال خود رها می‌کنند. طبق توضیحات والو از برنامه VACnet هیچ اشاره‌ای به توهین کلامی نشده است و این مورد که والو به غیر از اینکه به بازیکن اختیار بی‌صدا کردن فرد مورد نظر را داده است، برخورد دیگری هم با متخلفین می‌کند یا نه معلوم نیست. همچنین شرکت والو هنوز جواب ایمیل ما را در اینباره نداده است.

بازیکنان چگونه می‌توانند به شرکت کمک کنند؟

بازیکن می‌تواند در طی مسابقه فرد متخلف را انتخاب کرده و رفتار او را گزارش دهد، همچنین می‌تواند صدای او را میوت کند.اگر در یک بازی آنلاین به کسی توهین کنید چه پیامدی دارد؟

6- Rocket League

شرکت «سایونیکس» (Psyonix) چگونه با مزاحمت برخورد می‌کند؟

«راکت لیگ» (Rocket League) شاید تنها بازی باشد که همچون رینبو سیکس شرکت یوبیسافت به صورت خودکار بازیبازی را که از کلمات نژادپرستانه استفاده کند و یا به شخصی توهین کند را بن می‌کند. در سال 2017 شرکت سایونیکس لیستی از بیست کلمه را منتشر کرد که استفاده از آن‌ها باعث محرومیت می‌شود. کوتاه‌ترین زمان محرومیت یک روز، سه روز، یک هفته و در نهایت طولانی‌ترین آن محرومیت همیشگی است.

بازی البته امکان دارد افراد را از استفاده از چت متنی خود محروم کند. البته این مورد شدت کم‌تری دارد، بازیکن باید تخلف فرد را گزارش دهد (به غیر از اسکن خودکار داخل بازی)، سپس بازی به دنبال حرف‌های رکیک درون چت بازی که تازه انجام شده است می‌پردازد. این کار به مانند رینبو سیکس سریع نیست ولی باعث می‌شود که فرد متخلف به مدت یک هفته تا یک ماه از چت کردن محروم شود. اگر بازیکن به کار خود ادامه دهد امکان دارد که از تجربه بازی محروم شود.

بازیکنان چگونه می‌توانند به شرکت کمک کنند؟

سیستم گزارش دادن افراد درون بازی ساده است. شما بر روی پروفایل فرد مورد نظر کلیک می‌کنید و گزینه ریپورت را انتخاب می‌کنید، سپس یکی از شاخه‌های موجود را انتخاب کرده که توهین کلامی در بالای این لیست جا دارد. اگر سایونیکس بر علیه بازیکنی اقدام کند فرد از طریق منوی اصلی بازی مطلع می‌شود.اگر در یک بازی آنلاین به کسی توهین کنید چه پیامدی دارد؟

7- Overwatch

شرکت بلیزارد چگونه با مزاحمت برخورد می‌کند؟

نحوه کار این شرکت در این زمینه بی‌نقص حساب می‌شود. آنها نیز به مانند بازی کانتر استرایک به بازیکنانی که رفتار شایسته دارند ابزار اعمال محرومیت را می‌دهند، البته هیچگونه توضیحی درباره نحوه مجازات این افراد وجود ندارد.

بلیزارد در گذشته بازیکنانی را که به دیگران توهین می‌کردند را از چت کردن محروم می‌کرد. البته اکنون این افراد بعد از هربار توهین محرومیت طولانی‌تری دریافت می‌کنند. بلیزارد روال کاری خود را مبهم نگه می‌دارد و اینکه چقدر انسان و یا هوش‌مصنوعی در قضاوت بازیکنان نقش دارند را یک راز نگه داشته است. البته تایید کرده است که گزارش‌های مکرر باعث می‌شود که بازیکن برای همیشه بن شود. کارگردان بازی جف کاپلان در گذشته نیز گفته بود بازیبازان مزاحم قبل از دریافت مجازات واقعی هشداری دریافت می‌کنند و این‌کار در متوقف کردن این افراد نقش بسزایی داشته است.

بازیکنان چگونه می‌توانند به شرکت کمک کنند؟

از روز عرضه بلیزارد این اختیار را که افراد متخلف را در پلتفرم PC ریپورت کنند به بازیکنان داده بود، و در اواسط سال 2017 بود که این قابلیت به بازیکنان کنسولی نیز داده شد. علاوه بر انتخاب کردن نوع مزاحمت بازیکن می‌تواند توضیح کوتاهی هم درباره رفتار فرد بدهد. همچنین بلیزارد گفته است که رفتار بازیکنان در شبکه‌های اجتماعی همچون «یوتوب» (YouTube) را هم کنترل خواهد کرد.

همچین بعد و یا در حین انجام مسابقه می‌توانید دو نفر از بازیکنان را میوت کنید. می‌توانید این افراد را از میوت در بیاورید و فرد دیگری را به جای آن‌ها بگذارید؛ همچنین بلیزارد گفته است که در آینده اگر این برنامه مشکلی برای بازی ایجاد نکند تعداد افراد را افزایش خواهد داد. و به مانند والو این شرکت نیز به ایمیل ما درباره نحوه کار این برنامه جوابی نداده است.

' ); w.anetworkParams[ ad.id ] = ad; d.write( '
اگر در یک بازی آنلاین به کسی توهین کنید چه پیامدی دارد؟

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بازی دیجیتال

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جدیدترین عکس های 00:00 عاشقی با متن های رمانتیک