51 درصد از نوجوانان فکر می‌کنند والدینشان بیش‌تر وقت خود را با گجت‌های هوشمند سپری می‌کنند


51 درصد از نوجوانان فکر می‌کنند والدینشان بیش‌تر وقت خود را با گجت‌های هوشمند سپری می‌کنند

برای نسلی که با گوشی‌های هوشمند، تبلت‌ها و رایانه‌ها بزرگ نشده‌اند، تصور زندگی و گذران وقت بدون این وسایل کار سختی نیست. در واقع این نسل هنوز هم می‌توانند بدون اتصال دائم با دنیای فناوری از زندگی خود لذت ببرند. اما برای نسلی که به محض تولد با انواع مختلفی از گجت‌های هوشمند روبرو بوده‌اند، اوضاع کمی فرق می‌کند. با وجود محاصره...

برای نسلی که با گوشی‌های هوشمند، تبلت‌ها و رایانه‌ها بزرگ نشده‌اند، تصور زندگی و گذران وقت بدون این وسایل کار سختی نیست. در واقع این نسل هنوز هم می‌توانند بدون اتصال دائم با دنیای فناوری از زندگی خود لذت ببرند. اما برای نسلی که به محض تولد با انواع مختلفی از گجت‌های هوشمند روبرو بوده‌اند، اوضاع کمی فرق می‌کند.

با وجود محاصره بودن در بین گجت‌های هوشمند تحقیقات جدید که توسط Pew Internet انجام شده است، نشان می‌دهد نوجوانان نیز تا حدود زیادی نگران گذران وقت خود با گوشی‌های هوشمند شده‌اند. بر اساس نتایج این مطالعات، پنجاه و چهار درصد از نوجوانان نگران سپری کردن بیش از حد وقت خود با اسمارت‌فون‌ها هستند.

51 درصد از نوجوانان فکر می‌کنند والدینشان بیش‌تر وقت خود را با گجت‌های هوشمند سپری می‌کنند

همچنین این تحقیقات نشان می‌دهند در آمریکا ۵۲ درصد از نوجوانان قدم‌هایی برای کاهش وقتی که با گوشی هوشمند خود می‌گذرانند، برداشته‌اند؛ کارهایی مانند محدود کردن استفاده از شبکه‌های اجتماعی و بازی‌های ویدیویی. در واقع در نتایج این تحقیقات آمده است که ۵۱ درصد از نوجوانان فکر می‌کنند والدینشان بیش از حد وقت خود را با گجت‌های هوشمند سپری می‌کنند، تا جایی که بسیاری از آنان گفته‌اند بیشتر اوقات صحبت با بزرگ‌ترها کاری سخت است، چرا که حواس آنها معطوف به گوشی هوشمند است.

در هر صورت نتایج این تحقیقات بسیار قابل توجه است و همچنین در راستای عملکرد خلاقیت‌آمیز برخی از شرکت‌های تولیدکننده این حوزه قرار دارد که با افزودن قابلیتی تحت عنوان Digital Wellbeing به دنبال آن هستند که کاربر به هنگام استفاده از نرم‌افزار یا سخت‌افزار هر از چند گاهی نیز استراحتی به خود بدهد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


در مسکو عدم واکنش سران شورای اروپا به حمله تروریستی در کروکوس را شرم آور خواندند