بیش از هشت هزار کیلوگرم ماهی قزل آلا به روسیه صادر شد


بیش از هشت هزار کیلوگرم ماهی قزل آلا به روسیه صادر شد

آستارا - ایرنا - رئیس شبکه دامپزشکی آستارا گفت: هشت هزار و 174 کیلوگرم ماهی قزل آلا با نظارت و تایید بهداشتی این شبکه، از آستارا به روسیه صادر شد.

بهرام پورضرب روز شنبه در مصاحبه با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این محموله به ارزش 50 هزار دلار با مجوز اداره کل دامپزشکی استان تهران امروز صادر شد.
وی بیان کرد: شبکه دامپزشکی آستارا پیش از این نیز در سال جاری بر صادرات 38 تن ماهی قزل آلا، 9 تن شیر پاستوریزه، چهار تن روغن ماهی و 47 تن پودر ماهی به کشورهای روسیه و جمهوری آذربایجان نظارت کرده بود.
در سال گذشته 177تن ماهی قزل آلا در هشت مزرعه پرورش ماهی در آستارا تولید و روانه بازار داخلی شده بود.
اداره کل گمرک آستارا در امور واردات و صادرات، ورود و خروج موقت، تعاونی مرزنشینان، حمل و نقل داخلی و خارجی، امور مسافری، مرجوعی و امانت های پستی و قضایی فعالیت می کند.

** سه قصاب متخلف در آستارا به مراجع قضایی معرفی شدند
رئیس شبکه دامپزشکی آستارا گفت: سه واحد قصابی این شهرستان در اجرای طرح پیشگیری از بیماری تب کریمه کنگو، به علت کشتارغیرمجاز دام پلمپ و صاحبان آنها به محاکم قضایی معرفی شدند.
پورضرب روز شنبه در مصاحبه با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در این راستا 120 کیلوگرم لاشه گوسفند ذبح غیرمجاز کشف شد.
وی بیان کرد: هر گونه کشتار دام در آستارا به علت نبود کشتارگاه، غیرمجاز است و دامداران و قصابان باید دام های خود را برای ذبح به شهرستان های دارای کشتارگاه صنعتی منتقل کنند.
وی ادامه داد: در ماه گذشته به منظور پیشگیری از بیماری تب کریمه کنگو در آستارا، 60 جایگاه دام و احشام در 20 روستا سم پاشی شد و کانونی از این بیماری مشاهده نشد.
رئیس شبکه دامپزشکی آستارا با اشاره به این که تب خونریزی دهنده کریمه کنگو در کشورهایی نظیر عراق، پاکستان، قزاقستان و تعدادی از استان های ایران مشاهده شده بود متذکر شد: ویروس این بیماری به وسیله کنه دام منتقل می شود و دامداران، کارکنان کشتارگاه ها و دامپزشکان در معرض خطر آن هستند.
آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در 2 بخش و 62 روستا در غرب استان گیلان واقع شده و دامداران این شهرستان 18 هزار و 500 راس گاو و گوساله و 16 هزار راس گوسفند و بز را به روش سنتی و نیمه سنتی نگهداری می کنند و 49 واحد قصابی در آن فعال است.
7105 / 7124 /6030

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه تجارت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج