الزام شهرداری به اتمام طرح بازپیرایی میدان راه‌آهن تا پایان مهرماه


الزام شهرداری به اتمام طرح بازپیرایی میدان راه‌آهن تا پایان مهرماه

در بازدید رییس شورای شهر مشهد و رییس کمیسیون عمران و شهرسازی از میدان راه‌آهن، شهرداری مشهد ملزم شد طرح بازپیرایی این میدان را تا پایان مهرماه به اتمام برساند.به گزارش شهرآرا آنلاین، ایستگاه راه‌آهن مشهد یکی از زیباترین و مجهزترین...


در بازدید رییس شورای شهر مشهد و رییس کمیسیون عمران و شهرسازی از میدان راه‌آهن، شهرداری مشهد ملزم شد طرح بازپیرایی این میدان را تا پایان مهرماه به اتمام برساند.
به گزارش شهرآرا آنلاین، ایستگاه راه‌آهن مشهد یکی از زیباترین و مجهزترین ایستگاه‌های راه آهن ایران و همچنین بنایی خاطره‌انگیز برای شهروندان مشهدی محسوب می‌شود که چندسالی از آغاز عملیات بازپیرایی جلوخان این ایستگاه می‌گذرد.
محمدرضا حیدری، رییس شورای اسلامی شهر مشهد مقدس و محمدهادی مهدی‌نیا، رییس کمیسیون عمران و شهرسازی صبح امروز به منظور ارزیابی و ملاحظه روند پیشرفت اجرای طرح، در محل پروژه حاضر و از آن بازدید کردند.
مهدی‌نیا در حاشیه این بازدید و در گفتگو با خبرنگار ما با بیان اینکه میدان راه‌آهن جزء عناصر شاخص و هویتی شهر مشهد است که بیش از 60 سال از احداث آن می‌گذرد، اظهار کرد: راه‌آهن مشهد یکی از پرترددترین ایستگاه‌های قطار کشور بوده که سالیانه چندین میلیون زائر و مسافر را به خود می‌بیند؛ از این‌ رو ایجاد چشم‌اندازی زیبا و درخور برای این میدان از اهمیت والایی برخوردار است تا تداعی کننده استقبالی بی‌نظیر باشد.
وی در ادامه با اشاره به اینکه میدان راه‌آهن در تملک شهرداری بوده و مسئولیت اداره آن را نیز عهده‌دار است، افزود: غیر از المان نصب شده در وسط این میدان، اقدام شایسته و جالب توجه دیگری طی سالیان متمادی انجام نشده بود و این امر شهرداری را برآن داشت تا نسبت به بازپیرایی جلوخان ایستگاه راه آهن اقدام نماید.
مهدی‌نیا در تشریح طرح بازپیرایی میدان راه‌آهن، گفت: این طرح که مورد تایید شورای همتا نیز قرار گرفته، علاوه‌بر تسهیل رفت‌وآمد اتومبیل‌های شخصی، اتوبوس‌ها و تاکسی‌ها، دسترسی آسان پیا‌ده را نیز بواسطه پل هوایی عابر تامین می‌کند؛ همچنین 100 جای پارک نیز برای پیاده نمودن مسافران درنظر گرفته شده است.
رییس کمیسیون عمران و شهرسازی شورای شهر مشهد تصریح کرد: میدان راه‌آهن مشهد بواسطه فضای سبز پیش‌بینی شده، نوع کف‌سازی‌ها، آبنما و مواد و متریال مورد استفاده به یک پلازا شهری تبدیل می‌شود؛ کلیت طرح بازپیرایی قابل دفاع است.
مهدی‌نیا با بیان اینکه متاسفانه این طرح به دلیل زمان‌بر شدن فرآیند تصویب طرح و تغییر مشاور و همچنین نوسانات نرخ ارز دچار اطاله زمانی شده است، گفت: پیش‌بینی و برآورد اولیه اعتبار مورد نیاز برای این طرح، 6 میلیاردتومان بوده که افزایش قیمت ارز سبب تحمیل هزینه های مازاد به مدیریت شهری شده است.
محدودیت اجرای عملیاتی به دلیل مباحث ترافیکی از دیگر مطالبی بود که مهدی‌نیا به آن اشاره کرد و افزود: به همین‌خاطر این عملیات باید به صورت 3 شیفت انجام شود تا تداخل ترافیکی ایجاد نشود.
وی در پایان با بیان اینکه درصد پیشرفت پروژه نسبت به بازدید پیشین بعمل آمده قابل قبول نیست، گفت: شهرداری مشهد و معاونت فنی و عمران شهرداری باید این طرح را تاپایان مهرماه به اتمام برساند و کارگاه عمرانی خود را برچیند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بیشترین و کمترین بازدهی نمادهای بازار سهام هفته اول اردیبهشت 1403/ قشرین و فگستر دو روی...