وزیر خارجه سوریه به مسکو می رود


وزیر خارجه سوریه به مسکو می رود

مسکو - ایرنا - وزیر امور خارجه سوریه تا چند روز دیگر راهی روسیه می شود تا با همتای خود در مسکو دیدار کند.

به گزارش شنبه شب ایرنا، «ریاض حداد» سفیر سوریه در روسیه امروز در جمع خبرنگاران گفت: ولید المعلم وزیر امور خارجه کشورش اواخر ماه اوت (تا روز جمعه هفته جاری) برای انجام دیدار رسمی به مسکو می آید.
وی یادآورشدکه وزیر خارجه سوریه در نشست کمیسیون همکاری های دولتی روسیه و سوریه شرکت می کند.
به گزارش ایرنا، سفر وزیر خارجه سوریه به مسکو درحالی برنامه ریزی شده است که وزارت دفاع روسیه امروز اعلام کرد که کشورهای آمریکا، انگلیس و فرانسه آماده حمله جدیدی به سوریه می شوند و برای این منظور ناو یواس.اس سولیوانز و بمب افکن بی-1 آمریکا وارد خلیج فارس و پایگاه هوایی قطر شدند.
ایگور کوناشنکوف سخنگوی وزارت دفاع روسیه توضیح داد که این حمله به بهانه واهی استفاده از سلاح شیمیایی در ادلب شهری در شمالی غربی سوریه تدارک دیده شده است.
وی توضیح داد:شرکت خصوصی «اولیو» انگلیس تروریست ها را آموزش داده است تا با مواد سمی در ادلب دست به صحنه سازی حمله شیمیایی بزنند.
انتظار می رود که این وضعیت در جریان دیدار المعلم وزیر خارجه سوریه با مقام های روسی بررسی شود.
آخرین بار روز شانزدهم مهر ماه سال گذشته وزیر خارجه سوریه به روسیه سفر و در نشست کمیسیون دولتی همکاری های روسیه و سوریه در شهر سوچی شرکت کرد.
تروئیکای غربی شامل آمریکا، فرانسه و انگلیس اوایل سال جاری به بهانه حمله شیمیایی در غوطه شرقی، بیش از 100 موشک به سوریه شلیک کردند که به گفته روسیه، بیش از دو سوم موشک ها توسط سامانه پدافند موشکی اس-200 (متعلق به دوران شوروی) که در اختیار ارتش سوریه قرار دارد، منهدم شدند.
سوریه چند هفته بعد چند موشک عمل نکرده آمریکا را نیز به روسیه تحویل داد.
شبد**اروپام*391* 1346 **1010

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا