آتش سوزی جنگل‌های مریوان جان 4 تن را گرفت


آتش سوزی جنگل‌های مریوان جان 4 تن را گرفت

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست در مورد جان‌باختگان آتش‌سوزی جنگل‌های مریوان گفت: مساله مهم در مورد این آتش‌سوزی آن است که ابتدا باید رصد هوایی صورت می‌گرفت که متاسفانه در این موضوع قدری بی‌احتیاطی اتفاق افتاده است.

به گزارش جماران؛ فرمانده یگان حفاظت محیط زیست با اشاره به جزئیات آتش‌سوزی جنگل‌های مریوان از جان باختن ۴ تن که دو نفر از آنها اعضای انجمن محیط زیستی هستند، خبر داد.

سرهنگ جمشید محبت‌خانی در مورد آتش‌سوزی جنگل‌های مریوان در استان کردستان اظهار کرد: ساعت ۱۰ صبح امروز (شنبه) آتش‌سوزی در جنگل‌های مریوان شروع شد که متاسفانه به دلیل بطئی بودن آتش‌سوزی، امکان اطفا از طریق نیروی انسانی وجود نداشت و متاسفانه همین موضوع منجر به جان باختن ۴ تن شد.

وی با اشاره به این که آتش‌سوزی مریوان در مناطق چهارگانه تحت مدیریت سازمان محیط زیست نیست، تصریح کرد: سازمان جنگل‌ها و منابع طبیعی این موضوع را پیگیری می‌کنند و آتش‌سوزی نیز در منطقه مدیریت این سازمان اتفاق افتاده است. البته محیط‌بانان در کنار جنگل‌بانان حضور داشته و با همه تجهیزات درصدد اطفای حریق جنگل‌های مریوان برآمدند.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست در مورد جان‌باختگان آتش‌سوزی جنگل‌های مریوان گفت: مساله مهم در مورد این آتش‌سوزی آن است که ابتدا باید رصد هوایی صورت می‌گرفت که متاسفانه در این موضوع قدری بی‌احتیاطی اتفاق افتاده است. رصد هوایی از به دام افتادن نیروی انسانی در آتش جلوگیری و مشخص می‌کند که نیروی جنگل‌بان و محیط‌بان در کدام مناطق امکان حضور برای اطفا دارند.

به گفته سرهنگ محبت‌خانی، متاسفانه روز شنبه چهار نفر (دو نفر از پیمانکاران منابع طبیعی و دو نفر از اعضای یک انجمن محیط زیستی) که در حال اطفای آتش‌سوزی جنگل‌های مریوان بودند در دام آتش افتاده و متاسفانه جان خود را از دست دادند.

فرمانده یگان محیط زیست کشور در پاسخ به این پرسش که آیا علت آتش‌سوزی و مساحت آن مشخص شده است یا خیر، گفت: هنوز دلیل آتش‌سوزی مشخص نیست و این موضوع در دست بررسی قرار دارد. مساحت آتش‌سوزی نیز بیش از ۱۰۰ هکتار برآورد می‌شود.

محبت‌خانی در پایان با اشاره به اطفای حداکثری آتش‌سوزی جنگل‌های مریوان اظهار کرد: خوشبختانه آتش‌سوزی کنترل شده و بخش کوچکی از جنگل هنوز در حال سوختن است که اطفای آن به صبح یکشنبه موکول شده است.

عکس آرشیوی است

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اظهارات جدید رئیس موساد درباره توافق با حماس برای مبادله اسرا