دعوت استاندار چهارمحال و بختیاری از سرمایه‌گذاران برای سرمایه‌گذاری در استان


دعوت استاندار چهارمحال و بختیاری از سرمایه‌گذاران برای سرمایه‌گذاری در استان

استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: از سرمایه‌گذارانی که به فکر ایجاد اشتغال و رونق در مناطق کمتر توسعه یافته هستند، خواست تا در چهارمحال و بختیاری حضور یابند زیراکه با ارائه تسهیلات ارزان قیمت و بستر سازی برای آنان، شرایط برای سرمایه‌گذاری آن‌ها در استان فراهم خواهد شد.

به گزارش ایسنا، اقبال عباسی شامگاه شنبه در آیین افتتاحیه بیست و یکمین جشنواره تولیدات رادیویی و تلویزیونی مراکز استان‌ها، اظهار کرد: چهارمحال و بختیاری دارای 9 شهرستان، 42 شهر، 25 بخش، 50 دهستان و 727 روستا است و 100 هزار عشایر بختیاری دارد.

وی با بیان اینکه این استان دارای قومیت‌های مختلف و گویش‌های گوناگون همانند ترک، فارس و بختیاری است، افزود: افق توسعه استان از کشاورزی، گردشگری، صنعت، تجارت و بازرگانی تشکیل شده است.

عباسی با بیان اینکه چهارمحال و بختیاری در کشاورزی رتبه‌های نسبتا مهم را به خود اختصاص داده است و با وجود مشکلات آب، سرچشمه آب است. تاکید کرد: حدود 10درصد شیر خشک نوزادان شامل سه میلیون قوطی در سال در این استان تولید می‌شود که 30 درصد ظرفیت کارخانه است و این میزان می‌تواند سه برابر افزایش یابد.

وی ادامه داد: پنج درصد تولید قارچ کشور به میزان حدود هفت هزار تن و 13 درصد ماهیان سردابی در 440 مزرعه پرورش آبزیان در استان تولید می‌شود.

عباسی بیان کرد: در طول 40 سال اخیر علی‌رغم توطئه‌های متعدد خارجی همانند هشت سال جنگ تحمیلی، بیش از 80 درصد از زیرساخت‌های توسعه‎‌ای همچون آب، برق، مخابرات، بهداشت و درمان و ... توسط نظام جمهوری اسلامی به مردم ارائه شده و مردم استان نیز استحقاق بیش از این خدمات را دارند.

وی از سرمایه‌گذارانی که به فکر ایجاد اشتغال و رونق در مناطق کمتر توسعه یافته هستند، خواست تا در چهارمحال و بختیاری حضور یابند زیراکه با ارائه تسهیلات ارزان قیمت و بستر سازی برای آنان، شرایط برای سرمایه‌گذاری آن‌ها در استان فراهم خواهد شد.

استاندار چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: در منطقه ویژه اقتصادی استان 111 واحد تولیدی در بخش کشاورزی، 44 واحد تولیدی در بخش سلولزی و 44 واحد تولیدی در بخش صنایع تبدیلی کشاورزی پیش‌بینی شده است.

نماینده مردم شهرستان‌های شهرکرد، بن و سامان در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: امید است میزبانی جشنواره فرصت‌های مغتنمی را برای توسع و شناساندن بیشتر استان خلق کند.

اردشیر نوریان با بیان اینکه این برنامه کارکردهای ثمربخش دارد، تصریح کرد: جمع شدن هنرمندان و اصحاب رسانه که بر بال امواج با دنیا سخن می‌گویند، این نوید را می‌دهد که توجه به آداب و رسوم محلی و نخبگان کشور و هم افزایی در هویت بخشی که به هویت اصیل انقلاب دارند، قدم مهمی بوده و این یک کارکرد این جشنواره است.

نوریان ادامه داد: امروز اصلی‌ترین حربه دنیا برای مبارزه با انقلاب اسلامی امواج رسانه است و استفاده از ظرفیت‌ها و آداب و رسوم در کنار هم و هم‌افزا با هم بهترین سپر دفاعی است و این جشنواره به شایستگی قلب دشمن را در یک جنگ رسانه‌ای نشانه گرفته است.

وی میزبانی استان را اثربخشی دیگر این جشنواره عنوان کرد و گفت: امید است این کار ویژه به شایستگی دنبال شود.

نوریان با تاکید بر اینکه باید استان را با ظرفیت‌های آن همانند بادام مامایی شناخت، ادامه داد: این برنامه فرصت مغتنمی برای معرفی ظرفیت‌های استان است.

وی اظهار کرد: قوم بختیاری همواره در کنار نظام بوده و انتظار داریم مفاخر این قوم بیشتر ارج نهاده شود و رسانه ملی برای معرفی ظرفیت‌های استان برنامه‌های بیشتری بسازد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه چهارمحال و بختیاری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


استقبال هیات آفریقای جنوبی از رای جدید لاهه درباره غزه