واقعه غدیر خم در زابل بازسازی می‌شود


واقعه غدیر خم در زابل بازسازی می‌شود

گروه فرهنگی ـ فرمانده ناحیه مقاومت بسیج زابل گفت: در آستانه سالروز عید غدیرخم، نمایش بازسازی واقعه غدیر به همت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی زابل و با تلاش بسیجیان هنرمند در این شهرستان اجرا می‌شود.

واقعه غدیر خم در زابل بازسازی می‌شود

علی ثمره حسینی، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج زابل، در گفت‌وگو با ایکنا از سیستان و بلوچستان گفت: در آستانه سالروز عید غدیرخم، نمایش بازسازی واقعه غدیر به همت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی زابل و با تلاش بسیجیان هنرمند در این شهرستان اجرا می‌شود.
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج زابل بیان کرد: واقعه غدیر، بزرگترین حادثه تاریخی در اسلام است که با توجه به اهمیت این واقعه، باید ابعاد مختلف آن به امت اسلامی شناسانده شود؛ لذا همچون سال‌های گذشته نمایش بزرگ غدیر خم در این شهر به اجرا درمی‌آید.
وی با بیان اینکه واقعه غدیر تنها متعلق به شیعیان نیست، بلکه تعلق به جهان اسلام دارد، افزود: در این مراسم، بزرگان شیعه و اهل سنت منطقه سیستان گرد هم آمده و صحنه‌هایی زیبا از وحدت و اخوت امت اسلامی را به نمایش می‌گذارند.
ثمره حسینی اظهار کرد: بازخوانی واقعه غدیر در قالب نمایش، برای هفتمین سال متوالی، ظهر روز سه شنبه، 6 شهریورماه در محل کمربندی آیت‌الله سیستانی برگزار خواهد شد.
یادآور می‌شود، واقعه غدیر بنابر باور شیعیان از مهم‌ترین وقایع تاریخ اسلام است که در آن، پیامبر اسلام(ص) هنگام بازگشت از حجة‌الوداع در ۱۸ ذی‌الحجه سال دهم قمری در مکانی به نام غدیر خم، امام علی(ع) را ولی و جانشین خود معرفی کرد و حاضران که بزرگان صحابه نیز در میان‌شان بودند در آنجا با امام علی(ع) بیعت کردند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


سقوط اتوبوس از روی پل در آفریقای جنوبی قربانی گرفت