سامسونگ اکسینوس آی اس 111 را برای اینترنت اشیا باند باریک معرفی کرد


سامسونگ اکسینوس آی اس 111 را برای اینترنت اشیا باند باریک معرفی کرد

سامسونگ، دومین تراشه‌ی اینترنت اشیاء باند باریک خود به نام اکسینوس i S111 را به‌صورت رسمی معرفی کرد.

سامسونگ از آخرین تراشه‌ی اکسینوس خود، به‌ نام اکسیونوس آی اس ۱۱۱ (Exynos i S111) رونمایی کرد. برخلاف سایر تراشه‌های معمولی و سنتی، تراشه‌ی مذکور برای اینترنت اشیاء باند باریک (IoT Narrowband) یا NB-IoT طراحی شده‌ است.

البته تراشه‌ی جدید، اولین تراشه‌ی اینترنت اشیا باند باریک سامسونگ نیست. پیش از این نیز در ابتدای سال ۲۰۱۷، . اکنون نیز شاهد معرفی Exynos i S111 برای اینترنت اشیاء باند باریک هستیم؛ و قطعا تراشه‌ی معرفی ‌شده‌ی جدید نیز آخرین محصول کره‌ای‌ها در این حوزه نخواهد بود.

براساس اعلام سامسونگ، کره‌ای‌ها در نظر دارند در آینده، خط تولید Exynos i را به اینترنت اشیاء باند باریک اختصاص بدهند. به‌علاوه، تراشه‌ی جدید نیز طیف گسترده‌ای از محصولات NB-IoT را هم برای مصارف خانگی و هم برای استفاده‌ی شخصی پوشش می‌دهد. سامسونگ معتقد است که تراشه‌ی اکسینوس I S111، برای گجت‌های پوشیدنی، ابزارهای سنجش هوشمند و همچنین استفاده در شهرهای هوشمند قابل استفاده خواهد بود. یکی از مزایای تراشه‌، کم‌مصرف‌بودن آن است. تراشه می‌تواند در حالت ذخیره‌ی انرژی قرار داده شود که در چنین وضعیتی، در زمان استفاده نکردن از تراشه، حالت غیرفعال وجود دارد و تنها زمانی که در حال انجام کاری باشد، انرژی مصرف می‌کند. از نظر تئوری، وقتی تراشه در حالت ذخیره‌ی انرژی قرار داشته باشد، باید بتواند به‌مدت بیش از ۱۰ سال کار کند.

به‌علاوه، این تراشه قادر به ارسال داده‌، از جمله بسته‌های بسیار کوچک اطلاعات، با قابلیت اطمینان بالا و حتی در فاصله‌های دور است. این قابلیت خصوصا برای زمانی که فاصله‌ی نقطه‌ی دسترسی تا تراشه زیاد است و امکان تداخل ارتباطی وجود دارد، بسیار حائز اهمیت خواهد بود. براساس اعلام سامسونگ، Exynos I S111 می‌تواند اطلاعات را تا فاصله ۱۰ کیلومتر دورتر از نقطه‌ی اتصال دیگر ارسال کند.

Exynos I S111 از مودم TE Rel. 14 بهره می‌برد که سرعت دانلود آن ۱۲۷ کیلوبیت بر ثانیه و سرعت آپلود آن، ۱۵۸ کیلوبیت بر ثانیه است. همچنین تراشه‌ی جدید Samsung از نظر امنیت، همراه با ایمنی بالایی طراحی شده است تا بتواند داده‌ها را هم در سطح محلی و هم در سطح انتقال، به‌صورت محافظت‌شده و ایمن ارسال نماید. یکی از ویژگی‌های تراشه‌، پشتیبانی از سامانه‌‌ی ماهواره‌ای ناوبری جهانی یا GNSS است که در صورت لزوم می‌تواند تا حد زیادی، ردیابی دستگاه را تسهیل کند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ارزش مایکروسافت معادل ارزش مجموع دو شرکت اپل و تسلا