انباشت زیر زمینی طلا برای غافلگیری آمریکا


انباشت زیر زمینی طلا برای غافلگیری آمریکا

بررسی های اخیر حاکی از آن دارد که پکن سیاست انباشت ذخایر طلای خود را بصورت مخفیانه در جهت غافلگیری آمریکا در پیش گرفته است.

به نقل از بلومبرگ انگلیسی، اطلاعات رسمی از سوی بانک مرکزی چین نشان می دهد که ذخایر طلای این کشور از سال ۲۰۱۶ میلادی به بعد یعنی همزمان با روی کار آمدن دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا افزایش پیدا نکرده است و بدون تغییر یکهزار و ۸۴۳ تن باقی مانده است. از پایان ماه ژوئن به بعد، بانک خلق چین ارزش ذخایر فلزات گرانبهای خود را ۷۴ میلیارد و یکصد میلیون دلار اعلام کرد.
اکنون این سوال پیش می آید که آیا پکن انباشت ذخایر طلای خود را متوقف کرده است. از طرفی هم چین اعلام کرده که جنگ تجاری احتمالی با آمریکا و نیز کاهش قیمت طلا در سال جاری میلادی دلایلی هستند که پکن اقدام به خرید طلا خواهد کرد.

به گفته شرکت «بولین استار» سنگاپور که در حوزه طلا فعالیت دارد، چین به عنوان یکی از دارندگان بزرگ ذخایر طلای جهان در حال افزایش ذخایر طلای خود در جهت قطع وابستگی به دلار آمریکا است؛ ضمن اینکه مجموع ذخایر طلای چین و روسیه می تواند تسلط آمریکا را در اقتصاد جهانی متزلزل کند.

بر پایه این گزارش، چین برای یک دوره طولانی مدت است که افزایش در ذخایر طلای خود را اعلام نکرده است. در سال ۲۰۱۵ میلادی برای اولین بار در ۶ سال اخیر، بانک مرکزی چین اعلام کرد که ۵۷ درصد به ذخایر طلای این کشور افزوده شده و به رقم ۵۳.۳ میلیون اونس رسیده است. البته این اعلام بانک مرکزی چین مقارن با اتخاذ یوآن به عنوان یکی از ارزهای اصلی در سبد صندوق بین المللی پول انجام گرفت.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ارز و طلا

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین واکنش منوچهر هادی به ویدئوی جنجالی یکتا ناصر