سی آر ال در سونوگرافی چیست؟


سی آر ال در سونوگرافی چیست؟

طول فرق سر تا کفل (CRL) یک اندازه گیری در سونوگرافی است که در دوران بارداری استفاده می شود.

طول فرق سر تا کفل (CRL) یک اندازه گیری در سونوگرافی است که در دوران بارداری استفاده می شود. جنین در واحد سانتی متر از فرق سر (تاج) تا پایین باسن (رمپ) اندازه گیری می شود. اندام و کیسه زرده در اندازه گیری گنجانده نشده است. CRL را می توان از هفته شش یا هفت بارداری تا هفته 14 بارداری اندازه گیری کرد. CRL در محاسبه سن حاملگی سودمند است. هرچقدر سونوگرافی اولیه زودتر انجام شود، اطلاعات دقیق تری در خصوص سن جنین در اختیار شما قرار داده می شود.

آنچه CRL درباره سلامتی جنین می گوید:
هنگامی که CRL از 7 میلی متر بگذرد، ضربان قلب جنین باید توسط سونوگرافی واژینال تشخیص داده شود. اگر هیچ ضربان قلبی شناسایی نشود، احتمال سقط جنین وجود دارد.
خانم هایی که ساک حاملگی با قطر کوچکتر از 5 میلیمتر دارند، بیشتر در معرض سقط جنین در سه ماهه اول هستند- حتی اگر جنین دارای ضربان قلب طبیعی باشد. کاهش طول CRL نیز می تواند ناهنجاری های کروموزومی مانند تریزومی 18 (سندرم ادواردز) و دیگر trisomies مرتبط با محدودیت رشد را تشخیص دهد.

CRL طبیعی در هفته ششم چیست؟
قطب جنینی با سرعت حدود 1 میلی متر در روز رشد می کند و رشد آن از هفته ششم حاملگی شروع می شود. بنابراین، ساده ترین راه برای تعیین زمان بارداری محاسبه طول جنین (میلی متر) تا هفته ششم بارداری است. قطب جنینی 5 میلیمتری نشان دهنده سن حاملگی 6 هفته و 5 روز می باشد.

CRL در سونوگرافی NT چیست؟
طول فرق سر تا کفل (CRL): اندازه گیری CRL تاثیر جدی بر غربالگری سندرم داون دارد. برای اسکن NT / غربالگری ترکیبی سه ماهه اول، NT باید بین 45 تا 84 میلی متر باشد.

CRL چه کاری انجام می دهد؟
طول فرق سر تا کفل (CRL) یک اندازه گیری سونوگرافی است که در دوران بارداری استفاده می شود. در این اندازه گیری جنین به سانتیمتر، از بالای سر (تاج) تا پایین باسن (رمپ) اندازه گیری می شود. اندام و کیسه زرده در اندازه گیری گنجانده نمی شود.

CRL در سونوگرافی بارداری چیست؟
طول فرق سر تا کفل (CRL) قد نطفه و جنین از بالای سر (تاج) تا پایین باسن (رمپ) را اندازه گیری می کند. این اندازه گیری برای تعیین سن حاملگی (نحوه تعیین سن بارداری) استفاده می شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سلامت مادر و نوزاد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال عطسه امروز جمعه 31 فروردین + فیلم