دانشگاه فنی و حرفه‌ای 32 خوابگاه در دست‌ساخت دارد


دانشگاه فنی و حرفه‌ای 32 خوابگاه در دست‌ساخت دارد

معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه فنی و حرفه‌ای گفت: درمجموع بیش از 32 هزار نفر از دانشجویان دانشگاه فنی و حرفه‌ای در خوابگاه‌ها ساکن هستند و با ساخت 32 خوابگاه جدید، این آمار افزایش چشمگیری خواهد داشت.

رضا مهدی در گفتگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، گفت: بر اساس برنامه‌ریزی‌ها و سیاست‌های دانشگاه فنی و حرفه‌ای، بیش از ۳۲ هزار نفر از دانشجویان متقاضی در مجتمع‌های خوابگاهی دانشگاه فنی و حرفه‌ای اسکان دارند که با ساخت بیش از ۳۰ خوابگاه جدید این آمار افزایش چشمگیری خواهد داشت.

معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه فنی و حرفه‌ای با اشاره به اینکه این دانشگاه بیش از ۱۸۸ خوابگاه دارد، در ادامه گفت: از این تعداد خوابگاه ۶۲ خوابگاه به دختران دانشجو و ۱۲۶ خوابگاه نیز به پسران اختصاص داده‌ شده است و در مجموع بیش از ۱۰ هزار دانشجوی دختر و ۲۲ هزار دانشجو در خوابگاه‌های پسرانه اسکان دارند.

وی تصریح کرد: در حال حاضر تعداد ۳۲ خوابگاه را در دانشگاه فنی و حرفه‌ای در دست‌ساخت داریم که تعداد ۵ خوابگاه با کمک و حمایت صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم ساخته می‌شود و با ساخت هر خوابگاه حدود ۲۰۰ نفر به ظرفیت خوابگاهی دانشجویان اضافه خواهد شد.

مهدی تصریح کرد: این خوابگاه‌ها در شهرستان‌هایی مانند سمنان، دامغان، مراغه، خوی، علی‌آباد، گلستان، سبزوار، اهواز، فسا، شیراز، کرمانشاه، صومعه‌سرا، ملایر و شهر رضا ساخته‌ شده است و به‌این‌ترتیب هیچ خوابگاه در حال ساخت در تهران نداریم.

معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه فنی و حرفه‌ای خاطرنشان کرد: ساخت ۷ خوابگاه دانشگاه فنی و حرفه‌ای نیز بیش از ۷۰ درصد پیشرفت داشته است و تلاش می‌کنیم قبل از آغاز سال تحصیلی حدود ۱۰خوابگاه به بهره‌برداری برسد.

وی با اشاره به اینکه دانشگاه فنی و حرفه‌ای خوابگاه متأهلی ندارد، تأکید کرد: بیش از ۸۰ درصد از دانشجویان این دانشگاه کاردانی هستند و به همین دلیل کمتر دانشجوی متأهل داریم و ازاین‌رو ساخت خوابگاه‌های متأهلی از دستور کار خارج‌شده است.

انتهای پیام/4040

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آموزش عالی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


یک خبر فوری از واریز مرحله سوم سود سهام عدالت