انسانهای قابل اعتماد دارای این 9 ویژگی هستند


قابل اعتماد بودن یک ویژگی ارزشمند است که البته به آسانی به‌دست نمی‌آید. از طرفی، قابل اعتماد بودن بر روی خیلی چیزها تاثیر می‌گذارد. اینکه در نظر دیگران یک فرد قابل اعتماد باشید نیاز به زمان دارد تا به آن دست یابید. رسیدن به این نقطه یکی از بزرگترین و ارزشمندترین دستاوردها‌ی هر شخص موفقی […] نوشته انسانهای قابل اعتماد دارای این 9...

آناهیتا مستاجران ۴ شهریور ۱۳۹۷ ۱۳:۳۰ 3
انسانهای  قابل اعتماد  دارای  این 9 ویژگی  هستند
0
انسانهای قابل اعتماد دارای این ۹ ویژگی هستند

قابل اعتماد بودن یک ویژگی ارزشمند است که البته به آسانی به‌دست نمی‌آید. از طرفی، قابل اعتماد بودن بر روی خیلی چیزها تاثیر می‌گذارد. اینکه در نظر دیگران یک فرد قابل اعتماد باشید نیاز به زمان دارد تا به آن دست یابید. رسیدن به این نقطه یکی از بزرگترین و ارزشمندترین دستاوردها‌ی هر شخص موفقی در زندگی‌اش است.

همانطور که گفته شد قابل اعتماد بودن ، چیزی نیست که خیلی سریع به دست آید. سالیان سال شاید ده یا بیست سال، باید بگذرد تا دیگران بتوانند به طور کامل به شما اعتماد پیدا کنند. با دروغ نگفتن به طور همیشگی، صادق بودن به طور دائم ، پاینبد بودن به اصول اخلاقی در هر شرایطی، و گمراه نکردن دیگران، می‌توانید نشان دهید تا چه حد قابل اعتماد هستید.

برای اینکه به میزان قابل اعتماد بودن خودتان پی ببرید، بایستی نگاهی بیندازید به کارهایی که انجام می‌دهید و به تصمیماتی که در هر روز می‌گیرید و سپس ۹ ویژگی که در ادامه برای افراد قابل اعتماد بیان شده را بررسی نمایید و ببینید آیا شما هم دارای این ویژگی‌ها هستید؟

ویژگی‌های افراد قابل اعتماد چیست ؟

انسانهای  قابل اعتماد  دارای  این 9 ویژگی  هستند

۱- افراد قابل اعتماد ، معتبر هستند

مردم تمایل دارند با افرادی معاشرت کنند و در ارتباط باشند که خود واقعی‌شان هستند. یعنی برای شخصیت خودشان، ارزش قائل هستند و واقعی هستند. افراد معتبر، نیازی نمی‌بینند که سعی کنند بالاتر از دیگران قرار بگیرند، آنها فروتن هستند و خاکی. خودشان را نمی‌گیرند و متواضعانه با دیگران حرف می‌زنند.

۲- افراد قابل اعتماد، ثابت قدم هستند

قطعا هر شخصی در زندگی‌اش، روزهای بد هم دارد، اما مردم به کسانیکه در روزهای بد زندگی، دارای ثبات قدم و رفتارهای مثبت هستند، اعتماد بیشتری دارند نسبت به کسانی که این ویژگی‌ها را ندارند. افرادی که تصمیمات هوشمندانه و اقدامات مثبت دارند، در نظر دیگران متفاوت‌تر دیده می‌شوند.

۳- پایبند به اصول هستند

مردم دوست دارند طرفدار کسانی باشند که طرفدار حقیقت و راستی هستند و برای آن پایداری می‌کند حتی اگر هیچ کسی این عمل آنها را نبیند.

۴- افراد قابل اعتماد، با دیگران همدلی دارند

افراد قبل اعتماد، دارای این توانایی هستند که بتوانند خودشان را جای دیگران بگذارند و از زاویه دید آنها به زندگی بنگرند. افرادی که همه چیز را فقط از زاویه دید خودشان نگاه نکنند قابلیت این را دارند که به آنها اعتماد شود.

۵- بی دلیل مهربان هستند

مردم به کسانی اعتماد می‌کنند که در شرایط نامناسب در کنارشان باشد نه وقتی همه چیز خوب است. خوبی کردن بدون نیاز به گرفتن پاداش، از ویژگی‌های افراد قابل اعتماد است.

۶- توانا هستند

افراد قابل اعتماد، کسانی هستند که می‌دانند توانا بودن در دانا بودن است، بنابراین همواره به یادگیری و دانش اندوزی می‌پردازند. آنها همیشه و در هر سن و سالی که باشند خودشان را یک دانش‌آموز می‌بینند. آنها دیگران را به یادگیری تشویق می‌کنند و همچنین دانشی را که بدست آورده‌اند با دیگران به اشتراک می‌گذارند.

۷- دارای ارتباط با افراد داناتر هستند

اشخصاص قابل اعتماد، سعی می‌کنند با کسانی که از نظر فکری یا دانش و تجربه در سطح بالاتری از خودشان هستند ارتباط داشته باشند.

۸- فروتن هستند

افراد قابل اعتماد از منیّت و خودخواهی به دور هستند. می‌دانند انجام هر کاری به صورت دسته جمعی نتیجه بهتری دارد تا به صورت فردی.

۹- در دسترس هستند

افراد قابل اعتماد در دسترس هستند و به حمایت و کمک مردم می‌‌پردازند، آنها از زمان خودشان برای کمک به دیگران استفاده می‌کنند.

ترجمه اختصاصی مجله قرمز از مقاله Cynthia Bazin

منبع : success

کپی شد

دسته ها: روانشناسی
دیدگاه ها 0

دیدگاه بگذارید

Subscribe
اعلام کردن به
new follow-up commentsپاسخ های جدید به دیدگاه من

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه روانشناسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج