ارزیابی مثبت سرپرست حجاج ایران از عملیات حج 97


ارزیابی مثبت سرپرست حجاج ایران از عملیات حج 97

سرپرست زائران ایرانی بیت الله الحرام در نشست شورای هماهنگی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت تاکید کرد: عملیات حج امسال علی رغم سختی هایی که داشت تاکنون به خوبی برگزار شده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان، در نشست شورای هماهنگی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت که به ریاست نماینده ولی فقیه و سرپرست حجاج ایرانی درمکه مکرمه برگزار شد حجت الاسلام والمسلمین سید علی قاضی عسکربا تقدیر از تلاش های رئیس سازمان حج و زیارت و مجموعه دست اندرکاران بعثه مقام معظم رهبری و ستادهای اجرایی ابراز امیدواری کرد درادامه این سفر معنوی کارها به خوبی انجام شود وحجاج با آرامش و خاطره ای خوش به کشور بازگردند.
نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت با اشاره به اینکه کوچکترین غفلت می تواند زحمات و تلاش های صورت گرفته را تحت الشعاع قراردهد، تصریح کرد: باید با ارائه خدمات خوب به زائر و ایجاد تسهیلات ومراقبت بیشتر، از بروز نارضایتی در میان حجاج جلوگیری کرد.


بنابر این گزارش ، درادامه این جلسه حمید محمدی رئیس سازمان حج و زیارت حج امسال را موفق خواند و گفت: یک سال برنامه ریزی ، توجه به آسیب های حج گذشته ، پیگیری رفع مشکلات و نواقص و استفاده ازنظرات کارشناسی و تخصصی موجب شد که خدمات ارائه شده نسبت به سال گذشته متفاوت و بهترباشد.
وی به برخی مشکلات ایام تشریق درخصوص نقل و انتقال و استقرار زائران درچادرهای عرفات اشاره کرد و همراهی حجاج در مشاعر و عزیمت به رمی جمرات را قابل تقدیر دانست.
رئیس سازمان حج و زیارت گفت: عملیات ایام تشریق در مجموع روان تر از سال گذشته انجام شد و همه باید تلاش کنند تا پایان سفر وضعیت مطلوب حفظ و حتی بهتر شود.


این جلسه با بیان نقطه نظرات مدیران واحدهای مختلف بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت در خصوص راهکارهای اعزام زائران به جمرات و انتقال حجاج از منا به هتل های محل اسکان شان در روز دوازدهم ذی الحجه ، نحوه تعامل موسسه مطوفی حجاج ایران درایام تشریق ، لزوم استفاده بیشتر از خدمات هتل ها و پروازهای بازگشت زائران ادامه یافت وبر لزوم انتخاب مدیران، روحانیون ، عوامل و زائران حج آینده و توجیه و آموزش آنان پس از پایان عملیات حج 97 تاکید شد.
آقای اکبر رضایی مسئول ستاد مدینه نیز از استقرارعوامل اجرایی برای استقبال از زائران مدینه بعد خبرداد و گفت: برای بازگشت شماری از کاروان های مدینه قبل که از فرودگاه مدینه به ایران بازخواهند گشت برنامه ریزی لازم انجام شده است.
این گزارش حاکیست درپایان این جلسه دکترسید علی مرعشی رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر از خدمات پزشکی ارائه شده به زائران از شروع عملیات حج تاکنون و بویژه درایام تشریق گزارشی ارائه کرد و گفت: با تدابیر اندیشیده شده ارائه خدمات پزشکی و درمانی در مدینه منوره ، مکه مکرمه و مشاعر روان صورت گرفت و بیماری حاد و یا مورد خاصی هم گزارش نشده است.

پایان پیام/49

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قرآن و معارف

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس | تصویری از یک خواننده زیر زمینی در آغوش علی دایی