آغاز بهره‌برداری و عملیات اجرایی بیش از 2300 طرح‌ توسعه‌ای شرکت گاز


آغاز بهره‌برداری و عملیات اجرایی بیش از 2300 طرح‌ توسعه‌ای شرکت گاز

در آغازین روزهای دومین سال کاری دولت دوازدهم و همزمان با هفته دولت، بهره‌برداری و عملیات اجرایی بیش از 2 هزار و 300 پروژه با هزینه‌ای بیش از 2600 میلیارد تومان از سوی شرکت ملی گاز ایران آغاز شد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی گاز، حمیدرضا عراقی با اعلام این خبر گفت: همزمان با هفته دولت، بهره‌برداری و آغاز عملیات اجرایی گازرسانی به 15 شهر و 1900 روستا در نقاط مختلف کشور با هزینه‌ای بیش از 2 هزار و 200 میلیارد تومان آغاز می‌شود که با اجرای این پروژه‌ها حدود 160 هزار خانوار در کشور از نعمت گاز طبیعی بهره‌مند می‌شوند.

مدیرعامل شرکت ملی گاز تصریح کرد: در این هفته، ۳۵۰ پروژه عظیم دیگر شامل کلنگ‌زنی و بهره‌برداری از ایستگاه‌های گاز طبیعی فشرده (CNG)، خطوط انتقال گاز، ایستگاه‌های تقویت و تقلیل فشار، گازرسانی به صنایع عمده و ... نیز با هزینه‌ای بیش از ۸۱ میلیارد تومان آغاز می‌شود.

معاون وزیر در امور گاز از بهره‌برداری هفت پروژه مهم توسعه‌ای شرکت ملی گاز با هزینه‌ای معادل 320 میلیارد تومان در هفته دولت خبر داد و اظهار کرد: این پروژه‌ها شامل آغاز بهره‌برداری از خط انتقال گاز سربیشه - نهبندان در خراسان جنوبی، آغاز بهره‌برداری از فاز یک و دو خط انتقال گاز منطقه سیمکان در استان فارس، بهره‌برداری رسمی از پروژه عظیم واحد تولید ماده بودارکننده گاز، بهره‌برداری از پروژه مخابراتی و اسکادای خط لوله سوم گاز آذربایجان، بهره‌برداری از پست برق پشتیبان فازهای پارس جنوبی، بهره‌برداری از پروژه‌های مرتبط با تاسیسات تقویت فشار گاز نائین و کاشان و نیز بهره‌برداری از پروژه‌های ساختمانی بندر سیراف می‌شود که هریک نقش بسیار مهمی در ایجاد زیرساخت‌های صنعت گاز در کشور دارد.

وی تکمیل و بهره‌برداری از فاز نخست خط نهم سراسری به طول 230 کیلومتر در پاییز امسال را نیز یکی از اقدام‌های بسیار مهم شرکت ملی گاز برای تقویت و تامین پایدار گاز غرب کشور برشمرد و گفت: با پایان تعمیرات اساسی در پالایشگاه‌ها و ایستگاه‌های تقویت فشار گاز و همچنین برگزاری مانورهای آمادگی در شرکت‌های گاز استانی، شرکت ملی گاز از هم‌اکنون برای تامین پایدار گاز در فصل سرد آماده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه نفت و گاز

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پست عجیب یکتا ناصر پس از جشن تولد شوهرش منوچهر هادی + ع کس