تزریق چربی: 5 حقیقت که باید درباره این جراحی پلاستیک طبیعی بدانید


تزریق چربی: 5 حقیقت که باید درباره این جراحی پلاستیک طبیعی بدانید

تزریق چربی از شکم به باسن‌ ممکن است عملی حیرت انگیز به نظر برسد – اما آیا به واقع چنین است؟ خب فقط این مورد نیست تزریق چربی به گونه ها، تزریق چربی به سینه ها و سایر موارد می تواند یک جراحی پلاستیک طبیعی به شمار بیاید. در این نوشتار با ما همراه باشید تا 5 حقیقت بسیار مهم درباره تزریق چربی این جراحی پلاستیک طبیعی را...

تزریق چربی از شکم به باسن‌ ممکن است عملی حیرت انگیز به نظر برسد – اما آیا به واقع چنین است؟ خب فقط این مورد نیست تزریق چربی به گونه ها، تزریق چربی به سینه ها و سایر موارد می تواند یک جراحی پلاستیک طبیعی به شمار بیاید. در این نوشتار با ما همراه باشید تا ۵ حقیقت بسیار مهم درباره تزریق چربی این جراحی پلاستیک طبیعی را بخوانید.

تزریق چربی: 5 حقیقت که باید درباره این جراحی پلاستیک طبیعی بدانید

پیوند چربی یا تزریق چربی چیست

ساکشن چربی از پهلوها و ران های شما و تزریق آن به سینه‌ها و باسن‌تان ممکن است مثل رویایی باشد که به حقیقت پیوسته است – و برای عده‌ای، واقعا همین طور هم هست. این فرایند که «انتقال چربی» یا «پیوند چربی» نامیده می‌شود، شامل برداشتن چربی از یک بخش بدن از طریق لیپوساکشن آرام، و بعد تزریق آن به جایی دیگر از بدن می‌شود. دکتر پرهام گنجی، جراح پلاستیک اهل نیوجرسی می‌گوید، این عمل را در تمام نقاط بدن می‌توان انجام داد، اما بیشتر در صورت و برای برجسته کردن گونه‌ها، پر کردن گودی زیر پلک‌های پایین، و پر کردن قسمت‌هایی که به خاطر بالا رفتن سن و سال از حجم‌شان کم شده است انجام می‌شود. همچنین عموما برای برجسته کردن باسن و افزایش اندازه‌ و بهتر کردن شکل ظاهری سینه‌ها نیز استفاده می‌شود.

چون در این عمل چیزی از جنس بدن خودتان به بدن‌تان تزریق می‌کنید، بعضی از آدم‌ها آن را جراحی پلاستیک «طبیعی» به حساب می‌آورند، و محبوبیت آن نیز در حال افزایش است. بنا بر گزارش انجمن جراحان پلاستیک آمریکا؛ در سال ۲۰۱۶ برجسته کردن سینه‌ها با استفاده از انتقال چربی ۷۲ درصد نسبت به قبل افزایش پیدا کرده بود در حالی که برجسته کردن باسن با استفاده از انتقال چربی ۲۶ درصد افزایش یافته بود.

دکتر جولیوس فیو، جراح پلاستیک شیکاگویی می‌گوید: انتقال چربی طبیعی‌تر از پروتز سینه و باسن به نظر می‌رسد، اما واقعیت این است که در هر دو روش مزایا و معایبی وجود دارد. در ادامه شما را با پنج حقیقت که لازم است قبل از اقدام به این کار تزریق چربی بدانید آشنا می‌سازیم:

مطلب مرتبط: تزریق بوتاکس: ۱۴ نکته که پیش از تزریق بوتاکس صورت باید بدانید

۱. جراحی کمتر به معنی ارزان‌تر تمام شدن نیست

جراحی پلاستیک سنتی همراه با پیوند، مستلزم برش دادن، شکافتن یک «قسمت» از بدن و قرار دادن ایمپلنت در آن قسمت و بعد در پایان بخیه زدن آن است. دکتر گنجی می‌گوید: در انتقال چربی، فقط یک برش کوچک داده می‌شود و تقریبا هیچ تشریح اندام یا بریدنی درکار نیست. تزریق در قسمت‌های کوچکتر صورت، مثل گونه‌ها، گودی‌های پای چشم‌ها، و لب‌ها هزینه‌ی کمتری در پی خواهند داشت چون فقط به یک لیپوساکشن جزئی نیاز دارید. قیمت و هزینه عمل کاشت پروتز گونه بر اساس موارد مختلفی تعیین می شود. یکی از این موارد، انتظاری است که بیمار از نتیجه عمل خود دارد.

همچنین هزینه های اتاق عمل، بی هوشی، تجهیزات و وسایل نیز به هزینه دستمزد پزشک جراح اضافه خواهد شد. عمل پروتز گونه‌ّها در ایران چیزی بین ۳ تا ۴ میلیون تومان هزینه دارد و جراحی هر دو پلک برای رفع افتادگی آن‌ها ۴ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان هزینه دارد.

قسمت‌های بزرگ‌تر بدن مانند سینه‌ها و باسن دو رویه‌ی جداگانه را شامل می‌شوند – یکی لیپوساکشن کامل و یکی دیگر تزریق چربی کامل – و به همین دلیل هزینه‌ی بیشتری در بر خواهد داشت. هزینه‌ی این عمل‌ها بر روی سینه و باسن هر یک بین ۵ تا ۸ میلیون تومان برآورد می‌شود. در حالی که به طور متوسط هزینه‌ی پروتز سینه‌ی سنتی چیزی بین ۳ تا ۴ میلیون تومان است.

مطلب مرتبط: ۶ بهترین روش درمانی لیفت صورت بدون جراحی بنا به توصیه پزشکان

۲. این معمولا یک گزینه برای عمل سینه‌ی واقعی نیست

دکتر فیو می‌گوید: داوطلب ایده‌آل‌ به دنبال افزایش نسبتا کمی در سایز سینه‌ها، لیفت طبیعی آن‌ها با ایجاد یک برجستگی خوب، و برداشتن چربی‌های اضافی بدن است. اما در واقعیت، اکثر زنان به دنبال افزایش بسیار بیشتری در سایز سینه‌ها و تغییر شکل و لیفت زیاد نسبت به آن چیزی هستند که در حال حاضر عمل انتقال چربی می‌تواند انجام بدهد. دکتر فیو می‌گوید: اگر در خانواده ی خود سابقه‌ی ابتلا به سرطان سینه داشته باشید، عمل پیوند چربی به شما پیشنهاد نمی‌شود، چون سلول‌های تزریق شده می‌توانند در ماموگرافی جلوی دیده شدن و تشخیص سرطان سینه را بگیرند.

مطلب مرتبط: لیفتینگ صورت: ۱۱ روش خانگی لیفت‌صورت بدون جراحی و هزینه

۳. در میزان چربی که می‌توانید تزریق کنید محدودیت وجود دارد

دکتر گنجی می‌گوید هر کس که بخواهد اندامش بیش از اندازه‌ی متوسط تغییر کند به جلسات تزریق متعددی نیاز خواهد داشت تا به چنین نتایجی دست پیدا کند – و حتی در آن صورت هم، فقط آنقدری در بدن بافت سالم وجود دارد که تا حدود مشخصی می‌توان از آن برداشت و به جای دیگری تزریق کرد. (عموما مناطق استخوانی نمی‌توانند نواحی اهدا کننده‌ی خوبی باشند). بیمار باید منبع خون سالمی نیز داشته باشد که بعد از عمل بتواند به بهبود و درمان بافت زنده او کمک کند.

مطلب مرتبط: درمان چروک صورت: ۴۰ درمان خانگی موثر برای رفع چروک صورت

۴. در ابتدا ممکن است کمی ناهمواری وجود داشته باشد – و درمان بعد از عمل هم دردسرساز است

بخشی از چربی به صورت طبیعی جذب و با التیام یافتن شما به نحو چشمگیری «محو» خواهد شد. به منظور جلوگیری از جذب مجدد چربی، دکتر گنجی می‌گوید نباید قسمتی که در آن تزریق صورت گرفته است را بعد از جراحی زیاد تکان داد. نواحی که زیاد حرکت می‌کنند، مثل لب‌ها، معمولا خیلی خوب چربی را در خود نگه نمی‌دارند. فشار هم بد است –اگر بیمار طی هفته‌های اول بهبودی روی نشیمنگاه خود زیاد بنشیند، چربی که به باسن تزریق می‌شود ممکن است به راحتی از بین برود. دکتر گنجی به بیمارانش می‌گوید که باید روی شکم بخوابند یا چهار هفته‌ی اول بعد از جراحی را بایستند(بله! واقعا!). و از آنجایی که چربی ممکن است به صورت نامتوازنی جذب شود، بعضی از بیماران باید بیش از یک جلسه تزریق داشته باشند تا به همواری مورد نظر دست پیدا کنند – که این هم خودش به معنی خرج کردن مبلغی اضافی است.

۵. تزریق چربی مثل یک تزریق فیلر ساده و فوری نیست

در روش‌های موسوم به «لانچ‌تایم» (وقت ناهاری) مثل ژوویدرم که به لب‌ها و گونه‌ها ژل تزریق می‌شود، بعد از انجام عمل به استراحت مطلق یا مراقبت‌ خاصی نیاز نیست. اما از طرف دیگر، پیوند چربی، یک روش جراحی زیبایی است که زمان ریکاوری (بهبود) دارد که باید برای آن برنامه‌ریزی کنید، و دستورالعمل‌های مراقبتی دارد که برای دستیابی به نتایج مطلوب و مورد نظر انجام آن‌ها لازم و حیاتی است.

ترجمه: تحریریه سایت کسب و کار بازده- کامروا ابراهیمی

منبع: womenshealthmag

تزریق چربی: ۵ حقیقت که باید درباره این جراحی پلاستیک طبیعی بدانید

نوشته های مرتبط

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


گرگی ناگهان وارد بیمارستان شد/ اما زمانی که پرستاران علت را فهمیدن، نتوانستند جلوی گریه...