«درخش بینی» گریبانگیر چی کسانی می‌شود؟


«درخش بینی» گریبانگیر چی کسانی می‌شود؟

به گزارش بهداشت نیوز (/fa/component/roojanews/frame.html?href=http://www.behdashtnews.ir): محمد طاهر رجبی جراح متخصص چشم و فوق تخصص جراحی پلاستیک ترمیمی چشم درباره بروز بیماری «درخش بینی» یا به اصطلاح دیدن لکه‌های نور در میدان دید چشم...

به گزارش بهداشت نیوز: محمد طاهر رجبی جراح متخصص چشم و فوق تخصص جراحی پلاستیک ترمیمی چشم درباره بروز بیماری «درخش بینی» یا به اصطلاح دیدن لکه‌های نور در میدان دید چشم اظهار کرد: علت‌های متفاوت زمینه ساز بروز انواع مختلف این بیماری شود؛ اما شایع‌ترین آن‌ها دیدن نقاط براق، به صورت جرقه‌ای است که به علت جدا شدن لایه‌های شبکیه از هم یا جدا شدن یکی از لایه‌های شبکیه از زجاجیه بروز میکند.

وی با اشاره به افزایش احتمال بروز این اختلالات در سنین بالا افزود: غالب مبتلایان این عارضه نمره‌های عینک بالا و منفی دارند؛ همچنین ابتلا به برخی بیماری‌ها مثل دیابت و ضربه به اطراف چشم می‌تواند باعث تشدید آن شود.

رجبی در مورد عوارض این اختلال چشمی بیان کرد: در بیشتر موارد این بیماری مشکل خاصی برای فرد به وجود نمی‌آورد و می‌توان آن را بخشی از روند طبییعی در تغییرات چشم و افزایش سن دانست؛ بروز این لکه‌های نور در اصل بر اثر رقیق شدن ژل داخل زجاجیه است.

این جراح متخصص چشم با تاکید بر لزوم مراجعه به پزشک در صورت مشاهده لکه‌های نوری و سایر علائم مشابه تصریح کرد: اگرچه احتمال کمی دارد، اما اگر این روند جدا شدن باعث آسیب رسانی و جدا شدن بخشی از شبکیه شود، با خونریزی شبکیه احتمال بروز خطر افزایش خواهد یافت؛ بنا براین نظارت یک پزشک متخصص به این روند طبیعی ضروری است.

وی با اشاره به بروز عارضه‌ای به نام مگس پرانی در مراحل پیشرفته این بیماری اظهار کرد: در مواردی که این علائم در سنین پایین‌تر، بدون برخورد ضربه و بدون شماره بالا چشم مشاهده شود؛ همچنین اگر با دیگر مشکلات مثل کاهش دید همراه باشد نشانه وجود بیماری‌های دیگری مثل مشکلات عصب بینایی و مشکلات شبکیه است که علائم و نشانه‌های مشابهی با این اختلال طبیعی دارد.

منبع: باشگاه خبرنگاران

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سلامت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ دوباره نخوابیدم افکار پریشون ریمیکس اینستا