جدیدترین و زیباترین مدل‌های مو برای آرایش موهای فر و حالت دار طبیعی


خانم‌هایی که موهای فر دارند معمولا برای آرایش موهای فر خود دچار دردسر و سردرگمی می‌شوند. داشتن موهای فر به معنای محدودیت در انتخاب مدل مو نیست و مهم‌تر از همه این که برای آرایش موهای فر لزومی به تغییر بافت موها هم نیست، فراموش نکنید که موهای فر یک نعمت خدادادی است و بهتر […] نوشته جدیدترین و زیباترین مدل‌های مو برای آرایش موهای فر و...

مهشید ۴ شهریور ۱۳۹۷ ۱۸:۰۰ 4
جدیدترین و زیباترین مدل‌های مو برای آرایش موهای فر و حالت دار طبیعی
0
جدیدترین و زیباترین مدل‌های مو برای آرایش موهای فر و حالت دار طبیعی

خانم‌هایی که موهای فر دارند معمولا برای آرایش موهای فر خود دچار دردسر و سردرگمی می‌شوند. داشتن موهای فر به معنای محدودیت در انتخاب مدل مو نیست و مهم‌تر از همه این که برای آرایش موهای فر لزومی به تغییر بافت موها هم نیست، فراموش نکنید که موهای فر یک نعمت خدادادی است و بهتر است قدر آن را بدانید و با صاف کردن و آسیب زدن به موهای زیبای خود ناشکری نکنید. بنابراین خانم‌هایی که به طور طبیعی موهای فر و حالت داری دارند لزوما نباید برای آرایش موهای خود سراغ صاف کردن بروند، بلکه مدل‌هایی وجود دارند که روی بافت طبیعی موهای فر زیبایی فوق العاده‌ای به وجود می‌آورند و ستارگان مد و موسیقی و سینما نیز از آن‌ها استفاده می‌کنند. در این مقاله اختصاصی از مجله قرمز چند نمونه از جدیدترین و زیباترین مدل‌های مو را برای آرایش موهای فر و حالت دار طبیعی به شما معرفی خواهیم کرد و روش اجرای این مدل‌ها را نیز شرح خواهیم داد.

چهره‌های شناخته شده فراوانی در دنیای سلبریتی‌ها وجود دارند که به طور طبیعی موهای حالت‌دار و فر دارند و این موهای فر و زیبا را به ویژگی خاص ظاهر خود تبدیل کرده‌اند، افرادی مثل ریهانا، لوپیتا نیونگو، یارا شهیدی، زندیا، شنل ایمان، روث نگا و چهره‌های دیگری که در عین حفظ بافت طبیعی موهای خود همیشه مدل‌های متنوع و زیبایی را برای آرایش موهای فر خود انتخاب می‌کنند. اگر شما هم جزو افرادی هستید که به طور طبیعی موهای فر دارید بهتر است اتومو را کنار بگذارید و به مدل‌های زیبایی که این افراد برای آرایش موهای خود انتخاب کرده‌اند توجه کنید، مدل‌هایی که روی موهای فر بهترین جلوه را دارند و بیشتر افرادی که موهای صاف و بی‌حالت دارند نمی‌توانند سراغ چنین مدل‌هایی بروند. با انتخاب کردن این مدل‌های ساده و زیبا هم آسیب کمتری به موهای خود وارد می‌کنید و هم موهای فر و زیبای خود را به بخشی از استایل و شخصیت خاص خود تبدیل خواهید کرد.

مدل رمانتیک برای آرایش موهای فر

این مدل جمع کردن موها در بالا اگرچه رمانتیک و خاص به نظر می‌رسد اما انجام دادن آن به طرز عجیبی ساده است. مهم‌تر از همه این که آرایش موها به این شکل هیچ نیازی به استفاده از حرارت روی آن‌ها ندارد و شما بدون آسیب زدن به موهای خود می‌توانید حالت رمانتیک و جذابی به آن‌ها بدهید. برای درست کردن موها در مدل رمانتیک مراحل زیر را دنبال کنید:

ابتدا موها را بشویید و پس از استفاده از کرم مخصوص موهای فر، اجازه دهید که با جریان هوا خشک شوند تا حالت فر آن‌ها به بهترین شکل مشخص شود. سپس موها را پشت سر، کمی پایین‌تر از تاج سر جمع کنید و به شکل دم اسبی درآورید. دم اسبی را دور پایه آن بپیچید و گرد کنید و با کمک سه چهار عدد سنجاق مویی، آن را محکم کنید. در انتها کمی اسپری مو بزنید تا حالت موها تثبیت شود، نگران نامرتبی قسمت جلوی موها نباشید چون همین نامرتبی است که حالت رمانتیکی به مدل موی شما خواهد داد.

جدیدترین و زیباترین مدل‌های مو برای آرایش موهای فر و حالت دار طبیعی

مدل دم اسبی از بالا برای موهای فر

این مدل مو از جذاب‌ترین مدل‌ها برای آرایش موهای فر است که بسته به موقعیت می‌تواند با آرایش سبک یا مجلسی، لباس مجلسی مشکی و یا لباس‌های اسپورت همراه شود. برای درست کردن موهای فر خود به این شکل کافی است مراحل زیر را دنبال کنید، خواهید دید که این کار بیشتر از سه دقیقه وقت شما را نخواهد گرفت:

ابتدا موها را در بالاترین نقطه ممکن جمع کنید و با یک کش لاستیکی روی تاج سر خود دم اسبی کنید. با کمک چند عدد سنجاق مویی که به طور عمودی به پایه دم اسبی متصل می‌شوند سعی کنید تا آن را بالا نگه دارید، این کار برای موهای فر ساده‌تر است چون موهای فر سبک‌تر هستند و تحت تاثیر وزن خود قرار نمی‌گیرند. برای این که حالت فر دم اسبی شما زیباتر شود نوک موها را با کمی کرم موی مخصوص موهای فر پوشش دهید. البته می‌توانید این کار را قبل از درست کردن موها هم انجام دهید.

جدیدترین و زیباترین مدل‌های مو برای آرایش موهای فر و حالت دار طبیعی

بافت یک طرفه برای آرایش موهای فر

این مدل موی زیبا شاید خاص و پیچیده به نظر برسد اما درست کردن آن بیش از یک دقیقه زمان نخواهد برد و برای موهای فر بلند بهترین گزینه است. برای این کار کافی است مراحل زیر را دنبال کنید:

ابتدا موهای مرطوب خود را با کمک اسپری یا کرم مخصوص موهای فر حالت دهید و اجازه دهید با جریان هوا خشک شوند. سپس فرق موها را جدا کنید و قسمت کمتر را به شکل بافت فرانسوی ببافید تا به پشت سر برسید. بافت مو را با سنجاق در این قسمت محکم کنید. بقیه موها را باز بگذارید تا روی بافت را بگیرند و حالت لایه لایه و زیبایی به موهای شما بدهند.

جدیدترین و زیباترین مدل‌های مو برای آرایش موهای فر و حالت دار طبیعی

مدل مرتب جمع شده در بالا

این مدل مو نه تنها برای مهمانی‌ها بهترین انتخاب است بلکه باعث می‌شود ساختار استخوانی چهره شما بیشتر مشخص شود و صورت لاغرتری داشته باشید. برای درست کردن موها به این شکل کافی است مراحل زیر را دنبال کنید:

ابتدا موها را برس بکشید تا حالتی یکدست و مرتب پیدا کنند. این برس کشیدن را به سمت عقب سر انجام دهید و موها را در بالاترین قسمت پشت سر جمع کنید و با یک کش محکم ببندید. دم اسبی را به دم قسمت تقسیم کنید و هر قسمت را دور پایه آن بپیچید تا حالتی پرپشت پیدا کند. سپس با چند سنجاق این گردی را محکم کنید و در انتها یک کش سر پارچه‌ای بزرگ دور آن ببندید. در مرحله آخر کمی اسپری روی موها بزنید تا وزی موها گرفته شود و موهای کوتاه آزاد اطراف آن حالت بگیرند.

جدیدترین و زیباترین مدل‌های مو برای آرایش موهای فر و حالت دار طبیعی

مدل نیمه باز نامرتب برای آرایش موهای فر

مدل‌های نیمه باز همیشه پرطرفدار هستند و خوشبختانه می‌توان آن‌ها را روی موهای فر هم پیاده کرد. برای آرایش موهای فر به شکل نیمه باز و نامرتب کافی است مراحل زیر را دنبال کنید:

ابتدا موها را از کنار گوش‌ها جمع کرده و به دو قسمت تقسیم کنید. قسمت جلویی را دم اسبی کرده و بالای سر خود جمع کنید. دم اسبی را دور پایه آن بپیچید و با سنجاق محکم کنید. بقیه موها را آزاد نگه دارید و حالت رمانتیک و نامرتبی به آن‌ها بدهید.

جدیدترین و زیباترین مدل‌های مو برای آرایش موهای فر و حالت دار طبیعی

بافت آفریقایی جمع شده در پایین

بافت آفریقایی یک روش بسیار جالب برای کنترل موهای فر است که البته نیاز به مهارت دارد و انجام آن زمانبر است. شما می‌توانید این نوع بافت را در منزل و یا در آرایشگاه انجام دهید و تا هفته‌ها آن را حفظ کنید:

پس از بافت آفریقایی موها، آن‌ها را پشت سر خود جمع کنید و با کش ببندید، یکی دوتا از بافته‌ها را آزاد بگذارید. بافته‌های آزاد را دور پایه دم اسبی یا گردی پشت سر خود بپیچید و در انتها با چند سنجاق آن‌ها را محکم کنید.

جدیدترین و زیباترین مدل‌های مو برای آرایش موهای فر و حالت دار طبیعی

استفاده از تل و هدبند برای آرایش موهای فر

برای خانم‌هایی که موهای فر کوتاه دارند استفاده از تل و هدبند بهترین روش برای کنترل حجم موها است که حالتی مینیمالیستی و مدرن به آن می‌دهد. برای درست کردن موها به این شکل کافی است مراحل زیر را دنبال کنید:

ابتدا موها را بشویید و وقتی هنوز خیس هستند از کرم حالت دهنده موهای فر استفاده کنید و فرهای خود را به شکل دلخواه مرتب کنید. در مرحله بعدی کافی است تل یا هدبند دلخواه خود را انتخاب کنید، می‌توانید از هر مدلی که دوست دارید و با استایل شما هماهنگی دارد استفاده کنید و کار آرایش موهای فر خود را با آن به پایان برسانید.

جدیدترین و زیباترین مدل‌های مو برای آرایش موهای فر و حالت دار طبیعی

مدل پیچ فرانسوی برای آرایش موهای فر

برای خانم‌هایی که فر موهای آن‌ها بازتر است و به اصطلاح موهای حالت‌دار دارند مدل پیچ فرانسوی بهترین گزینه است. این مدل بسیار ساده است و روی موهای خشک هم جواب می‌دهد. برای آرایش موهای فر به این شکل کافی است مراحل زیر را دنبال کنید:

ابتدا کمی شامپوی خشک روی ریشه موها اسپری کنید تا چربی اضافی آن گرفته شود و موها حجیم شوند. سپس موها را به صورت یک دم اسبی متوسط (نه بالا و نه پایین) جمع کنید و با سه عدد سنجاق مویی در یک طرف به طور عمودی آن‌ها را محکم کنید. با انگشتان خود به قسمت جلوی موها حالت دهید و موها را به طور عمودی گرد کرده و بپیچید و با سنجاق محکم کنید. در انتها کمی اسپری مو بزنید تا حالت موها تثبیت شود.

جدیدترین و زیباترین مدل‌های مو برای آرایش موهای فر و حالت دار طبیعی

عقب دادن موها به روش کلاسیک

اگر به دنبال یک روش کلاسیک برای آرایش موهای فر خود هستید این روش بهترین گزینه است و روی هر نوع بافت مویی جواب می‌دهد اما روی موهای فر حالت دار و حجیم ظاهر جذاب‌تری ایجاد می‌کند. برای درست کردن موها به این شکل مراحل زیر را دنبال کنید:

ابتدا موها را به عقب برس بزنید تا حالت بگیرند. سپس با یک ژل یا کرم حالت دهنده مو این حالت را تثبیت کنید و با چند سنجاق مویی در کناره‌ها کار خود را به پایان برسانید بدون آن که نیازی به استفاده از اسپری مو وجود داشته باشد.

جدیدترین و زیباترین مدل‌های مو برای آرایش موهای فر و حالت دار طبیعی

اگر این مقاله مورد توجه شما قرار گرفت می‌توانید مقالات مشابه را در بخش زیبایی در مجله قرمز شاخه مراقبت و زیبایی مو مطالعه کنید. انتقادات و پیشنهادات خود را نیز در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

منبع: Byrdie (ترجمه‌ و تألیف اختصاصی توسط مجله قرمز)

کپی شد

دیدگاه ها 0

دیدگاه بگذارید

Subscribe
اعلام کردن به
new follow-up commentsپاسخ های جدید به دیدگاه من

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه زیبایی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


سلام...