40میلیارد تومان پروژه در رفسنجان اجرا شد


40میلیارد تومان پروژه در رفسنجان اجرا شد

کرمان- ایرنا- فرماندار رفسنجان گفت: از شهریور ماه سال گذشته تاکنون بیش از 40 میلیارد تومان پروژه های مختلف در این شهرستان اجرا شده است.

به گزارش ایرنا ،علیار اسکندری نسب روز یکشنبه بمناسبت گرامیداشت هفته دولت در جمع خبرنگاران افزود: این پروژه ها و طرحها در همه زمینه ها از جمله ورزشی، بهداشت، آب، برق، گاز، جاده سازی، طرح های هادی در روستاها، زیرسازی و آسفالت معابر و غیره بوده است.
وی افزود: سال گذشته کار دو بانده شدن محور رفسنجان به نوق با 11 میلیارد تومان اعتبار آغاز شده که امیدواریم به زودی این عملیات به اتمام برسد و نیز 37 کیلومتر از محور داوران به رفسنجان که هر ساله در تصادفات تعداد زیادی کشته می شوند را شانه ‌سازی کردیم.
اسکندری نسب اضافه کرد: در منطقه ویژه اقتصادی یک هزار و 800 هکتار در بازه زمانی یاد شده، زمین گرفتیم که از این میزان 500 هکتار به ایجاد صنایع تبدیلی پایین دستی مس اختصاص یافته است.
فرماندار ادامه داد : به دنبال این هستیم که همه امکانات مورد نیاز مجتمع مس سرچشمه رفسنجان را بومی کنیم تا کالاهای خود را از داخل شهر تهیه کنند.
وی گفت: عملیات ساخت کارخانه رفسنجان دارو به عنوان یک پروژه بزرگ صنعتی در 6 ماه آینده اجرایی می‌شود و کارخانه تولید لوازم یکبار مصرف پزشکی هم در رفسنجان با سرمایه گذار آلمانی به زودی به نتیجه خواهد رسید که قرار است تولیداتش با برند ایرانی به دنیا صادر شود.
فرماندار رفسنجان اظهار داشت: بزرگترین دیتاسنتر خاورمیانه در منطقه ویژه اقتصادی تا دو ماه آینده به بهره برداری خواهد رسید و فاز اول فروکروم نیز به زودی مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت.
وی با اشاره به اینکه یکی از مشکلاتی که سال ‌ها این شهر از آن رنج می ‌برد بحث آرسنیک موجود در آب آشامیدنی است، افزود: با پیگیری انجام شده عملیات بزرگترین تصفیه‌ خانه آب آشامیدنی رفسنجان با اعتبار 80 میلیارد تومان امسال در هفته دولت آغاز و در هفته دولت سال آینده به بهره برداری می رسد.
شهرستان رفسنجان با وسعتی حدود هفت هزارو 678 کیلومتر مربع با بخش‌های مرکزی، نوق، کشکوئیه، فردوس و شهرهای رفسنجان، مس سرچشمه، کشکوئیه و بهرمان در یکصد کیلومتری شمال غرب استان کرمان قرار دارد.
7433/ 5054

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جوک،متن و اس ام اس بی ادبی و زناشویی شب جمعه (18+)