به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری برنا، به نقل از العالم، "سیدحسن نصرالله" دبیرکل حزب الله لبنان در مراسم سالگرد «آزادسازی دوم» با بیان اینکه جشن آزادسازی دوم، عید ملت، ارتش و مقاومت ماست، اظهارداشت: این مناسبت، عید دیگری برای آزادی و پیروزی است که معادله طلایی آن را ارتش، مردم و مقاومت بنا کردند.

وی با اشاره به اتفاقات 7 ساله گذاشته در منطقه تصریح کرد: آنچه که در منطقه ما در این بیش از 7 سال روی داد بسیار خطرناک و هولناک بود.

دبیرکل حزب الله تصریح کرد: اگر گروه‌های تروریستی تکفیری مانند داعش و جبهه النصره در سوریه و عراق پیروز می‌شدند، سرنوشت خود کشورهای عربی حوزه خلیج فارس چه می‌شد؟

سیدحسن نصرالله تاکید کرد: برخی‌ها به داعش و جبهه النصره دل خوش کرده بودند اما آنها باید بدانند همین گروه‌های تروریستی تکفیری، خونشان را مباح اعلام کرد.

وی پایه اصلی نبردها را نیروی جوانی و جوانان دانست و بیان داشت: اگر بخواهیم امروز تصمیم به شرکت در هر عملیاتی در سوریه اتخاذ کنیم مشاهده خواهیم کرد که جوانان ما در صحنه هستند زیرا پایه اصلی نبردها جوانان هستند.

دبیرکل حزب الله در تمجید از نیروهای جوان مقاومت گفت: این نسلی است که آگاهی، بصیرت و آمادگی برای جنگ را دارند. اگر ما امروز بخواهیم در هر گونه عملیاتی در سوریه شرکت کنیم، کافی است به جوانان اشاره کنیم.

سیدحسن نصرالله تاکید کرد: اهالی منطقه و مقاومت در زمان حمله تروریست ها با سرعت اقدام به اتخاذ تصمیم برای مقاومت در برابر گروه های تکفیری گرفتند.

وی یادآور شد: صهیونیست ها اکنون به دلیل نیروی انسانی و ناتوانی نسبت به جذب جوانان در بحران واقعی به سر می برد.

دبیرکل حزب الله تاکید کرد: ارتش صهیونیستی توانمندی اش را افزایش داده است اما از 2006 تا الان نتوانسته روحیه شکست در سربازانش را تغییر دهد.

سیدحسن نصرالله با اشاره به اینکه بیماری های روانی در سربازان ارتش صهیونیستی افزایش یافته است، تصریح کرد: این موضع شاخص خطرناکی برای صهیونیست ها است زیرا سال گذشته 44 هزار سرباز صهیونیست به روانپزشک مراجعه کردند.

وی ادامه داد: هفت سال است که می جنگیم و مردم ما احساس خستگی نکردند بلکه بیشتر از گذشته از ما حمایت و ما را تایید کردند.

دبیرکل حزب الله افزود: تا وقتی مردم ما خواستار آزادی و حاکمیت هستند جایی برای اشغالگران در لبنان نیست.

سیدحسن نصرالله تاکید کرد: آزادی دوم در بقاع و آزادی اول در جنوب نشان داد که جایی برای اشغالگران در لبنان نیست.

وی اعلام کرد که آمریکا مانع ورود ارتش لبنان برای مشارکت در جنگ علیه داعش در جرود عرسال شد و ارتش این کشور را تهدید کرده بود در صورت مشارکت در هرگونه جنگی علیه داعش، کمک‌های مالی به آن را قطع خواهد کرد.

سیدحسن نصرالله اعلام کرد: کسانی که داعش را در سوریه شکست داد، کسانی هستند که با آن مبارزه کردند، نه آمریکایی‌ها.

دبیرکل حزب الله لبنان اعلام کرد: هر بار که داعش در منطقه‌ای در سوریه محاصره می‌شد، بلافاصله جنگنده‌های آمریکایی برای نجات داعشی‌ها اقدام می‌کردند.

وی افزود: چگونه می توان به آمریکایی اتکا کرد که نفاق در بین جوامع ایجاد کرده اند و قدس را از گفت و گوها حذف کرده است.

سیدحسن نصرالله گفت: آمریکایی ها از طریق نمایش شیمیایی برای حمله به کشور سوریه آماده می شوند از همین رو اطلاعات به دست آمده نشان می‌دهد که مقدماتی درباره حملات شیمیایی دروغین در سوریه با هدف حمله به این کشور و حمایت از تروریست‌ها فراهم شده است.

دبیرکل حزب الله لبنان اظهارداشت: غرب آماده نمایش شیمیایی برای حمله به کشور سوریه می شود اما در برابر جنایات ضد کودکان یمن سکوت کرده است.

اگر ترامپ ساقط شود پرونده های نتانیاهو بازخواهد شد.