ایران و سوریه سند همکاری دفاعی امضا کردند


ایران و سوریه سند همکاری دفاعی امضا کردند

سند موافقت‌نامه همکاری‌های دفاعی و فنی بین ‌وزارتخانه‌های ‌دفاع جمهوری اسلامی ایران و جمهوری عربی سوریه یکشنبه شب با حضور وزرای دو کشور به امضا رسید.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، امیر سرتیپ امیر حاتمی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران و سپهبد العماد علی ایوب، وزیر دفاع سوریه بعد از مذاکرات سند موافقت‌نامه همکاری‌های دفاعی و فنی بین دو کشور را امضاء کردند. براساس این گزارش، در این سند بر گسترش همکاری‌های دفاعی و نظامی بین دو کشور ایران و سوریه تاکید شده است.

وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران با اشاره به امضای این سند همکاری نظامی، گفت: ‌این موافقت‌نامه زمینه‌های گسترده‌ای را فراروی همکاری‌ها دو جانبه قرار می دهد. سوریه از مرحله جنگ عبور کرده و وارد مرحله بازسازی شده است.

وی ادامه داد: این موافقت‌نامه دفاعی و فنی پیش‌رو زمینه‌های حضور، مشارکت و همکاری‌های دوجانبه تهران و دمشق را تعریف خواهد کرد.

پیروزی‌های بزرگ علیه تروریسم با حمایت ایران رقم خورده است

وزیر دفاع‌ سوریه نیز گفت: در سایه حمایت‌ها و همکاری با جمهوری اسلامی ایران بود که پیروزی‌های بزرگ علیه گروه های تروریستی و حامیان آنها رقم خورده است.

سپهبد علی ایوب با اشاره به امضای این سند همکاری دفاعی اظهار کرد: در این همکاری‌های دو جانبه منافع ملی خودمان را محقق خواهیم کرد و ‌به هیچ طرف و کشوری اجازه نخواهیم داد به روابط محکم و استوار دو کشور خدشه‌ای وارد کنند. دمشق بر این باور است که سیاست تنها منافع ملی نیست، بلکه به اصول و ارزش‌هایی استوار است که بین ایران و سوریه پابرجاست.

به گزارش ایمنا، وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران روز یکشنبه -۴ شهریور- برای سفری دو روزه وارد دمشق پایتخت سوریه شد. امیر حاتمی در بدو ورود در فرودگاه بین المللی دمشق مورد استقبال همتای سوری، مقام های وزارت دفاع سوریه، سردار علی نژاد وابسته نظامی و جواد ترکابادی سفیر جمهوری اسلامی ایران قرار گرفت.

امیر حاتمی همچنین با بشار اسد، رییس جمهوری سوریه نیز دیدار و گفت و گو کرده است. مصطفی کواکبیان، عضو کمیسیون سیاست خارجی و امنیت ملی مجلس شورای اسلامی نیز به همراه جمعی از مقام های لشکری در این سفر امیر حاتمی را همراهی می کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شعر لطف حق به صورت داستان + متن شعر