آموزش مرحله به مرحله تهیه جامبو شلز


آموزش مرحله به مرحله تهیه جامبو شلز

ماکارونی جامبوشلز یا ماکارونی گوش فیل یکی از غذا‌های خوشمزه و همه پسند مناسب برای مهمانی و تولد است که علاوه بر تهیه راحت و آسان این غذای خوشمزه، سرو پاستای گوش فیل نیز بسیار راحت است.

آموزش مرحله به مرحله تهیه جامبو شلز
ماکارونی جامبوشلز یا ماکارونی گوش فیل یکی از غذا‌های خوشمزه و همه پسند مناسب برای مهمانی و تولد است که علاوه بر تهیه راحت و آسان این غذای خوشمزه، سرو پاستای گوش فیل نیز بسیار راحت است. پاستای جامبو شلز را می‌توانید با مواد مختلفی از جمله سبزیجات و یا گوشت تهیه کنید که در این مطلب یکی از روش‌های طرز تهیه جامبو شلز خوشمزه را به صورت مرحله به مرحله آماده کرده‌ایم.


مواد لازم برای تهیه جامبو شلز:

ماکارونی جامبو شلز: یک بسته
گوشت چرخ کرده: ۲۵۰ گرم
جعفری: ۵۰ گرم
فلفل دلمه‌ای: یک عدد
رب گوجه فرنگی: سه قاشق غذاخوری
روغن مایع: به مقدار لازم
پنیر پیتزا: یک بسته
نمک: به مقدار لازم
فلفل: به مقدار لازم
زرد چوبه: به مقدار لازم
دارچین: به مقدار لازم
ادویه کاری: به مقدار لازم
آویشن: به مقدار لازم
زنجبیل: به مقدار لازم

طرز تهیه جامبو شلز


برای تهیه جامبو شلز در ابتدا یک قابلمه مناسب را از آب پر کنید و روی حرارت قرار دهید تا آب به جوش بیاید، سپس کمی نمک و روغن مایع داخل آب بریزید و جامبوشلز‌ها را داخل آب جوش ریخته، و اجازه دهید ۱۰ دقیقه ماکارونی‌ها بپزد و سپس آن‌ها را آبکش کرده و با آب سرد بشویید.

نکته: اضافه کردن روغن به آب به این دلیل است که ماکارونی‌ها به هم نچسبند.

بعد از آماده شدن جامبو‌ها نوبت به تهیه مواد داخل جامبو می‌رسد که در ابتدا باید پیاز را به صورت نگینی خرد کرده و سپس داخل روغن سرخ کتید. زمانی که روغن تغییر رنگ داد و از حالت خامی درآمد گوشت چرخ کرده را به پیاز اضافه کرده و تفت دهید.

بعد از تفت دادن گوشت، زردچوبه، فلفل، دارچین، زنجبیل، ادویه کاری، آویشن و نمک را به میزان کم و دلخواه به گوشت اضافه کنید تا گوشت مزه‌دار شود. سپس یک قاشق رب به مواد اضافع کردع و تفت دهید تا رب رنگ بیاندازد.


در این مرحله جعفری و فلفل دلمه‌ای را خرد کرده و به مواد آماده شده اضافه کنید، بعد از تفت خوردن جعفری و فلفل دلمه‌ای، کمی آبلیمو و آب به مخلوط اضافه کرده و اجازه دهید مخلوط چنند دقیقه‌ای بپزد.

در این میان، برای تهیه سس جامبو سلز در ابتدا ظرف کوچکی انتخاب کرده و مقداری روغن داخل ظرف بریزید سپس یک قاشق رب داخل روغن بریزید و تفت دهید تا رب رنگ بیاندازد و سپس ادویه‌های دلخواه خود را به رب بیافزایید. بعد از اضافه کردت ادویه، کمی آبلیمو و آب به سس اضافه کرده و اجازه دهید سس چند جوش بخورد.

مایه‌ی گوشتی را که آماده کرده‌اید با یه قاشق کوچیک داخل جامبو‌ها ریخته و به میزان دلخواه روی جامبو را با پنیر پیتزا بپوشانید، در آخر سس را روی جامبو‌ها بریزید به طوری که روی ماکارونی‌ها پوشیده شود.

در این مرحله از طرز تهیه جامبو شلز جامبو‌های حاضر شده را به مدت ۱۰ دقیقه داخل فر با دمای ۱۸۰ درجه سانتی‌گراد قرار دهید. بعد از این کار جامبو شلز شما آماده شده و می‌توانید آن را برای خانواده و یا مهمانان خود سرو کنید.
منبع:صورتی ها

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آشپزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تبریک تولد به خواهر اردیبهشت ماهی + عکس نوشته زیبا تبریک تولد