روش ساخت گردنبند بسیار شیک


روش ساخت گردنبند بسیار شیک

همه خانم ها علاقه زیادی به استفاده کردن از جواهرات و بدلیجات تزیینی دارند. به همین دلیل امرز در این مطلب ساخت گردنبند رزینی بسیار زیبا و راحت آموزش داده می شود. این گردنبند نیاز به وسایل خاصی ندارد و به راحتی قابل اجرا است. روش آموزش داده شده در این مطلب به قدری جذاب و ساده است که می توانید تنوع بالایی به کار خود داده و انواع گردنبند را...

روش ساخت گردنبند بسیار شیک

همه خانم ها علاقه زیادی به استفاده کردن از جواهرات و بدلیجات تزیینی دارند. به همین دلیل امرز در این مطلب ساخت گردنبند رزینی بسیار زیبا و راحت آموزش داده می شود. این گردنبند نیاز به وسایل خاصی ندارد و به راحتی قابل اجرا است.

روش آموزش داده شده در این مطلب به قدری جذاب و ساده است که می توانید تنوع بالایی به کار خود داده و انواع گردنبند را برای خود بسازید. می توانید طرح ها و مدل های مختلف و زیبایی را به کار ببریدو گردن بند های متنوع و جذابی را بسازید.

این آموزش نیاز به وسایل کمی دارد. شما می توانید از سر های فلزی نوشابه برای این کار استفاده کنید. مگر در شرایطی که دوست نداشته باشید گردنبند شما گرد باشد. در این صورت باید قالب دیگری برای گردنبندتان درست کنید.

روش ساخت گردنبند بسیار شیک

وسایل لازم برای ساخت گردنبند سر فلزی بطری نوشابه یک ابزار برای سوراخ کردن فلز سیم فلزی رنگ آکریلیک اپوکسی رزین شفاف خلال دندان کاغذ مومی مراحل ساخت گردنبند مرحله ۱: آماده کردن قالب

روش ساخت گردنبند بسیار شیک

اگر تمایل دارید از درب بطری نوشابه به جای قالب فلزی استفاده کنید، اولین گام این است که آن را آماده کنید. هر چند که قابل های آماده قیمت زیادی ندارند و سهولت کار را بیشتر می کنند.

در هر صورت انتخاب با شماست. امکان ساخت قابل با ورق های فلزی نیز وجود دارد. اگر دوست ندارید که قابل گردنبندتان گرد باشد، استفاده از این ورق ها به شما کمک می کند.

باید بر روی یکی از برآمدگی‌ های لبه درب بطری سوراخی را به وجود آورید. دقت کنید که با وجود نرم بوده این درب ها آسیبی به آن وارد نکنید.

روش ساخت گردنبند بسیار شیک

سیم فلزی یا سیم آویز که به صورت آماده در بازار وجود دارد را از این سوراخ رد کنید. حالا باید سیم آویز آماده را در این سوراخ قرار دهید. سر سیم فلزی را با استفاده از یک دم باریک گرد کرده و از سوراخ روی قالب فلزی رد کنید.

حالا سیم را از طرف داخل قالب محکم و ثابت کنید. می توانید برای این کار از چسب استفاده کنید. به هر حال مهم این است که این سیم در جای خود ثابت و محکم قرار بگیرد.

مرحله ۲ : رنگ کردن قالب ها

روش ساخت گردنبند بسیار شیک

برای این کار دو روش وجود دارد:

یا این که کل قالب را به صورت یکدست رنگ کنید.

یا این که به صورت ترکیبی و حالت ابر و بادی قابل را رنگ کنید.

در هر حال باید این کار را در این مرحله انجام دهید. از رنگ آکریلیک استفاده کرده و قالب ها را رنگ کنید.

اگر از حالت اب رو بادی استفاده می کنید باید رنگ پایه را از رنگ‌ های تیره تر انتخاب کرده و رنگ های روشن تر را برای روی ان ها به کار برید.

چند قطره رنگ را داخل قالب ریخته و با استفاده از خلال دندان یا چوب کبریت رنگ ها را در هم کنید.

از خلاقیت خود استفاده کنید هزاران طرح و مدل را می توانید با این روش درست کنید. من ایده ای دیگر نیز برای شما دارم. می توانید از انواع مهره ها و یا گل های خشک شده در داخل قابل استفاده کنید.

مطمئن باشید این روش هم بسیار زیبا می شود.

حالا باید کمی صبر پیشه کنید تا رنگ های شما کاملا خشک شوند. برای ادامه کار عجله نکنید. تا زمانی که مطمئن نشدید که رنگ شما کاملا خشک نشده نباید وارد مرحله بعد شوید.

مرحله ۳: قالب ها را از رزین پر کنید.

روش ساخت گردنبند بسیار شیک

رزین اپوکسی که در ساخت زیورآلات تزیینی به کار می رود در تمامی فروشگاه های لوازم هنری پیدا می شود. البته جایگین های دیگری نیز برای این ماده وجود دارد. اما مطمئنا استفاده از رزین کار را بسیار شکیل تر می کند.

برای پر کردن قالب ها از کاغذ مومی یا کاغذ روغنی استفاده کنید. برای این کار کاغذ را بر روی یک سطح صاف پهن کنید. قالب ها را روی کاغذ قرار دهید. قبل از این که داخل قالب را از رزین پر کنید باید از تمیز بودن سطح کار مطمئن شوید.

حتی ذره کمی از آلودگی و گرد و غبار موجب می شود تا رزین روی رنگ چسبیده نشود. پی روی آویزها را به خوبی تمیز کرده و سپس داخل آن ها را از رزین پر کنید.

می توانید برای بالا بردن سهولت کار چندین سکه را روی هم قرار داده و سپس قالب را روی آن ها بگذارید. این کار باعث می شود تا قالب بالاتر آمده و تمرکز شما برای پر کردن ان ها بیتر شود.

دقت کنید که به قدری رزین اضافه کنید که روی آویز یک برآمدگی شکل بگیرد. به هیچ عنوان تا حد لبریز شدن قالب را پر نکنید.

حالا باید کمی صبر کنید تا رزین سفت شود.

رزین زود خشک شده و قابل استفاده می باشد. بعد از خشک شدن کافی است تا کار خود را از یک زنجیر آویز کنید و از دیدن و استفاده کردن از آن لذت ببرید.

منبع:

http://www.instructables.com

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه جواهرسازی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟