از نقشه و طرح شماره دوزی ایده بگیرید


طرح شماره دوزی شماره دوزی یکی از هنرهای زیبایی است که به کمک آن می‌توان انواع زیورآلات و وسایل تزئینی را با آن درست کرد. طرح شماره دوزی، موضوع این نوشته است؛ زیرا شماره دوزی بدون آشنایی با طرح شماره دوزی و داشتن طرح امکان‌پذیر نیست. از شما می‌خواهیم تا انتهای این مطلب همراه ما باشید. شماره...

از نقشه و طرح شماره دوزی ایده بگیرید

طرح شماره دوزی

شماره دوزی یکی از هنرهای زیبایی است که به کمک آن می‌توان انواع زیورآلات و وسایل تزئینی را با آن درست کرد. طرح شماره دوزی، موضوع این نوشته است؛ زیرا شماره دوزی بدون آشنایی با طرح شماره دوزی و داشتن طرح امکان‌پذیر نیست. از شما می‌خواهیم تا انتهای این مطلب همراه ما باشید.

از نقشه و طرح شماره دوزی ایده بگیرید

شماره دوزی چیست؟

شماره دوزی، به گلدوزی و سوزن دوزی شباهت دارد. شماره دوزی نوعی دوخت سوزن دوزی روی پارچه مخصوص و سوراخ‌دار است. در شماره دوزی از ضربدر برای پر کردن سوراخ‌ها استفاده می‌شود. دوخت در شماره دوزی به کوبلن دوزی هم شباهت دارد؛ ولی در کوبلن فقط از کوک استفاده می‌شود؛ اما در شماره دوزی باید مربع‌های پارچه به صورت ضربدر و قطری پر می شوند. نخ شماره دوزی همان نخ کوبلن است که در چندین رنگ وجود دارد.

از نقشه و طرح شماره دوزی ایده بگیرید

وسایل مورد نیاز برای شماره دوزی

پارچه‌های مخصوص شماره دوزی: این پارچه‌ها به صورت مربع مربع است و بر اساس کانت سایز بندی میشوند. تعداد مربع‌ها در هر ۲.۵ سانت رو کانت می‌گویند. نخ شماره دوزی: همان نخ کوبلن دوزی است و از خرازی‌ها می‌توان آن را تهیه کرد. قیچی شماره دوزی: بهتر است از قیچی‌هایی استفاده کنید که نوکی ظریف دارند. سوزن: از سوزن کوبلن دوزی می‌توانید استفاده کنید. کارگاه : از کارگاه برای محکم نگه داشتن پارچه استفاده می‌کنیم تا جمع نشود و برای دوخت با مشکل روبرو نشویم. کارگاه‌ها از نظر سایز و شکل متفاوت هستند و از آنها به عنوان قاب کار استفاده می‌شود. طرح شماره دوزی : طرح شماره دوزی همان شکلی است که به کمک نخ و سوزن روی پارچه در‌می‌آورید. در این نوشته با طرح شماره دوزی بیشتر آشنا خواهید شد. از نقشه و طرح شماره دوزی ایده بگیریدطرح شماره دوزی چیست؟

طرح شماره دوزی، همان چیزی است که در نهایت آن را روی پارچه پیاده سازی خواهید کرد. قبل از شروع دوخت، دستورات راهنمای هر طرح را باید به‌دقت مطالعه کنید. طرح شماره دوزی به شما خواهد گفت چگونه محل گلدوزی را روی پارچه علامت بگذارید و از چه نقطه‌ای روی نقشه باید دوخت را شروع کنید. شما باید نقطه شروع را روی نقشه با مداد علامت بگذارید تا بتوانید بعداً آن را پاک کنید. از نقطه صحیح دوخت را شروع کنید و به‌طرف خارج ادامه دهید. راهنما همچنین تعداد خانه‌‌های پارچه را که شما باید با هر دوخت آن را پر کنید در اختیار شما قرار می‌دهد تا طرح شما در اندازه صحیح دوخته شود. ابتدا طرح مورد نظر را انتخاب کرده و تعداد خانه‌های آن را می‌شماریم و با توجه به علامت‌های طرح، شروع به دوختن می‌کنیم.

در ادامه مطلب تعدادی از طرح‌های شماره دوزی را خواهید دید. بهتر است طرح شماره دوزی را پرینت بگیرید و با استفاده از خانه‌های پر شده در الگو کار شماره دوزی را انجام بدهید.

این قوری زیبا را ببینید:

از نقشه و طرح شماره دوزی ایده بگیرید

این فنجان زیبا را هم ببینید:

از نقشه و طرح شماره دوزی ایده بگیرید

ترکیب قلب و گل را می پسندید؟

از نقشه و طرح شماره دوزی ایده بگیرید

از نقشه و طرح شماره دوزی ایده بگیرید

در این نوشته با طرح شماره دوزی و الگوهایی زیبا برای شماره دوزی آشنا شدید. این طرح‌ها به شما کمک می‌کنند که در شماره دوزی موفق شوید. با دیگر مطالب وبلاگ هنری همراه باشید.

از نقشه و طرح شماره دوزی ایده بگیرید

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه شماره دوزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج