اصول ابتدایی و لوازم مورد نیاز هویه کاری روی نمد


هویه کاری یکی از هنرهای زیبا و پرطرفدار می باشد که بیشتر خانم های ایرانی میل و اشتیاق وافری برای انجام آن دارند.  از این رو در این مطلب سعی شده تا اصول ابتدایی و لوازم مورد نیاز هویه کاری را برای شما عزیزان هنر دوست بیان کنیم. لوازم مورد نیاز هویه کاری دستگاه هویه ترجیحا 100 یا 200 وات پایه هویه برای قرار دادن دستگاه...

اصول ابتدایی و لوازم مورد نیاز هویه کاری روی نمد

هویه کاری یکی از هنرهای زیبا و پرطرفدار می باشد که بیشتر خانم های ایرانی میل و اشتیاق وافری برای انجام آن دارند. از این رو در این مطلب سعی شده تا اصول ابتدایی و لوازم مورد نیاز هویه کاری را برای شما عزیزان هنر دوست بیان کنیم.

لوازم مورد نیاز هویه کاری

دستگاه هویه ترجیحا ۱۰۰ یا ۲۰۰ وات

پایه هویه برای قرار دادن دستگاه هویه

پارچه قابل سوختن مانند ساتن یا نمد

لایی چسب

شیشه به عنوان زیر دستی

شابلون در طرح ها و اندازه های مختلف

اصول ابتدایی هویه کاری

در این هنر از دستگاه هویه برای برش دادن پارچه و طرح دادن آن استفاده می شود. بنابراین بسیار مهم است که هویه مناسب این کار انتخاب شود.

اصول ابتدایی و لوازم مورد نیاز هویه کاری روی نمد

در تصویر بالا یک هویه ۸۰ واتی نسوز مشاهده می کنید که برای هنر هویه کاری بسیار مناسب است. سر این هویه با آلیاژ مخصوصی روکش شده است. این آلیاژ مانع از این می شود که نوک هویه اکسیده شده و حالت چسبندگی به خود بگیرد.

هویه مدادی و هویه تنفنگی ۸۰، ۱۰۰ یا ۲۰۰ وات برای این هنر بسیار مناسب است. سعی کنید بعد از هر بار استفاده از دستگاه آن را در پایه مخصوص خود قرار دهید تا از این طریق از بروز اتفاقات ناخواسته مانند سوختگی جلوگیری کرده و طول عمر دستگاه را نیز بالا ببرید.

اصول ابتدایی و لوازم مورد نیاز هویه کاری روی نمد

شابلون ها هم الگوهای فلزی هستند که خوشبختانه در بازار طرح ها و مدل های بسیار متنوع و زیبایی از آن ها وجود دارد. متناسب با نوع و طرح کار خود آن ها را انتخاب کرده و از آن ها استفاده کنید.

توصیه میکنم افراد تازه کار از شابلون های کوچک برای شروع استفاده کنند. به این ترتیب مهارت خود را بالا برده و کار با شابلون های بزرگ برایتان راحت تر می شود.

شروع هویه کاری

برای شروع به کار باید در ابتدا اندازه رومیزی یا هرچیزی را که قصد درست کردن آن را دارید گرفته و ابعاد آن را روی پارچه پیاده کنید.

فرض میکنیم قصد دارید یک کیف موبایل نمدی درست کنید. در ابتدا باید اندازه موبایل را گرفته و روی پارچه نمدی پیاده کنید.

اصول ابتدایی و لوازم مورد نیاز هویه کاری روی نمد

همانگونه که در تصویر می بینید، نمد را در اندازه دلخواه بریده و شابلون مورد نظر را روی آن گذاشته و به وسیله هویه طرح بیندازید.

پارچه های ساتن را باید قبل از شروع به کار حتما لایی چسب یا زانفیکس زده و سپس مورد استفاده قرار دهید.

فراموش نکنید که قبل از استفاده از هویه حتما شیشه ذکر شده در وسایل لازم را زیر کار قرار دهید.

هویه را که از قبل گرم کرده اید، به صورت ۹۰ درجه گرفته و دور تا دور شکل را توسط دستگاه هویه برش دهید. دقت کنید که حین انجام کار شابلون و هویه را باید روی پارچه کمی فشار دهید تا بدینوسیله لایه های پارچه به هم بچسبند.

اصول ابتدایی و لوازم مورد نیاز هویه کاری روی نمد

بهتر است برای بالا بردن سطح مهارت خودتان در هویه کاری از پارچه های غیر قابل مصرف استفاده کرده و به صورت مکرر توسط شابلون روی پارچه ها طرح بیندازید. برای شروع کار پارچه های نمدی بهترین گزینه هستند.

اگر هویه نسوز ندارید و از هویه های معمولی استفاده می کنید، هر چند وقت با یک پارچه نخی تمیز به آرامی دور نوک هویه را تمیز کنید. با این کار اطراف کار شما به هیچ وجه کثیف و سیاه نمی شود.

برای این کار فقط باید صبور باشید و تمرین کنید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه هویه کاری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


در مسکو عدم واکنش سران شورای اروپا به حمله تروریستی در کروکوس را شرم آور خواندند