شرایط مهاجرت و اخذ اقامت در کشور کانادا


کشور کانادا یکی از پیشرفته ترین و مفرح ترین کشورها می باشد که باعث شده از اولین مقصدهای افراد در سراسر دنیا برای اقامت باشد.

شرایط مهاجرت و اخذ اقامت در کشور کانادا

سالیانه آمار درخواست برای مهاجرت به کانادا بیشتر میشود. راه های زیادی از جملهسرمایهگذارییاکارآفرینی،حرفه و تخصص، خانواده و ... برای مهاجرت و دریافت اقامت کانادا وجود دارد که در ادامه این راه ها بررسی شده است:

سرمایهگذاریاستانییاکارآفرینی

یکی از بهترین راه های اخذ اقامت، سرمایه گذاری در کانادا میباشد ولی شرایطی دارد که باید رعایت شوند. سرمایه گذار باید شخصا در امور روزانه موسسه و محلی که سرمایه گذاری را انجام داده، دخیل باشد. باید سابقه مدیریت شرکت یا موسسه خود و یا قسمتی از مدیریت یک شرکت یا موسسه را داشته باشد. سرمایه گذار حداقل یک هفته به استان مقصد مورد نظر خود سفر کند تا از شرایط به طور کامل آگاهی پیدا کند و همچنین مصاحبه های لازم را انجام دهد و از پروژه خود دفاع کند و بعد از قبولی در مصاحبه پروژه خود را عملی کند. پس از اجرا و اتمام پروژه در استان مورد نظر، از دولت مرکزی اجازه اقامت صادر خواهد شد. برای مهاجرت به کانادا از طریق سرمایه گذاری در هر استان، دارا بودن حداقل استاندارد های سرمایه گذاری مورد نیاز میباشد که قبل از تایید نهایی و بعد از ارسال مدارک، مشخص میشود.

تخصصکاری

اگر فرد بتواند در تخصص و تجربه کاری که مورد قبول NOC باشد، امتیاز کافی کسب کند و همچنین سن، تحصیلات و ... را داشته باشد می تواند برای اقامت درخواست خود را بفرستد. شانس قبولی برای این درخواست موقعی بیشتر می شود که از طرف یک شرکت معتبر در کانادا درخواست کار داشته باشد.

اگر فرد از طرف یک شرکت کانادایی استخدام شده باشد و تایید اداره کار کانادا را دریافت کند، با ارائه مدارک لازم در مورد میزان دانش زبان و تجربه کار حرفه ای، میتواند برای مهاجرت اقدام کند.

مهاجرتبهکبک

اگر درخواست مهاجرتی که به دولت فدرال کانادا فرستاده میشود رد شود میتوان از طریق ایالت کبک اقدام کرد. اگر فرد متقاضی امتیاز لازم را داشته باشد میتوان از طریق پرونده مهاجرت در کبک، دوباره پرونده بررسی شود.

همچنین اگر خانواده و یا فامیل در کانادا سیتیزن باشند، می تواند از طریق آن ها برای مهاجرت اقدام کرد.

جهت دریافت اقامت با هر کدام از موارد ذکر شده و یا ویزای کانادا، نیاز است که ابتدا در سفارت کانادا، با فرد متقاضی مصاحبه انجام شود. در این مصاحبه که به صورت حضوری صورت می گیرد، از تمامی اطلاعات شخصی، حرفه ای و شغلی سوال پرسیده میشود. پس از این مصاحبه، یک مصاحبه دیگر که شامل سه سوال است اغاز میشود. اولین سوال در مورد اطلاعات عمومی فرد متقاضی از کشور کانادا و قوانین است. دومین سوال راجه به هدف متقاضی از مهاجرت به کانادا و سومین سوال درباره برنامه های متقاضی پس از مهاجرت به این کشور است. توصیه می شود در تمام مراحل مصاحبه تمام پاسخ ها صادقانه داده شوند. یکی از مواردی که در جلسه مصاحبه حضوری بسیار مهم است، تسلط بر زبان انگلیسی است. این مورد به شدت مورد توجه است و اگر متقاضی تسلط کافی بر زبان انگلیسی داشته باشد امتیاز بالایی خواهد گرفت. موارد دیگری که باید حتما رعایت شوند، حفظ خونسردی و آرامش است. ممکن از فرد مصاحبه کننده جو مصاحبه را به جوی پر از استرس تبدیل کند؛ متقاضی باید بتواند خونسردی خود را حفظ و با اعتماد بنفس بالا به سوالات جواب دهد. توصیه می شود متقاضی در روز مصاحبه بهترین لباس ها را بپوشد، مرتب و وقت شناس باشد و در کل با بهترین ظاهر خود در جلسه مصاحبه حاضر شود.

اگر شما هم یکی از افرادی هستید که قصد مهاجرت به کشور کانادا را دارید، میتوانید جهت مشاوره در خصوص مهاجرت، با کارشناسان ویزا موندیال مشورت کنید.www.visamondial.com با سابقه ای درخشان در زمینه مهاجرت، راه امن و مطمئنی برای شما و خانواده تان از ابتدای راه تا اخذ اقامت کانادا می باشد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


«اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج»، بهترین دعا و ظهور بزرگ‌ترین جایزه لیله الرغائب...