نماینده مجلس: رئیس جمهور برای بگم بگم، تریبون زیاد دارد


نماینده مجلس: رئیس جمهور برای بگم بگم، تریبون زیاد دارد

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی گفت: انتظار ما از آقای رئیس جمهور این است که در جلسه سوال در نهایت متانت و با اصل اغناء در رابطه با موضوعات مطرح شده به سوالات پاسخ دهد و الا برای بگم بگم، آقای رئیس جمهور تریبون‌های بسیاری را در اختیار دارد.

خبرگزاری فارس:احمد علیرضا بیگی نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی با اشاره به طرح سوال رئیس جمهور در جلسه فردای مجلس گفت: سوال از رییس جمهور طبق قانون اساسی طبق اختیارات مجلس است که مجلس براساس تکالیفی که طبق قانون اساسی توسط مردم عهده‌دار شده موضوع سوال از رئیس جمهور را مطرح کرده است.

وی افزود: در جلسه فردا هم سوال کنندگان مسائل و مشکلات مردم را که در سوالات آمده باید آن‌ها را مطرح کند و هم رئیس جمهور باید در چهارچوب سوالات مطرح شده و برای اقناء جامعه به این سوالات پاسخ دهد و این موضوع قطعاً به نفع جامعه خواهد بود.

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی اظهارداشت: طرح مسائل در چهارچوب مسائل مطرح شده در جلسه فردا باعث می‌شود تا کسانی که تردید‌ها و ابهاماتی را در مورد عملکرد دولت دارند از این طریق قانع شوند و یا حتی اگر مشکلی هم وجود دارد دولت بر اساس مطالب مطرح شده برای رفع مشکل چاره‌ای بیاندیشد.

علیرضا بیگی خاطرنشان کرد: در شرایط فعلی کشور بسیاری از مردم نسبت به کارکرد دولت علامت سوال‌های زیادی را در ذهن دارند و مردم باید امکان این را داشته باشند که حرفشان از جانب یک موضع رسمی و قانونی خطاب به دولت زده شود و بدین ترتیب آن‌ها احساس کنند که افرادی در داخل حاکمیت هستند که مسائل آن‌ها را بیان می‌کنند.

وی افزود: انتظار ما از آقای رئیس جمهور این است که در جلسه سوال در نهایت متانت و با اصل اغناء در رابطه با موضوعات مطرح شده به سوالات پاسخ دهد و الا برای بگم بگم، آقای رئیس جمهور تریبون‌های بسیاری را در اختیار دارد.

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی اظهارداشت: همانطور که گفتم آقای رئیس جمهور برای بگم بگم، تریبون کم در اختیار ندارد، اما جلسه سوال فردا در مجلس، جلسه پاسخ است و ما به عنوان نمایندگان ملت منتظریم که پس از طرح سوال و پاسخ از سوی رئیس جمهور شاهد آرامش بیشتر جامعه باشیم.

علیرضا بیگی خاطرنشان کرد: برخی‌ها موضوع سوال از رئیس جمهور را اینگونه مطرح می‌کنند که این کار در جهت تزلزل دولت است که اصلاً اینگونه نیست. دولت دارای پشتوانه‌های قانونی است به ویژه اینکه طبق خط مشی‌ای که مقام معظم رهبری ارائه کرده‌اند باید دولت با قدرت و استحکام بماند و به کار خود ادامه دهد و نباید احساس ضعف و تزلزل کند، اما این مسئله و بیان رهبر معظم انقلاب در این خصوص به این معنا نیست که بگوییم که مجلس باید تعطیل شود و مجلس نباید به تکالیف خود عمل کند ما براساس رسالتی که ملت ایران به ما سپرده به وظیفه خود عمل می‌کنیم.

وی افزود: پاسخ‌های آقای رئیس جمهور در جلسه فردا راهگشای حرکت‌های بعدی ما در خصوص پیگیری مطالبات مردم خواهد بود و آرزو می‌کنیم که آقای رئیس جمهور از این امتحان سربلند بیرون بیاید.

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی در پایان گفت: موضوع استیضاح وزیر صنعت، معدن و تجارت در دستور کار است، اما پیگیری آن منوط به چگونگی پاسخی است که از سوی رئیس جمهور در جلسه فردا دریافت می‌کنیم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دیکته شب | دیکته کلاس اول دبستان