مصرف سیگار و الکل، رتبه اول سرطان را نصیب دانمارک کرد


مصرف سیگار و الکل، رتبه اول سرطان را نصیب دانمارک کرد

در یک تحقیق جدید در سال 2017 درباره فعالیت های فیزیکی، چاقی مفرط و سبک زندگی آمده که در منطقه اسکاندیناوی دانمارکیها بالاترین نرخ مصرف سیگار و الکل را داشته اند. طبق آخرین آمار مصرف مشروبات الکلی و دخانیات در دانمارک طی سالهای اخیر افزایش پیدا کرده است.

مصرف سیگار و الکل، رتبه اول سرطان را نصیب دانمارک کردبه گزارش فانوس، دانمارک یکی از گرانترین کشورهای اتحادیه اروپا می باشد اما از طرف دیگر، یک پاکت سیگار در دانمارک ارزان تر از همه کشورهای عضو اتحادیه اروپا بجز لوکزامبورگ فروخته می شود .
سال گذشته 368 میلیون لیتر آبجو در دانمارک فروخته شد که نشان از یک افزایش 4 درصدی داشت. در همین مدت فروش تعداد نخ های سیگار نیز 14 درصد افزایش داشته است.
موسسه ملی بهداشت نیز تعداد زنان دانمارکی مبتلا به سرطان را 653 نفر از هر 100000 نفر گزارش کرده که 26 درصد بالاتر از فنلاند و سوئد و 10 درصد هم بالاتر از نروژ می باشد.
طبق آمارهای رسمی 15 درصد جوانان دانمارکی بین 16 تا 25 سال سن بطور روزانه سیگار می کشند.
در گزارش انجمن سرطان دانمارک درصد سیگاری ها در این کشور 22 درصد جمعیت گزارش شده است . میزان مرگ و میر دانمارکی ها ناشی از بیماری های مرتبط با استعمال دخانیات 40 نفر در روز و 14000 نفر در سال گزارش شده است.
در کشور همسایه نروژ که یک پاکت سیگار یکصد کرون قیمت دارد تنها 4 درصد جوانان سیگاری هستند.
نروژ در سالهای اخیر سه اقدام منع استعمال دخانیات در مدارس و دانشگاه ها، عوارض شدید بر تنباکو و محدودیت هائی در ارتباط با فروش دخانیات را در دستور کار قرار داده که تاثیر مثبتی در کاهش تعداد سیگاری ها در این کشور داشته است. انجمن سرطان دانمارک از دولت خواسته از این اقدامات نروژ الگوبرداری نماید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟