چیدمان مبل ال و اصولی که باید رعایت کنید


چیدمان مبل از جمله مسائل مهم در طراحی دکوراسیون داخلی به شمار می رود که به آن توجه ویژه ای می شود. در این میان چیدمان مبل ال به خاطر زیبایی و نمای خاصی که به محیط می دهد، طرفداران بیشتری دارد. بنابراین اگر شما هم از جمله افرادی هستید که این نوع چیدمان را برای دکوراسیون منزلتان می پسندید، پیشنهاد می دهیم این مطلب را از دست ندهید.

چیدمان مبل از جمله مسائل مهم در طراحی دکوراسیون داخلی به شمار می رود که به آن توجه ویژه ای می شود. در این میان چیدمان مبل ال به خاطر زیبایی و نمای خاصی که به محیط می دهد، طرفداران بیشتری دارد. بنابراین اگر شما هم از جمله افرادی هستید که این نوع چیدمان را برای دکوراسیون منزلتان می پسندید، پیشنهاد می دهیم این مطلب را از دست ندهید.

قبل از اینکه بخواهیم توضیحی در رابطه با دکوراسیون مبلمان ال بدهیم، لازم است تعریف کلی در مورد مبل ال داشته باشیم؛ مدل مبلمان ال به مبلی گفته می شود که شبیه حرف انگلیسی ال (L)است. یعنی مبل ها را طوری کنار هم قرار دهیم که با هم زاویه ۹۰ درجه ای بسازند.

چیدمان مبل ال و اصولی که باید رعایت کنید

نحوه چیدمان مبل ال

چیدمان مبل ال شکل یکی از مرسوم ترین طراحی ها برای پذیرایی خانه و آپارتمان های امروزی می باشد. در این مطلب، چند روش اصولی و کار آمد برای طراحی و چیدمان مبل های ال به شما معرفی کرده ایم که با توجه به آنها می توانید دکوراسیون منزل خود را به بهترین شکل ممکن طراحی کنید.

قرار دادن مبل L شکل در گوشه اتاق

از آنجا که معمولا از گوشه خانه نمی توان استفاده کرد، بنابراین اگر مبلمان را در آنجا قرار دهیم، ضمن اینکه فضایی راحت و دنج در خانه به وجود می آورد، باعث می شود فضای منزل مورد استفاده بهینه قرار گیرد. در تصاویر زیر این نکته به خوبی رعایت شده است.

چیدمان مبل ال و اصولی که باید رعایت کنیدچیدمان مبلمان ال اتاق نشیمن

چیدمان مبل ال و اصولی که باید رعایت کنیددیزاین داخلی ساده و شیک

چیدمان مبل ال و اصولی که باید رعایت کنیدچیدمان مبلمان ال در گوشه اتاق پذیرایی

قرار گرفتن مبل ال کنار دیوار

این نوع چیدمان مبل ال برای فضاهای کوچک کارایی بیشتری دارد. در این روش می توانید به جای استفاده از گوشه اتاق از یکی از دیوارها کمک بگیرید. شما می توانید از دیوار روبروی شومینه، تلویزیون، تابلوی نقاشی و یا هر نقطه کانونی اتاق، استفاده نمایید.

چیدمان مبل ال و اصولی که باید رعایت کنیدطراحی مبلمان ال

چیدمان مبل ال و اصولی که باید رعایت کنیددیزاین جدید و زیبای مبلمان ال

چیدمان مبل ال و اصولی که باید رعایت کنیدمدل مبلمان ال با طراحی جدید

قرار دادن مبل ال در وسط اتاق

از این نوع چیدمان برای فضاهای بزرگ استفاده می کنند، به گونه ای که به وسیله مبلمان می توان فضای اتاق را بخش بندی کرد. همچنین با این نوع چیدمان، ظاهر اتاق متفاوت و دوست داشتنی تر به نظر می رسد. در تصاویر زیر می توانید نمونه ای از این نوع چیدمان را مشاهده نمایید.

چیدمان مبل ال و اصولی که باید رعایت کنیدچیدمان زیبای مبلمان ال

چیدمان مبل ال و اصولی که باید رعایت کنیدطراحی و چیدمان مبل ال

چیدمان مبل ال و اصولی که باید رعایت کنید مبلمان راحتی ال

چیدمان مبل ال و اصولی که باید رعایت کنیدمدل شیک و جدید مبلمان ال برای پذیرایی

چیدمان مبل ال و اصولی که باید رعایت کنیدچیدمان عالی مبلمان ال شکل

ترکیب مبلمان L و کاناپه

مبل ال را می توان به تنهایی و یا در ترکیب مبل های راحتی و یا کاناپه به کار گیرید. چون این نوع مبل ها بزرگ هستند، بنابراین استفاده از آنها در اتاق‌های نشیمن، پذیرایی و سالن‌های بزرگ فوق‌العاده است.

چیدمان مبل ال و اصولی که باید رعایت کنیدمدل مبلمان راحتی ال

به منظور کنار هم قرار دادن مبل ال و کاناپه، ابتدا باید بر روی محل نشیمن تمرکز کنیم. اگر نقطه کانونی اتاق شومینه، پیانو و یا تابلو نقاشی باشد، مبل ال و کاناپه بهتر است رو به روی هم قرار گیرند، طوری که انتهای آنها به این نقاط کانونی ختم شود. ولی در صورتی که نقطه کانونی تلویزیون باشد، باید مبلمان و کاناپه را طوری قرار دهید که تماشای تلویزیون برای هر شخصی ممکن باشد. چیدمان مبل ال برای کسانی که به دنبال فضای دنج برای گفتگو و دورهمی می باشند، بسیار عالی است؛ برای این منظور می توانید کاناپه را دقیقا روبه روی مبل ال و در وسط آن قرار دهید، در این صورت همه یکدیگر را می توانند ببینند. فراموش نکنید برای داشتن چیدمانی مناسب و راحت، حتما فضا هایی برای دسترسی به درها، راهرو ها و پنجره ها قرار دهید. امروزه تمایل مردم به خرید مبل های راحتی و ال شکل افزایش یافته بنابراین انواع مختلف این مبل ها با طراحی های متنوع و رنگ های مختلف به بازار ارائه شده است.

چیدمان مبل ال و اصولی که باید رعایت کنیدمدل زیبا و فوق العاده مبلمان ال

چیدمان مبل ال و اصولی که باید رعایت کنیددیزاین جدید مبلمان راحتی ال

چیدمان مبل ال و اصولی که باید رعایت کنیدچیدمان شیک مبلمان ال با طرحی زیبا

چیدمان مبل ال و اصولی که باید رعایت کنیدطرح زیبای مبل ال برای اتاق نشیمن

چیدمان مبل ال و اصولی که باید رعایت کنیدمدل لاکچری مبلمان ال

در این مطلب سعی کردیم چند روش چیدمان مبل ال را به شما معرفی کنیم. شما می توانید از این ایده ها برای طراحی دکوراسیون منزلتان و چیدن مبلمان در قسمت های مختلف منزل استفاده نموده و به این صورت دکوراسیون فوق العاده ایی در فضای منزل داشته باشید.

منبع : آرگا

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دکوراسیون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید