درمان جوش گردن: 20 درمان خانگی و سریع جوش روی گردن و زیر گلو


درمان جوش گردن: 20 درمان خانگی و سریع جوش روی گردن و زیر گلو

درمان جوش گردن موضوعی است که در این مقاله به آن می پردازیم. جوش های چرکی و ملتهب که گاهی اوقات روی گردن شما ظاهر می شوند و علاوه بر اینکه بسیار دردناک و آزاردهنده هستند ظاهر بدی هم دارند با روش های خانگی قابل درمان هستند. در ادامه با ما همراه باشید تا 20 درمان خانگی و سریع جوش روی گردن و زیر گلو را بدانید. 1. سیب...

درمان جوش گردن موضوعی است که در این مقاله به آن می پردازیم. جوش های چرکی و ملتهب که گاهی اوقات روی گردن شما ظاهر می شوند و علاوه بر اینکه بسیار دردناک و آزاردهنده هستند ظاهر بدی هم دارند با روش های خانگی قابل درمان هستند. در ادامه با ما همراه باشید تا ۲۰ درمان خانگی و سریع جوش روی گردن و زیر گلو را بدانید.

درمان جوش گردن: 20 درمان خانگی و سریع جوش روی گردن و زیر گلو

۱. سیب زمینی

سیب زمینی غنی از ویتامین‌ها است که التهاب و قرمزی را کاهش می‌دهد. همچنین تمام چربی‌های اضافی را از منافذ پوست بیرون می‌کشد. آب سیب‌زمینی سرشار از ویتامین‌ها و مواد معدنی است و به خاطر قدرت درمانی‌اش برای سلامت پوست مفید است. برای درست کردن ماسک سیب زمینی، چند عدد سیب زمینی را پوست بکنید و در یک مخلوط کن آنها را با هم مخلوط کنید. آب آن را صاف کنید و با استفاده از پنبه روی صورت‌تان بمالید. بگذارید به مدت ۲۰ دقیقه باقی بماند و بعد آن را با آب گرم بشویید. این ماده هیچ عارضه‌ی جانبی ندارد، در نتیجه می‌توان هر روزه از آن برای جوش صورت یا کیستی استفاده کرد.

۲. روغن درخت چای

درمان جوش گردن: 20 درمان خانگی و سریع جوش روی گردن و زیر گلو

روغن درخت چای برای پوست‌های مستعد جوش بسیار موثر است و هیچ عارضه‌ی جانبی ندارد. روغن درخت چای جزء روغن‌های گیاهی است که برای درمان جوش (آکنه) و علائم آن به کار می‌رود. روغن درخت چای دارای خاصیت ضد باکتری است؛ به همین دلیل، این روغن یکی از بهترین گزینه‌ها برای از بین بردن باکتری‌هایی است که باعث ایجاد جوش می‌شوندبرای درست کردن ماسک روغن درخت چای یک عدد گوش پاک کن را بردارید و نوک آن را به مقداری روغن درخت چای آغشته کنید. سپس آن را با ملایمت روی جای جوش‌ها بمالید و بگذارید یک شب به همین صورت بماند.

صبح فردا صورت‌تان را با آب بشویید و سپس کمی مرطوب کننده (ترجیحا طبیعی مانند روغن نارگیل) به پوست‌تان بزنید. این درمان را به طور مرتب انجام دهید تا جای جوش‌ها به سرعت از روی صورت‌تان محو شوند.

مطلب مرتبط : ۴۱ درمان خانگی جوش صورت(کیستی)

۳. جوی دوسر

اگر می‌خواهید سلول‌های مرده پوست، چربی و آلودگی را از روی پوست حذف کنید، یکی از گزینه‌های برتر استفاده از بلغور جوی دوسر است. بلغور جوی دوسر به از بین بردن سلول‌های مرده‌ی پوست و همچنین آلودگی روی پوست کمک می‌کند. علاوه بر این، جوی دوسر به طور موثر چربی مازاد روی پوست را از بین می‌برد، و به این ترتیب باز شدن منافذ مسدود پوست را تسهیل می‌کند.

برای استفاده از جوی دو سر برای درمان جوش گردن مقداری پودر بلغور جوی دوسر را بپزید. آن را در یک کاسه بریزید. مقداری آب به کاسه اضافه کنید. مواد را خوب با هم مخلوط کنید. خمیر را روی پوست بمالید. اجازه بدهید به مدت ۱۰ دقیقه روی پوست بماند. برای حذف سلول‌های مرده‌ی پوست، چربی و آلودگی خمیر را روی پوست مالش دهید. این روش را دو بار در هفته اعمال کنید.

۴. آب لیمو

آب لیمو که حاوی آلفا هیدروکسی اسید است به عنوان یک ماده‌ی شگفت‌انگیز برای حذف سلول‌های مرده‌ی پوست محسوب می‌شود. این ماده همچنین در بازسازی سلول‌های پوست تاثیر دارد. علاوه بر این، استفاده از آب لیمو به لطف خواص قابضی که دارد، می‌تواند چربی بیش از حد روی پوست را از بین ببرد، برای تهیه ماسک مناسب درمان جوش گردن یک تکه پنبه بردارید. مقداری آب لیمو را در یک فنجان بریزید. پنبه را به فنجان بزنید تا آب لیمو به خورد آن برود. پنبه را روی صورت بمالید. اجازه بدهید آب لیمو به مدت حدود ۲۰ دقیقه روی صورت بماند. جهت کوچک شدن منافذ پوست، برای شستن گردن از آب سرد استفاده کنید. این روند را قبل از خواب انجام دهید.

درمان جوش گردن: 20 درمان خانگی و سریع جوش روی گردن و زیر گلو

مطلب مرتبط: ۵ درمان خانگی برای از بین بردن جای جوشها

۵. خیار و ماست

لبنیات دارای آلفا هیدروکسی اسید طبیعی هستند، محصولات لبنی مشتقات شیر بوده و به طورمشابه با موارد ذکر شده در احیای پوست و از بین بردن جوش موثر هستند. خیار غنی از ویتامین Aو B۱، C است که کمک می‌کند میزان لکه‌های پوست کم شود. به علاوه خاصیت تسکین بخشی دارد. خیار را بردارید و آب آن را بگیرید.ماست یا یک نوع لبنیات که انتخاب شماست به آن اضافه کنید.مخلوط یکنواختی از اینها درست کنید.روی محل جوش‌ها بمالید.بگذارید ۱۵-۲۰ دقیقه باقی بماندو با آب معمولی بشویید.

۶. جوش شیرین و آب

جوش شیرین به خاطر تاثیر پوسته‌ریزی که دارد، یک راه حل رایج برای رهایی از شر جوش است. می‌توان به راحتی از جوش شیرین استفاده کرد تا پوست را لایه‌برداری کند و حضور جای جوش‌ها را به حداقل برساند.

۲ الی ۳ قاشق چایخوری جوش شیرین و ۲ قاشق چایخوری آب را با هم مخلوط کنید تا یک خمیر غلیظ به دست آید. آن را روی نواحی آسیب‌دیده بگذارید و با حرکات دورانی ماساژ دهید. اجازه دهید ۳ دقیقه بماند. سپس صورت را با آب سرد بشویید. متوجه می‌شوید پوست‌تان صاف و درخشان شده است.

توجه: این خمیر را بیش از ۸ دقیقه روی پوست نگذارید. صورت‌تان را با آب سرد بشویید.

مطلب مرتبط: ۱۰درمان خانگی برتر برای رفع چین و چروک پوست

۷. زردچوبه

در ایران زردچوبه تقریبا در هر آشپزخانه‌ای یافت می‌شود، درست کردن یک غذای ایرانی بدون این ادویه تقریبا غیرممکن است. این ماده همچنین به خاطر خواص ضد باکتری‌اش در سراسر جهان معروف است. یک دوم قاشق چایخوری زردچوبه را به یک لیوان آب گرم اضافه کنید و هر روز به صورت ناشتا بنوشید تا جوش گردن شما را از بین ببرید.

۸. اسکراب شکر

همچنین می‌توانید به عنوان یکی از راه‌های موثر برای لایه‌برداری پوست و از بین بردن چربی و آلودگی از روی پوست شکر را روی پوست مالش دهید. با زبری شکر، آلودگی، سلول‌های مرده‌ی پوست و چربی اضافی روی پوست، به سرعت از بین می‌روند. برای بهره بردن از این روش جهت درمان جوش گردن یک قاشق غذاخوری شکر آماده کنید.

آن را در یک کاسه بریزید. یک قاشق غذا خوری عسل خام را به کاسه اضافه کنید. سپس چند قطره آب لیمو نیز داخل کاسه بریزید. مواد را را خوب مخلوط کنید. ترکیب حاصل را روی صورت بمالید. به مدت چند دقیقه پوست را ماساژ دهید. برای پاک کردن مخلوط، یک حوله تمیز خیس شده با آب را استفاده کنید. در نهایت صورت را با آب تمیز کنید. این روش را دو بار در هفته تکرار کنید.

مطلب مرتبط: از بین بردن جوشهای سرسیاه

۹. سرکه سیب

درمان جوش گردن: 20 درمان خانگی و سریع جوش روی گردن و زیر گلو

سرکه سیب به علت قدرت آنتی‌باکتریال و ضدعفونی‌کننده‌ای که دارد، به عنوان یک درمان مناسب برای درمان آکنه شناخته شده‌است. این ماده به کشتن باکتری‌هایی که باعث پدیدار شدن جوش‌های سر سفید می‌شوند، کمک می‌کند. آلفا هیدروکسی اسید موجود در سرکه سیب به خوبی سلول‌های مرده‌ی پوست و آلودگی را از داخل منافذ پوست پاک می‌کند. علاوه بر این، سرکه سیب به عنوان یک قابض طبیعی، چربی بیش از حد پوست را زا بین می‌برد. به عبارت دیگر، سرکه سیب دارای مزایای متعددی برای درمان جوش سر سفید است.

یک فنجان آب آماده کنید. یک قاشق غذاخوری سرکه سیب را به آب اضافه کنید. آن‌ها را به خوبی مخلوط کنید. برای استفاده از این ترکیب روی صورت، از پنبه استفاده کنید. اجازه بدهید ترکیب به مدت ۱۵ دقیقه روی صورت بماند. برای تمیز کردن آن از آب گرم استفاده کنید. این روش را هر روز انجام دهید.

۱۰. آرد نخودچی

آرد نخودچی یکی از مواد کلیدی در همه‌ی درمان‌های خانگی برای لایه برداری از پوست‌های مرده به شمار می‌رود. استفاده از آرد نخودچی به ویژه برای پوست‌های خشک بسیار مفید است، زیرا می‌تواند با لایه برداری از سلول‌های مرده‌ی پوست باعث جایگزین شدن لایه‌ی تازه و جوانی از پوست شود. ترکیب آرد نخودچی و گلاب به بر طرف شدن جای جوش و درخشندگی پوست صورت کمک می‌کند.

برای استفاده از مزایای آرد نخودچی جهت درمان جوش گردن ابتدا آرد نخودچی را با گلاب در ظرفی با یکدیگر مخلوط کنید. این خمیر را روی صورت‌تان بمالید و اجازه دهید خشک شود. صورت‌تان را با آب سرد بشویید. از این روش درمان جوش می‌توانید به صورت مرتب استفاده کنید.

مطلب مرتبط: درمان طبیعی آکنه

۱۱. دارچین

دارچین ابزار درمانی فوق‌العاده‌ای برای بر طرف کردن جوش‌ و کورک در صورت و گردن است که آن‌ها را هم از زیر پوست و هم از روی پوست درمان می‌کند. این ادویه دارای خاصیت ضد میکروبی است که می‌تواند با لکه‌های صورت و گردن مبارزه کند و به پوست‌تان درخشندگی و سلامتی هدیه دهد.

برای استفاده از این ادویه جهت درمان جوش گردن می توانید پودر دارچین و عسل را در ظرفی بریزید و از آن‌ها خمیر درست کنید. آن را پیش از خواب روی لکه‌های صورت بمالید و اجازه دهید یک شب روی صورت‌تان بماند. هنگام صبح صورت‌تان را با آب ولرم بشویید. این درمان موثر برای بر طرف شدن جوش و جای جوش را مرتبا به مدت دو هفته انجام دهید.

۱۲. چوب صندل

درمان جوش گردن: 20 درمان خانگی و سریع جوش روی گردن و زیر گلو

خواص قوی ضد باکتری موجود در چوب صندل به طرز موثری می‌تواند علیه باکتری‌ها و قارچ‌ها مبارزه کند، و هم‌چنین از ایجاد جوش‌ها (آکنه‌ها) و کورک‌ها پیشگیری ‌نماید. برای تهیه ماسک مناسب درمان جوش گردن ۲ قاشق غذاخوری پودر چوب صندل را با ۱ قاشق چای خوری گلاب، و چند قطره آب لیمو در ظرف مخلوط کنید و از آن‌ها خمیر تهیه نمایید. این خمیر را روی گردن تان بمالید و ۱۵ تا ۲۰ دقیقه صبر کنید. سپس صورت‌تان را با آب سرد بشویید. این کار را می‌توانید ۳ بار در طول یک هفته انجام دهید.

۱۳. خمیر دندان

فلوراید درون خمیر دندان به خشک کردن منافذ و کشتن باکتری‌هایی که باعث جوش زدن می‌شوند کمک می‌کند. بهتر است از خمیردندان‌های ژله‌ای مثل کلوز-آپ استفاده کنید. خمیردندان را روی ناحیه‌ی آسیب دیده بمالید و بگذارید به مدت ۱۵ دقیقه باقی بماند. بعد با آب سرد آن را بشویید و پوست‌تان را آهسته خشک کنید.

مطلب مرتبط: ۶ فن آسان برای جوانسازی پوست

۱۴. توت فرنگی

اگر عاشق توت‌فرنگی هستید، می‌توانید هنگام لذت بردن از میوه‌ی مورد علاقه‌تان، آن را برای درمان جوش گردن نیز استفاده کنید. توت‌فرنگی به لطف بافت ساینده‌ای که دارد، می‌تواند به میزان زیادی آلودگی، چربی و سلول‌های مرد‌ه‌ی روی پوست را از بین ببرد. علاوه بر این، توت‌فرنگی که حاوی اسید سالیسیلیک است و معمولا برای درمان آکنه استفاده می‌شود، به باز شدن منافذ مسدود شده کمک می‌کند. به طور خاص، لاجیک اسید موجود در توت‌فرنگی می‌تواند از پوست در برابر آسیب اشعه‌ی ماوراء بنفش نور خورشید محافظت کند. در یک کاسه، سه عدد توت فرنگی را بکوبید و ۲ قطره عسل به آن اضافه کنید. آن را خوب مخلوط کنید و روی صورت‌تان بمالید. بعد از ۲۰ دقیقه صورت‌تان را با آب سرد بشویید.

۱۵. تخم‌مرغ و عسل

ترکیب تخم‌مرغ و عسل می‌تواند نتیجه‌ی خوبی برای درمان جوش گردن داشته باشد. چنین تاثیری به این دلیل است که سفیده‌ی تخم‌مرغ کمک می‌کند تا منافذ پوست تمیز شوند، در حالی که عسل برای جلوگیری از خشکی پوست بسیار خوب عمل می‌کند. سفیده‌ی تخم‌مرغ حاوی آلبومین و پروتئین است که به پوست کمک می‌کند تا از چین و چروک دور بماند. علاوه بر این، تخم‌مرغ برای کسانی که پوست چرب دارند به لطف توانایی که برای کوچک کردن منافذ و کمک به جلوگیری از تولید بیش از حد چربی دارد، بسیار مناسب است.

برای بهره بردن از فواید این درمان خانگی یک قاشق چایخوری ماست در یک کاسه بریزید. نصف قاشق چایخوری روغن بادام به آن اضافه کنید. سپس سفیده‌ی یک تخم‌مرغ را به کاسه اضافه کنید. در نهایت، کمی عسل گرم را به مواد اضافه کنید. خوب آن‌ها را با هم مخلوط کنید. لایه‌ی نازکی از ترکیب را روی صورت قرار دهید. اجازه بدهید ترکیب به طور طبیعی خشک شود. در نهایت صورت را بشویید. این روش را دو بار یا ۳ بار در هفته تکرار کنید.

۱۶. آلوئه ورا

درمان جوش گردن: 20 درمان خانگی و سریع جوش روی گردن و زیر گلو

یک برگ آلوئه ورا را نصف کنید. خواهید دید که یک ژل غلیظ ار درون آن برگ به بیرون ترشح خواهد کرد. این ژل را روی صورت تان بمالید و بگذارید به مدت ۵ دقیقه باقی بماند. صورت‌تان را بشویید و آن را خشک کنید. همچنین می‌توانید ژل آلوئه ورا را با ۲ یا ۳ قطره روغن درخت چای مخلوط و از آن به عنوان ماسک صورت استفاده کنید.

۱۷. شیر و عسل

استفاده از شیر و عسل برای درمان جوش گردن راه کم خرج و آسان و سالمی است. ترکیبات اصلی برای تهیه ماسک شیر و عسل عبارتند از: عسل، زردچوبه، شیر و گلاب. تهیه این ماسک و استفاده از آن بسیار آسان است. ۲ قاشق سوپخوری عسل، شیر و نصف قاشق سوپخوری زردچوبه را مخلوط کرده تا ترکیبی به‌دست بیاید. سپس چند قطره گلاب به آن اضافه کنید. این ماسک را به مدت ۱۵ دقیقه روی پوست قرار دهید. روغن زیتون نیز یکی از موثرترین ترکیبات برای درمان جوش گردن شناخته شده است.

۱۸. گل سرشور

گل سرشور یا رس رنگ زدا حاوی مقدار زیادی کلرید منیزیم است که در کاهش لکه و جوش بسیار موثر است. این ماده سلول‌های پوستی مرده را بر می‌دارد و پوست تان را نرم می‌کند. افرادی که پوستی چرب دارند می‌توانند از گل سرشور استفاده‌های فراوانی ببرند، چون این ماده برای گرفتن چربی پوست بسیار خوب است.

برای درست کردن ماسک، کمی گل سرشور را داخل یک کاسه بریزید، و چند قطره گلاب به آن اضافه کنید. آن را خوب مخلوط کنید و روی صورت‌تان بمالید. بگذارید این ماسک کاملا خشک شود، و بعد آن را با آب سرد بشویید. اگر گلاب نداشتید، می‌توانید از آب معمولی استفاده کنید. کسانی که پوستی خشک دارند، بهتر است چند قطره شیر به این مخلوط اضافه کنند. شما می‌توانید هر روز از این ماسک استفاده کنید چون هیچ عوارض جانبی ندارد.

۱۹. بادام

درمان جوش گردن: 20 درمان خانگی و سریع جوش روی گردن و زیر گلو

بادام دارای تاثیر شگفت‌انگیز برای از بین بردن و درمان جوش گردن است. تنها کاری که باید بکنید این است که چند بادام را آسیاب کنید تا تبدیل به پودر شود و با اضافه کردن کمی گلاب و بلغور جوی دوسر به آن خمیری آماده کنید. آن را روی صورت و گردن خود بگذارید، بیش‌تر روی مناطق آسیب‌دیده تمرکز کنید. اجازه بدهید به مدت ۲۰ تا ۲۵ دقیقه روی پوست بماند و در نهایت آن را با آب سرد شستشو دهید.

۲۰. نعناع

برگ‌های نعناع دارای خاصیت ضد جوش هستند که می‌توانند آن‌ها را خشک کنند و منافذ صورت را تمیز نمایند. هم‌چنین نعناع می‌تواند به حفظ نرمی و انعطاف پذیری پوست کمک کند. نعناع حاوی ویتامین A است که به کنترل چربی بیش از اندازه‌ی پوست که می‌تواند باعث بروز جوش شود،‌ کمک می‌کند.

برای استفاده از خواص نعنا جهت درمان جوش گردن برگ‌های نعناع را خوب بکوبید و با استفاده از پارچه‌ی نخی آب آن را صاف کنید. آب نعناع را روی جای جوش‌های‌تان بمالید. اجازه دهید آب نعناع مدتی روی پوست‌تان خشک شود، سپس آن را با آب سرد بشویید.
هر وقت که متوجه‌ی رویش جوش روی صورت‌تان شوید، می‌توانید از این روش درمانی استفاده کنید.

ترجمه: تحریریه سایت کسب و کار بازده – پریسا جعفری و کامروا ابراهیمی

منبع: allremedies و homeremedyshop و trueremedies

درمان جوش گردن: ۲۰ درمان خانگی و سریع جوش روی گردن و زیر گلو

نوشته های مرتبط

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


مردی پس از 70 سال زندگی در محفظه آهنی از دنیا رفت + عکس