برگزاری رویداد استارت‌آپی‌ روستایی در شش منطقه کشور/ دولت باید حرف مردم را بشنود


معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست‌جمهوری از برگزاری نخستین رویداد استارت‌آپی‌ روستایی کشور خبر داد و گفت: 6 رویداد استارت آپی‌ با این موضوع در شش منطقه کشور برگزار می‌شود.به گزارش فاوانیوز به نقل از فارس، سیدابوالفضل رضوی معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست‌جمهوری در یک نشست خبری، از برگزاری نخستین رویداد استارت‌آپی کشور خبر داد.وی...

برگزاری رویداد استارت‌آپی‌ روستایی در شش منطقه کشور/ دولت باید حرف مردم را بشنود
معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست‌جمهوری از برگزاری نخستین رویداد استارت‌آپی‌ روستایی کشور خبر داد و گفت: ۶ رویداد استارت آپی‌ با این موضوع در شش منطقه کشور برگزار می‌شود.به گزارش فاوانیوز به نقل از فارس، سیدابوالفضل رضوی معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست‌جمهوری در یک نشست خبری، از برگزاری نخستین رویداد استارت‌آپی کشور خبر داد.
وی گفت: این رویداد با هدف از توسعه پایدار روستایی ایجاد اشتغال پایدار و پویا در جوامع روستایی برپایه ظرفیت‌های بومی و بهره‌گیری از فناوری اطلاعات و ارتباطات برگزار می‌شود.
به گفته وی، این رویداد در روزهای ۱۰ تا ۱۳ شهریور به میزبانی قزوین برگزار می‌شود و در آن ۲۰۰ شرکت کننده از استان‌های اردبیل، زنجان، گیلان و مازندران حضور خواهند داشت و در مجموع، در این برنامه شش رویداد استات آپی روستایی در شش منطقه کشور اجرا می‌شود.
رضوی با اشاره به مصادیق استارت‌آپ‌های روستایی گفت: اخیرا در جوامع پیشرفته از یک روش آبیاری سرنگی برای آب‌رسانی به ریشه اصلی گیاه استفاده می‌کنند که در تحقیقات دیده شده ایرانی‌ها حدود صد سال پیش از قرار دادن کوزه‌ای در زیر خاک در نزدیکی ریشه درخت برای این منظور بهره می‌بردند که استارت‌آپ‌ها می‌توانند با استفاده از دانش بومی و فناوری اطلاعات، روش‌های نوینی را به کار بگیرند.
به گفته وی، استارت‌آپ‌هایی که در روستاها مستقر شوند یا استارت‌آپ‌هایی که در شهر مستقر باشند ولی بر کار روستایی متمرکز شوند، از وام اشتغال روستایی با کارمزد ۴ تا ۸ درصد می‌توانند استفاده کنند.
رضوی همچنین با اشاره به نزدیکی به ایام هفته دولت گفت: دولت باید حرف مردم را در تجمعات رسمی بشنود، معتقدم که باید در هفته دولت دولتی‌ها نباید از خودشان تعریف کنند بلکه باید خودشان را نقد کنند و مردم از آنها تعریف کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کلمات پانتومیم | 350 سوژه سخت ،راحت ،خنده دار +150ضرب المثل