اروپا ایجاد سیستم مالی مستقل از سوئیفت را آغاز کرد


اروپا ایجاد سیستم مالی مستقل از سوئیفت را آغاز کرد

وزیر خارجه آلمان گفت: اروپا کار بر روی ایجاد سیستم مالی مستقل از سوئیفت را آغاز کرده است.

راشاتودی، هایکو ماس وزیر خارجه آلمان گفت: اروپا کار بر روی ایجاد سیستمی برای انتقال پول که از سوئیفت مستقل باشد را شروع کرده است. وی در کنفرانس سالانه سفرا در برلین گفت: این کار ساده ای نیست؛ اما در حال حاضر آن را شروع کرده ایم. در حال مطالعه طرح های پیشنهادی برای کانال های پرداخت و سیستم ها که از سوئیفت مستقل تر باشند و یک صندوق پولی اروپایی را ایجاد کنند، هستیم.

وی تصریح کرد که اکنون زمان مناسب برای بازسنجی شراکت فرااقیانوسی به لحاظ منطقی است. هفته پیش، وزیر خارجه آلمان خواستار استقلال اروپا با ایجاد کانال های پرداخت مستقل از آمریکا به منظور تقویت این بلوک شده بود که می تواند ایجاد یک صندوق پولی اروپایی باشد.

وزیر خارجه آلمان بیان داشت: طرح این پیشنهاد به دنبال خروج آمریکا از برجام و وضع تحریم های دوباره علیه تهران به میان آمد و اروپا به دنبال متعهد ماندن به توافق هسته ای با تهران است و از طرفی هم به دنبال اجرای قانون انسداد برای حفاظت از منافع شرکت های اروپایی برای مصون ماندن از تحریم های ثانویه آمریکا به دلیل داشتن همکاری با ایران است.

ماس افزود: پیش از این هم رییس بانک مرکزی روسیه در ماه می اعلام کرده بود که این کشور یک سیستم ملی برای انتقال پول ایجاد کرده که می تواند نظام بانکداری روسیه را از عدم دسترسی به سوئیفت حفظ کند. شبکه مخابراتی مالی بین بانکی جهانی سوئیفت در بلژیک قرار دارد و روزانه بیش از یکهزار و ۱۰۰ موسسه مالی در بیش از ۲۰۰ کشور جهان برای تراکنش بین المللی به آن متصل هستند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ارز و طلا

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


35 تصویر زمینه دخترانه جدید از عکس های شیک کیوت و با کلاس 2022