احداث نخستین تصفیه خانه فاضلاب شهری در شمال شرق تهران


معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه چهار تهران از آغاز مراحل مطالعاتی پروژه کانال محرابیان در محله حکیمیه و احداث نخستین تصفیه خانه فاضلاب شهری در شمال شرق تهران خبر داد.

ایران اکونومیست - احداث نخستین تصفیه خانه فاضلاب شهری در شمال شرق تهرانبه گزارش ایران اکونومیست، رضا معلم با اعلام این خبر گفت: از آنجا که قسمت شرقی منطقه نسبت به قسمت غربی آن دارای آب و دسترسی کمتری است و وجود کانال های آب آلوده در این قسمت بسیار زیاد است، لزوم تصفیه آب و استفاده برای آبیاری فضای سبز از طرح های در اولویت به شمار می رود.
وی گفت: از طرفی کانال محرابیان پساب تصفیه خانه شهید عباس پور را در خود دارد که این باعث آلودگی بیشتر آب شده و نیاز مبرم به تصفیه احساس می شود. همچنین با وجود کانال هایی مثل اسفندیاری، دماوند و تابا در منطقه، نیاز مبرم به تصفیه آب های آلوده وجود دارد که بتوان از آب آن برای آبیاری استفاده کرد.
معلم با اشاره به مرحله مطالعاتی این طرح گفت: طرح تصفیه آب های آلوده در مرحله کار مطالعاتی خود قرار دارد که این مهم بر عهده اداره محیط زیست بوده که در مرحله اجرایی توسط معاونت فنی و عمران و مرحله بهره برداری برعهده اداره فضای سبز منطقه خواهد بود.
معاون خدمات شهری منطقه افزود: این طرح در کمیسیون فنی در مرکز مدیریت محیط زیست مطرح شده است تاییدیه آن گرفته شده و در مرحله مطالعات است.
معلم در پایان گفت: ما مصمم هستیم که تا حد امکان ظرفیت این تصفیه خانه را تا 1000 مترمکعب بالا ببریم. گرچه به دلیل شرایط کمبود آب ممکن است نتوانیم این پیش بینی را اجرایی کنیم. مساحت و مشخصات کامل زمین هنوز مشخص نیست و پس از مرحله مطالعات به طور دقیق اعلام خواهد شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پروفایل اردیبهشت | 50 عکس نوشته اردیبهشت ماهی + خصوصیات متولدین اردیبهشت