آزاده آل ایوب مجری، دست و یه جیغ و هورا


آزاده آل ایوب مجری، دست و یه جیغ و هورا

«آزاده آل ایوب» از نخستین خاله های کودکان در تلویزیون است که کار مجریگری برای بچه ها را عیدفطر 1381 با برنامه «رنگین کمان» از شبکه تهران آغاز کرده است.

آل ایوب یا همان «خاله نرگس» متولد پنجم بهمن 1357 و دارای لیسانس پژوهشگرى است. او از سال 1377 وارد سازمان صداوسیما شد و در چند نمایش ترکیبى و یک برنامه زنده همراه با مهران دوستی در رادیو کرج حضور یافت. پس از آن برنامه «شهاب» از گروه معارف شبکه اول سیما را اجرا کرد. در سال 79 حدود یک ماه مجرى «مهمانی» بود و در سال 1381 بعد از قبولى در تست و آزمون، مجرى برنامه زنده «رنگین کمان» شد.

او از کودکی دوست داشته مجری برنامه های کودک باشد و حالا که به آرزوی خود رسیده و اجرای یک برنامه روتین زنده را برعهده دارد توانسته در بین بچه ها جای خود را باز کند. او اسم خاله نرگس را به این دلیل برای خودش انتخاب کرده که نرگس هم اسمی مذهبى است و هم گلى خوشبو.

به گفته خودش در اجرا الگوی خاصی ندارد و سعی می کند با استفاده از تجربه‌ دیگران و آنهایی که بیشتر از او می‌دانند و حتی انتقادهای سازنده، برای اجرایش برنامه‌ای تنظیم کند. اجرای آزاده آل ایوب در «رنگین کمان» بیشتر بر پایه قربان صدقه رفتن بچه ها و ارائه پیام های آموزشی و اخلاقی در کنار چند شخصیت دایی و عمو و عروسک هایی از جمله «چرا و چیه و چطور» و «پنگول و پنبه» شکل می گیرد. ارتباط او با گربه ای به نام پنگول که اصرار دارد خاله نرگس مادرش باشد، جذابترین بخش اجرای اوست. از آنجاکه در برنامه رنگین کمان امکان حضور بچه ها در استودیو هست، خاله نرگس تلاش می کند بچه ها را در اجرای خود همراه کند و جمله معروف «یه دست و یه جیغ و هورا» ی خاله نرگس به بچه ها مجوز می دهد که شیطونی کنند.

پسر شجاع، هاچ زنبور عسل، دخترى به نام نل، حنا دخترى در مزرعه و خانواده دکتر ارنست از جمله کارتون های مورد علاقه خاله نرگس است و او کارتون فوتبالیست ها و برنامه کار و اندیشه را دوست نداشته است. همچنین گیتی خامنه، الهه رضایی و شیده معاونی مجریان مورد علاقه او هستند.

جالب است بدانید قرار است شخصیت های برنامه رنگین کمان از جمله خاله نرگس به شیوه «موشن کپچر» برای یک برنامه ویژه کودکان انیمیشن شوند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سلامت مادر و نوزاد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تصویب استان تهران شرقی در کمیسیون سیاسی دولت