تولد «کارن هس» نویسنده‌ی علاقه‌مند به تاریخ


تولد «کارن هس» نویسنده‌ی علاقه‌مند به تاریخ

امروز 7 شهریور، تولد «کارن هس» نویسنده‌ی «آرزوهای کوچک» و برنده‌ی جایزه‌ی «نیوبری» است. او معتقد است از ده سالگی میانه‌ی خوبی با کلمه‌ها داشته!

تولد «کارن هس» نویسنده‌ی علاقه‌مند به تاریخ
کارن هس
به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)«کارن هس» Karen Hesse در 29 آگوست 1952 در ایالت مری‌لند آمریکا به دنیا آمد.

او پس از پایان تحصیلاتش در یک موسسه‌ی انتشاراتی مشغول به کار شد و هم‌زمان با آن نوشتن برای بچه‌ها را شروع کرد و به یکی از آرزوهای دوران کودکی‌اش رسید: «وقتی در مری‌لند بزرگ می‌شدم، رویاهای بسیاری برای انتخاب شغل آینده‌ام داشتم: باستان‌شناس، سفیر، هنرمند و نویسنده!»

کارن هس که در رشته‌های روان‌شناسی و مردم‌شناسی تحصیل کرده، درباره‌ی رویای نویسنده شدنش می‌گوید: «از زمانی که ده ساله بودم فکر می‌کردم میانه‌ی خوبی با کلمات دارم؛ اما باید از معلم کلاس پنجم خود تشکر کنم؛ چرا که او باور داشت من می‌توانم در آینده نویسنده‌‌ای حرفه‌ای شوم. با ایمان و باور او بود که من باید به توانایی خود ایمان آوردم و به همین دلیل هم بود که گرچه بیش‌تر رویاهای زندگی‌ام را از دست دادم اما رویایی نویسندگی را هیچ‌وقت رها نکردم و سرانجام پس از سی سال شاهد به بار نشستن آروزیم شدم.»

البته او پیش از نویسندگی، در سمت پرستار بچه، پیشخدمت، کتابدار، حروفچین و نمونه‌خوان، معلم جانشین و کارگر مزرعه هم کار کرده بود! اما همواره در کنار این شغل‌ها، شعر و داستان‌هایی به صورت پراکنده می‌نوشت تا این‌که نخستین کتابش به نام Wish on a Unicorn (آرزوهای تک‌شاخ [موجود افسانه‌ای]‌) را در سال 1991 نوشت و منتشر کرد.
این کتاب در ایران توسط «پروین علی‌پور» و با نام «آرزوهای کوچک» منتشر شده است.

احساسات عمیق، یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های کتاب‌های کارن هس است و شاید به همین دلیل باشد که مخاطبان کتاب‌هایش درگیر ماجراهای داستان‌های او می‌شوند.

تاریخ هم یکی از نشانه‌های داستان‌های این نویسنده است؛ چرا که معتقد است: «ما زندگی بسیار شلوغی داریم؛ بنابراین باید آنچه را که نیازمندش هستیم نگه داریم و بقیه را مانند علف‌های هرز دور بریزیم و خواندن داستان‌های تاریخی این فرصت را در زندگی روزمره به ما می‌دهد. داستان‌های تاریخی به ما می‌آموزد که همه‌ی سوال‌های زندگی پاسخ ندارند و گاه تنها بخشش است که مهم است.»

کارن هس اکنون بیش از 20 کتاب برای نوجوانان نوشته است. «آرزوهای کوچک»، «فقط آبمیوه»، «نوری در توفان»، «چراغ سنگی»،‌ «پل بروکلین» و «بیرون از خاک» برخی از کتاب‌های این نویسنده هستند.
او در سال 1998 برنده‌ی جایزه‌ی نیوبری برای کتاب «خارج از خاک» شده و در سال 2002 هم در طرح مک‌آرتور پذیرفته شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه رسانه کودک

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟